Strona 1 z 1

Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 13 czerwca 2012, 09:23
przez Bartek60001
Odnośnik do zakładki z danymi o ciągniku
http://www.claas.pl/cl-pw/pl/products/t ... pl_PL.html

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: So, 23 czerwca 2012, 09:08
przez slawny sarmata

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: So, 23 czerwca 2012, 18:44
przez ryba
Kapitalne video
Teraz żałuję, że nie poczekaliśmy z zakupem, bo mam jednego z ostatnich z poprzedniej serii.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: So, 23 czerwca 2012, 19:26
przez LowRider
Nie ma czego żałować ;) raz że droższy w zakupie, a dwa, droższy w eksploatacji ...

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: So, 23 czerwca 2012, 20:47
przez ryba
No w sumie racja, ale wygląda super i ta wersja cebis z joyem jak w xerionie :)

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: N, 24 czerwca 2012, 23:04
przez erni0402
ryba@ hmm a czemu nie drugi mf co skłoniło do wyboru claasa ?

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 25 czerwca 2012, 00:15
przez ryba
Lepsze wyposażenie Claasa w tym segmencie mocy (dokładnie chodzi o model 510), dodatkowo większa masa i gabaryty (serię 500/600 można porównać do MF 6400). Jeżeli Korbanek oferowałby np model 6455 to mógłbym się zastanawiać, a gdybym miał wybierać między Arionem 400 a MF 5400 to pewnie wybór padł by na MF.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 25 czerwca 2012, 16:59
przez slawny sarmata
ryba masz już tego 510? ten model ma bardzo duży minus w postaci braku możliwości wzięcia skrzyni eco50km/h

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 25 czerwca 2012, 17:03
przez bobek
Co z homologacją? Z tego co wiem ciągnik 50 km/h nie jest homologowany w Polsce.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 25 czerwca 2012, 17:12
przez slawny sarmata
Chyba źle ją nazwałem powinienem raczej zwac to eco40, konkretnie chodzi o skrzynie która prędkosc 40 osiąga przy zredukowanych RPM silnika

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Wt, 26 czerwca 2012, 17:53
przez ryba
Mój ma 43 km/h przy 2070 RPM, więc są trochę zredukowane, gdybym miał opony np. 520/70 r38 to wtedy 43 jest przy 2020 RPM

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Wt, 26 czerwca 2012, 21:12
przez gonzo
Ja dodam jeszcze że w razie wypadku śmiertelnego to prokurator dla właściciela i tego co zdjął ograniczenie elektroniczne, co do prędkości to nie jest tak przypadkiem że zgodnie z kodeksem ruchu drogowego ciągnik jest maszyną wolnobieżną? Bo istnieją chyba w tej materii dwa wykluczające się przepisy....

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 09:33
przez Bartek60001
Nowe info odnośnie Ariona 500/600


Latem 2012 aktualna seria ARION 500/600 zostanie zastąpiona przez nową generację ARION obejmującą siedem modeli.
Obok silników o nowej technologii, które dzięki zastosowaniu systemu z filtrem cząstek stałych (DPF) spełniają wymagania norm emisji spalin Stage IIIb (Tier 4i) oraz licznym nowościom w zakresie wyposażenia, najjaśniejszym punktem nowych ciągników ARION jest ich kabina. Przez osiągnięcie znakomitej widoczności w każdym kierunku oraz przyjazną obsługę, kabina CLAAS nowej generacji tworzy wyjątkową jakość. W nowych ARION 500/600 firma CLAAS także w segmencie średniej mocy oferuje teraz technikę oraz komfort swoich wielkich ciągników AXION 900 i XERION.

