Dyna6 vs DynaVT

Dyna6 vs DynaVT

Postprzez nhcr » Cz, 7 listopada 2013, 19:50

Witam.
W serii ciągników 7600 oferowane są głównie dwie skrzynie Dyna6 i DynaVT. Co byście mogli powiedzieć o każdej z nich, może jakieś doświadczenia w użytkowaniu tych skrzyń. Wypiszcie tu plusy i minusy tych przekładni, czy warto dopłacać do Vario czy lepszym wyborem będzie dyna6.

Nie zamierzam kupować takiego ciągnika, lecz temat zakładam w celu rozwoju forum i wymiany doświadczeń oraz zdobycia informacji dla siebie.

Zapraszam do dyskusji :) :)
Avatar użytkownika
nhcr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 50
Obrazki: 39
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 11:26
Lokalizacja: Drobin
Numer GG: 23057608

Re: Dyna6 vs DynaVT

Postprzez LowRider » N, 10 listopada 2013, 11:14

niech brzozak2 albo gospodar18 co napisze, bo mieli-mają takie ciągnki
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Re: Dyna6 vs DynaVT

Postprzez andrew » Śr, 13 listopada 2013, 11:40

Witam. Jestem użytkownikiem MF 7475 ze skrzynią Dyna VT. Jest to nic innego jak skrzynia Vario Fendta. Na dzień dzisiajszy nie chciał bym ciągnika ze zwykłą skrzynią. Trzeba tylko zaznaczyć, że skrzynia to nie wszystko, aby wygoda pracy była na najwyższym poziomie musi być silnik sterowany komputerem i wtedy dopiero to jest to coś. Sam miałem okazję jeździć ciągnikiem bez sterowania silnikiem i powiem szczerze, że chyba wtedy lepszym rozwiązaniem jest zwykła skrzynia. Przy pracy ciągnikiem ze sterowaniem silnika za pomocą komputera zadajemy odopowiednią prędkość skrzyni a komputer tak steruje silnikiem żeby dojść do tej prędkości. Jest wiele ustawień skrzyni, które pozwalają ustawić ciągnik do odpowiedniej pracy. Prędkość można ustawiać bezstopniowo od 0,3 km/h do 43km/h w moim ciągniku, pozwala to na dostosowanie prędkości do każdej maszyny i pola, w szczególności gdzie są bardzo mozaikowe gleby. Przy pracy z zestawem uprawowym jest to super sprawa, gdzie jest glina zwalnia się by doprawić broną wirnikową, a na piachu można pędzić i do 15km/h. Prędkość zmienia się bez zbędnych szarpnięć. Bardzo ważną sprawą też jest funkcja sterowania prędkośćią przy pomocy pedału przyspieszenia. Zakładamy w ustawieniach, że maksymalne wychylenie pedału to np. 20km/h i ciągnik po wciśnięcu pedału będzie dążył do takiej prędkości a gdy puścimy pedał ciągnik się zatrzymie. Bardzo mi się to przydaje przy prasowaniu słomy gdzie pędzę po 25 km/h do wypełnienia komory do 90% po czym zaczynam zwalniąć i gdy dobije do 100% puszczam pedał, ciągnik się zatrzymuje, w tym czasie następuje obwinięcie siatką, później wypuszczam belę, zamykam komorę i pedał do dechy. Przez tą skrzynię bardzo wzrasta wydajność zestawu gdzie robię nawet i po 60 bali 150cm na godzinę. Według mnie jest to jedno najbardziej przyszłościowych rozwiązań napędu ciągników. Pozdro.
andrew
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 24 października 2012, 09:25
Numer GG: 7836058


Powrót do Massey Ferguson