przez Bartek60001 » Śr, 11 lipca 2012, 09:33
Nowe info odnośnie Ariona 500/600
Latem 2012 aktualna seria ARION 500/600 zostanie zastąpiona przez nową generację ARION obejmującą siedem modeli.
Obok silników o nowej technologii, które dzięki zastosowaniu systemu z filtrem cząstek stałych (DPF) spełniają wymagania norm emisji spalin Stage IIIb (Tier 4i) oraz licznym nowościom w zakresie wyposażenia, najjaśniejszym punktem nowych ciągników ARION jest ich kabina. Przez osiągnięcie znakomitej widoczności w każdym kierunku oraz przyjazną obsługę, kabina CLAAS nowej generacji tworzy wyjątkową jakość. W nowych ARION 500/600 firma CLAAS także w segmencie średniej mocy oferuje teraz technikę oraz komfort swoich wielkich ciągników AXION 900 i XERION.
Moc silników nowej serii ARION 500/600:
ARION Model Moc znamionowa kW/KM* przy 2.200 obr/min Max. kW/KM* przy 2.000 obr/min
650 129/175 135/184
640 124/169 130/177
630 117/159 121/165
620 110/150 116/158
550 116/158 120/163
540 110/150 114/155
530 103/140 107/145
*Wartości wg ECE R 120
Siedem modeli ARION 500/600 oferowanych jest w szerokim zakresie mocy od 140 do 184 KM (wg ECE R 120). Zamontowano w nich silniki DPS nowej generacji, które optymalizują zużycie paliwa i spełniają wymagania nowych norm emisji spalin. W nowych modelach ARION konsekwentnie stosowana jest koncepcja CLAAS POWER SYSTEMS (CPS). CPS stanowi optymalną kombinację technologii i komponentów o nowej konstrukcji w układzie przeniesienia napędu. Nie chodzi tu jedynie o silnik i spełnienie wymagań norm emisji spalin, lecz o całą maszynę, jej efektywność w codziennej pracy oraz inteligentne wykorzystanie siły.
Pod maską silnika w serii 500 znajdują się czterocylindrowe jednostki napędowe o pojemności skokowej 4,5 l a w serii 600 silniki sześciocylindrowe o pojemności skokowej 6,8 l, wszystkie z techniką 4 zaworów na cylinder, układem wtryskowym Common Rail, turbiną doładowania o zmiennej geometrii i Intercoolerem chłodzeniem powietrza doładowującego. System DPF do wtórnej obróbki spalin jest całkowicie zintegrowany w koncepcji pojazdu i tak zamontowany pod maską silnika, że w żaden sposób nie ogranicza pola widzenia kierowcy.
Czterocylindrowe ciągniki aktualnej serii ARION 540 – 510 wyróżniają się wysoką zwrotnością niewielką masą własną, co jest korzystne przede wszystkim przy pracy z częściowym obciążeniem, na przykład z ładowaczem czołowym. Dzięki silnikom nowej generacji, topowy model, ARION 550, osiąga moc maksymalną 163 KM (wg ECE R 120) i jest zarówno w pracach z WOM, jak i w transporcie doskonałym wyborem. Nowe ciągniki z sześciocylindrowej klasy mocy charakteryzuje przede wszystkim wysoka siła uciągu i spokojny praca zarówno w polu, jak i na drodze. Największy model tej serii, ARION 650, ma moc maksymalną 184 KM (wg ECE R 120). Wprowadzając nową generację ciągników ARION, firma CLAAS daje klientom możliwość wyboru pomiędzy ciągnikiem cztero- a sześciocylindrowym, w segmencie 150 KM.
Najlepsze z AXION 900 Niektóre, bardzo istotne nowości ARION 500/600 pochodzą z serii dużych ciągników CLAAS to jest z zaprezentowanego na Agritechnica 2011 i uznanego za maszynę roku 2012 ciągnika AXION 900: Zalicza się do nich między innymi elektroniczne sterowanie wentylatora VISTRONIC. Pozwala ono precyzyjnie sterować wentylatorem. Dzięki VISTRONIC obniżono poziom hałasu, zapotrzebowanie mocy przez układ chłodzenia i tym samym zmniejszono zużycie paliwa. Sprężyny gazowe umożliwiają proste rozkładanie i szybkie czyszczenie pakietu chłodnic. Filtr powietrza umieszczono przed pakietem chłodnic gdyż w tej pozycji jest najlepiej dostępny.