Moc silników nowej serii ARION 500/600:
ARION Model Moc znamionowa kW/KM* przy 2.200 obr/min Max. kW/KM* przy 2.000 obr/min

650 129/175 135/184
640 124/169 130/177
630 117/159 121/165
620 110/150 116/158
550 116/158 120/163
540 110/150 114/155
530 103/140 107/145

*Wartości wg ECE R 120

Siedem modeli ARION 500/600 oferowanych jest w szerokim zakresie mocy od 140 do 184 KM (wg ECE R 120). Zamontowano w nich silniki DPS nowej generacji, które optymalizują zużycie paliwa i spełniają wymagania nowych norm emisji spalin. W nowych modelach ARION konsekwentnie stosowana jest koncepcja CLAAS POWER SYSTEMS (CPS). CPS stanowi optymalną kombinację technologii i komponentów o nowej konstrukcji w układzie przeniesienia napędu. Nie chodzi tu jedynie o silnik i spełnienie wymagań norm emisji spalin, lecz o całą maszynę, jej efektywność w codziennej pracy oraz inteligentne wykorzystanie siły.

Pod maską silnika w serii 500 znajdują się czterocylindrowe jednostki napędowe o pojemności skokowej 4,5 l a w serii 600 silniki sześciocylindrowe o pojemności skokowej 6,8 l, wszystkie z techniką 4 zaworów na cylinder, układem wtryskowym Common Rail, turbiną doładowania o zmiennej geometrii i Intercoolerem chłodzeniem powietrza doładowującego. System DPF do wtórnej obróbki spalin jest całkowicie zintegrowany w koncepcji pojazdu i tak zamontowany pod maską silnika, że w żaden sposób nie ogranicza pola widzenia kierowcy.

Czterocylindrowe ciągniki aktualnej serii ARION 540 – 510 wyróżniają się wysoką zwrotnością niewielką masą własną, co jest korzystne przede wszystkim przy pracy z częściowym obciążeniem, na przykład z ładowaczem czołowym. Dzięki silnikom nowej generacji, topowy model, ARION 550, osiąga moc maksymalną 163 KM (wg ECE R 120) i jest zarówno w pracach z WOM, jak i w transporcie doskonałym wyborem. Nowe ciągniki z sześciocylindrowej klasy mocy charakteryzuje przede wszystkim wysoka siła uciągu i spokojny praca zarówno w polu, jak i na drodze. Największy model tej serii, ARION 650, ma moc maksymalną 184 KM (wg ECE R 120). Wprowadzając nową generację ciągników ARION, firma CLAAS daje klientom możliwość wyboru pomiędzy ciągnikiem cztero- a sześciocylindrowym, w segmencie 150 KM.

Najlepsze z AXION 900 Niektóre, bardzo istotne nowości ARION 500/600 pochodzą z serii dużych ciągników CLAAS to jest z zaprezentowanego na Agritechnica 2011 i uznanego za maszynę roku 2012 ciągnika AXION 900: Zalicza się do nich między innymi elektroniczne sterowanie wentylatora VISTRONIC. Pozwala ono precyzyjnie sterować wentylatorem. Dzięki VISTRONIC obniżono poziom hałasu, zapotrzebowanie mocy przez układ chłodzenia i tym samym zmniejszono zużycie paliwa. Sprężyny gazowe umożliwiają proste rozkładanie i szybkie czyszczenie pakietu chłodnic. Filtr powietrza umieszczono przed pakietem chłodnic gdyż w tej pozycji jest najlepiej dostępny.

Drugą rzucającą się w oczy cechą pochodzącą z dużych ciągników CLAAS jest obszerna kabina o pięciu słupkach, dostosowana do serii ARION. Charakteryzuje się bardzo dobrą widocznością, świetną ergonomią, czteropunktową amortyzacją, przestawialną kolumną kierownicy i w wersji z CEBIS (CEBIS – CLAAS elektroniczny system informacji pokładowej) nowym podłokietnikiem z wbudowaną wielofunkcyjną dźwignią CMOTION oraz terminalem obsługowym CEBIS. Podobnie, jak w AXION 900 kabina została przesunięta do przodu a dzięki panoramicznej szybie tylnej słupek B znalazł się poza polem widzenia kierowcy. Uzupełnieniem kabiny są zamontowane z prawej strony, jednoczęściowe drzwi wejściowe skonstruowane specjalnie dla serii ARION. W nowych ciągnikach ARION oferta foteli kierowcy została powiększona i obejmuje teraz pięć różnie amortyzowanych foteli produkowanych przez firmy Sears i Grammer.

