Tier 4 Final/Stage IV

Niewymienione wyżej

Tier 4 Final/Stage IV

Postprzez bobek » Cz, 12 lutego 2015, 13:31

Nieuchronnie zmierzamy do wejścia kolejnej bardziej restrykcyjnej normy emisji spalin. Pomyślałem, że warto byłoby zrobić przegląd rozwiązań jakimi chcą nas uraczyć konstruktorzy silników. :)

http://www.deutz.com/file/8a8181e227f59f360127f6ee6e5d00d5.en.0/final_270313_dvert_bro_e_02.2013_low.pdf

Trochę faktów dotyczących silników Deutz silnik o pojemnościach od 4,1 do 7,8 litra będą miały na wyposażeniu EGR, SCR, DOC i DPF. Jednostki o pojemnośći 3,6 litra EGR, SCR i DOC.

http://investors.agcocorp.com/phoenix.zhtml?c=108419&p=irol-newsArticle&ID=1713320

AGCO zapowiada, że najnowszą normę spełni przy wykorzystaniu EGR i SCR.

http://uploads.gocdn.us/82_1648_final%20T4%20engine%20brochure.pdf

Deere ma oferować kilka kombinacji silników, w skrócie silniki o pojemności 4,5 - 13,5 litra i mocy 85 - 600 KM będą wyposażone w EGR, SCR, DOC i DPF. Silnik o pojemnościach 2,9 i 4,5 litra i mocy 48 - 75 KM mają mieć jedynie DPF. W przypadku silników DPS pozostaje jeszcze kwestia ilości i rodzaju turbin, ale w to się nie zagłębiałem.

http://johndeereemissionshub.com/2013/04/17/no-dpf-4-5l-engine-expands-john-deere-final-tier-4stage-iv-offering/

Niektóre źródła podają, że JD ma oferować również silniki z serii PWL o pojemości 4,5 litra i mocy 85 - 140 KM bez DPF spełniający Tier 4 Final.

http://agriculture.newholland.com/us/en/About-New-Holland/news-releases/Pages/New-Holland-Confirms-a-Consistent-Emissions-Reduction-Strategy-for-Its-Entire-Tier-4B-Model-Line-Up.aspx

CNH w silnikach powyżej 120 KM ma oferować jedynie SCR i EGR.

http://www.tier4air.com/

Perkins zapowiada Tier 4 Final w silnikach 3,4 litra z SCR i DOC w ciągnikach 75 - 120 KM i DOC i DPF w ciągnikach 60 - 75 KM. W modelach o mocach od 95 do 170 KM kombinację DPF, DOC i SCR. To w przypadku 4 cylindrów i 4,4 litra, w przypadku 6 cylindrów i 7 litrów DOC, SCR i DPF, dotyczy to jednostek z przedziały mocy 1550 - 300 KM. Perkins podobnie jak JD przewiduje kombinację turbosprężarek w modelach 4,4 i 7 l.

Jeżeli ktoś ma jakieś dodatkowe informacje dotyczące pozostałych silników i producentów niech się podzieli. :)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Re: Tier 4 Final/Stage IV

Postprzez nhcr » Cz, 12 lutego 2015, 19:10

To jak temat o normach spalin, to może spotkał się z spełnianiem normy Tier IV w ciągnikach rolniczych, za pomocą Instalacji LPG i spalaniu diesla z domieszką LPG? Tak jak na czacie zostało powiedziane w ciężarówkach spisuje się to dobrze, lecz w ciągniku nie wiadomo. Wie, ktoś coś więcej na ten temat?
Avatar użytkownika
nhcr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 50
Obrazki: 39
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 11:26
Lokalizacja: Drobin
Numer GG: 23057608

Re: Tier 4 Final/Stage IV

Postprzez Arek » Pn, 13 kwietnia 2015, 14:03

Dojc w rolniczych wersjach silników nie stosuje DPF.
Merc w Claasie też bez DPF.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie
Numer GG: 374896


Powrót do Inne