Drugą rzucającą się w oczy cechą pochodzącą z dużych ciągników CLAAS jest obszerna kabina o pięciu słupkach, dostosowana do serii ARION. Charakteryzuje się bardzo dobrą widocznością, świetną ergonomią, czteropunktową amortyzacją, przestawialną kolumną kierownicy i w wersji z CEBIS (CEBIS – CLAAS elektroniczny system informacji pokładowej) nowym podłokietnikiem z wbudowaną wielofunkcyjną dźwignią CMOTION oraz terminalem obsługowym CEBIS. Podobnie, jak w AXION 900 kabina została przesunięta do przodu a dzięki panoramicznej szybie tylnej słupek B znalazł się poza polem widzenia kierowcy. Uzupełnieniem kabiny są zamontowane z prawej strony, jednoczęściowe drzwi wejściowe skonstruowane specjalnie dla serii ARION. W nowych ciągnikach ARION oferta foteli kierowcy została powiększona i obejmuje teraz pięć różnie amortyzowanych foteli produkowanych przez firmy Sears i Grammer.
Wiele nowości w osprzęcie i wyposażeniu Do nowych ARION 500/600 firma CLAAS oferuje fabrycznie liczne nowości w osprzęcie i wyposażeniu: Wszystkie nowe modele mają budowę specyficzną dla ciągników CLAAS z dużym rozstawem osi oraz rozdziałem masy 50/50 między osią przednią i tylną z zachowaniem kompaktowej konstrukcji. Masa własna maszyn może wynosić od 5,8 t do 7,8 t. Ze względu na nową konstrukcję dopuszczalna masa całkowita zwiększyła się do 12 t. Już w najmniejszym modelu ARION 530 zastosowano mocniejszą oś tylną, pozwalającą na fabryczne zastosowanie ogumienia 710/60 R38.
W przypadku, gdy ARION fabrycznie wyposażony jest w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, to w wyposażeniu standardowym znajduje się także nowa rama połówkowa. Jest ona umieszczona między dźwigarem przedniej osi a przekładnią, wzdłuż silnika, odbiera tworzące się tu siły i służy do dołączania konsoli ładowacza czołowego. Rama jest przykręcana do ramy połówkowej a zamontowanie jej możliwe jest także w serwisie posprzedażnym.
Oś przednia posiada oddzielną amortyzację każdego koła a dla zwiększenia stabilności, na przykład w pracach z ładowaczem czołowym można tę amortyzację całkowicie zablokować. Oś można opcjonalnie wyposażyć w nowy, aktywny system hamulców. W dwóch topowych modelach (ARION 650 i 640) należy on do wyposażenia standardowego.
W nowej serii ciągników ARION zwiększone są także możliwości ich balastowania. Uzupełnieniem przedniego balastu są teraz do wyboru obciążniki o masie 250 kg, 350 kg, 450 kg lub 550 kg na każde z kół osi tylnej.
Przekładnia HEXASHIFT o wysokiej efektywności Przekładnię CLAAS HEXASHIFT aktualnej serii ARION charakteryzuje wysoka efektywność działania i liczne funkcje inteligentnej automatyki, co dla kierowcy oznacza komfort jazdy porównywalny z przekładnią bezstopniową. Przekładnia dysponuje czterema grupami i sześcioma stopniami - zmiana przełożeń możliwa jest pod obciążeniem bez użycia pedału sprzęgła. Automatyka zmiany biegów HEXACTIV pozwala w pełni automatycznie przełączać stopnie i grupy biegów pod obciążeniem. Oprócz tego, do sprawdzonych funkcji automatyki należy REVERSHIFT (elektrohydrauliczne przełączanie nawrotne do prostej zmiany kierunku jazdy), Speedshift (szybkie przełączanie grup i stopni w górę pod obciążeniem) oraz Speedmatching (automatyczne dopasowanie stopnia obciążenia przy zamianie grup C4 -> D2). Wysoka efektywność przekładni HEXASHIFT została przez CLAAS potwierdzona w roku 2009 w ramach testu Powermix wykonanego na ciągniku ARION 640 CEBIS w centrum badawczym Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego. Zużycie paliwa w ARION 640 przy większości prac wypadło korzystniej, niż przeciętna wartość wszystkich badanych kandydatów a całkowita wartość Powermix była o 3,6 % lepsza od przeciętnej. Jak widać jest wiele powodów, dla których przekładnię CLAAS HEXASHIFT użyto również w nowych ciągnikach ARION. Nowa generacja ciągników dostępna jest w trzech różnych wersjach, wśród których przede wszystkim do prac w transporcie interesującą powinna być przekładnia w wariancie ECO 40 km/h przy 1.650 obr/min. Wszystkie modele ARION 500/600 posiadają instalację hydrauliczną Load-Sensing o wydatku 110 l/min.