Wiele nowości w osprzęcie i wyposażeniu Do nowych ARION 500/600 firma CLAAS oferuje fabrycznie liczne nowości w osprzęcie i wyposażeniu: Wszystkie nowe modele mają budowę specyficzną dla ciągników CLAAS z dużym rozstawem osi oraz rozdziałem masy 50/50 między osią przednią i tylną z zachowaniem kompaktowej konstrukcji. Masa własna maszyn może wynosić od 5,8 t do 7,8 t. Ze względu na nową konstrukcję dopuszczalna masa całkowita zwiększyła się do 12 t. Już w najmniejszym modelu ARION 530 zastosowano mocniejszą oś tylną, pozwalającą na fabryczne zastosowanie ogumienia 710/60 R38.

W przypadku, gdy ARION fabrycznie wyposażony jest w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, to w wyposażeniu standardowym znajduje się także nowa rama połówkowa. Jest ona umieszczona między dźwigarem przedniej osi a przekładnią, wzdłuż silnika, odbiera tworzące się tu siły i służy do dołączania konsoli ładowacza czołowego. Rama jest przykręcana do ramy połówkowej a zamontowanie jej możliwe jest także w serwisie posprzedażnym.

Oś przednia posiada oddzielną amortyzację każdego koła a dla zwiększenia stabilności, na przykład w pracach z ładowaczem czołowym można tę amortyzację całkowicie zablokować. Oś można opcjonalnie wyposażyć w nowy, aktywny system hamulców. W dwóch topowych modelach (ARION 650 i 640) należy on do wyposażenia standardowego.

W nowej serii ciągników ARION zwiększone są także możliwości ich balastowania. Uzupełnieniem przedniego balastu są teraz do wyboru obciążniki o masie 250 kg, 350 kg, 450 kg lub 550 kg na każde z kół osi tylnej.

Przekładnia HEXASHIFT o wysokiej efektywności Przekładnię CLAAS HEXASHIFT aktualnej serii ARION charakteryzuje wysoka efektywność działania i liczne funkcje inteligentnej automatyki, co dla kierowcy oznacza komfort jazdy porównywalny z przekładnią bezstopniową. Przekładnia dysponuje czterema grupami i sześcioma stopniami - zmiana przełożeń możliwa jest pod obciążeniem bez użycia pedału sprzęgła. Automatyka zmiany biegów HEXACTIV pozwala w pełni automatycznie przełączać stopnie i grupy biegów pod obciążeniem. Oprócz tego, do sprawdzonych funkcji automatyki należy REVERSHIFT (elektrohydrauliczne przełączanie nawrotne do prostej zmiany kierunku jazdy), Speedshift (szybkie przełączanie grup i stopni w górę pod obciążeniem) oraz Speedmatching (automatyczne dopasowanie stopnia obciążenia przy zamianie grup C4 -> D2). Wysoka efektywność przekładni HEXASHIFT została przez CLAAS potwierdzona w roku 2009 w ramach testu Powermix wykonanego na ciągniku ARION 640 CEBIS w centrum badawczym Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego. Zużycie paliwa w ARION 640 przy większości prac wypadło korzystniej, niż przeciętna wartość wszystkich badanych kandydatów a całkowita wartość Powermix była o 3,6 % lepsza od przeciętnej. Jak widać jest wiele powodów, dla których przekładnię CLAAS HEXASHIFT użyto również w nowych ciągnikach ARION. Nowa generacja ciągników dostępna jest w trzech różnych wersjach, wśród których przede wszystkim do prac w transporcie interesującą powinna być przekładnia w wariancie ECO 40 km/h przy 1.650 obr/min. Wszystkie modele ARION 500/600 posiadają instalację hydrauliczną Load-Sensing o wydatku 110 l/min.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 16:53
przez brzozak2
trzeba przyznac, ze ta przednia osia troche pojechali :D .

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 19:07
przez gonzo
Wnoszę o opisy mniej nacechowane emocjami... Też mógłbym to czy owo opisywać w podobny sposób a się powstrzymuję ;) kolega u kogo pracuje bo nie otrzymałem dalej wizytówki...

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 21:26
przez ryba
A co zastąpi mniejsze Ariony poniżej 140 KM? Bo chyba nie zostanie sama seria 400?

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Cz, 12 lipca 2012, 18:34
przez erni0402
Może będą jakieś modele 510 i 520 ? Szkoda że 6 cyl się tak wysoko w km zaczyna :(

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 5 listopada 2012, 11:19
przez Bartek60001
Jeżeli mamy osoby chętne do poznania nowego Ariona serii 600 mieszkające w pobliżu Łowicza, serdecznie zapraszam
Nowy Arion już na placu i po pierwszych testach polowych.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Wt, 6 listopada 2012, 12:44
przez marek
W Piotrkowie też jest nowy Arion?

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Cz, 8 listopada 2012, 08:05
przez Bartek60001
Tak w Piotrkowie też juz go mamy

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: N, 2 grudnia 2012, 11:15
przez Naver
Jak wyglada mozliwosc z przetestowaniem tego ciagnika w jakiejs pracy, sprawdzenia czysto praktycznie jego mocy? Chodzi mi o cos w rodzaju testow.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Cz, 13 grudnia 2012, 12:22
przez Bartek60001
Trzeba zgłosić się do lokalnego - swojego dealera i poinformować go o chęci wytestowania sprzętu, nie ma z tym żadnych problemów, zazwyczaj sa to koszty spalonego paliwa.

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pt, 14 grudnia 2012, 19:21
przez Krzysiek19
A jak się ma sprawa z wypożyczeniem maszyny np agregatu uprawowego?

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Śr, 19 grudnia 2012, 13:24
przez Bartek60001
To już zależy od dealera

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: So, 26 października 2013, 16:23
przez adikpl
Claas wprowadza do produkcji w CLAAS Industrietechnik w Paderborn w zachodnich Niemczech własnej konstrukcji przekładnię bezstopniową C-MATIC EQ200 przeznaczoną dla serii Arion 500/600

http://www.farmer.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/claas-arion-500-600-teraz-rowniez-w-wersji-cmatic,47259.html

Obrazek
Obrazek


http://www.dailymotion.com/video/x16cwqx_claas-tractor-arion-500-et-600-a-variation-continue-eq-200-new-agritechnica-2013-la-cmatic-pour-les_auto?search_algo=2

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 5 maja 2014, 00:45
przez nominal
Panowie stałem się posiadaczem ziemi ok 20 hektarów po prababci. Ponieważ wraz z żoną dowiedzieliśmy się że unia daje dofinansowania na uprawę ziemi postanowiłem się tym zająć może nie do końca w 100% tego słowa znaczeniu nie mniej jednak ponieważ okolica jest na odludziu muszę zacząć od zakupu ciągnika. Ponieważ przeczytałem już kilka tematów między innym ten jaki ciągnik polecacie z tej listy http://www.mascus.pl/brands/claas.html
Który model jest wart uwagi biorąc pod uwagę oszczędność, ergonomię, awaryjność, dostępność ceny?
Dzięki za pomoc

Re: Claas Arion 500/600

PostNapisane: Pn, 5 maja 2014, 08:15
przez wiesmak
Bierz Fendta wtedy unia więcej się dołoży...