Strona 1 z 2
Samochód do pracy na farmie

Napisane:
So, 14 września 2013, 11:24
przez Janosik
Potrzebuję samochodu do pracy na farmie i nie wiem zbytnio za czym się rozglądać. Fajnie byłoby jakby miał aktualne wyposażenie wnętrza. Koniecznie musi mieć możliwość swobodnej jazdy po terenie trudnym, możliwość ciągnięcia około 1,5 tony w razie potrzeby i pakę.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
So, 14 września 2013, 13:57
przez Gierappa
Toyota Hilux, albo coś w tym stylu.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
So, 14 września 2013, 14:25
przez silva
Mi by bardziej pasowała Toyota Tundra, Dodge RAM
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
So, 14 września 2013, 16:23
przez Gierappa
Też dobre auta, a tak w ogóle to ile zamierzasz na niego wydać?
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
N, 15 września 2013, 10:37
przez Mariusz x
T5 4motion będzie jak znalazł.
Sam mam alergie na wszelkie pickupy i kompletnie nie rozumiem, jak można dobrowolnie kupić sobie takie auto

. Użytkowo T5 bije je na głowę, poradzi sobie w terenie, na budowie czy w gospodarstwie.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
N, 15 września 2013, 15:47
przez Gierappa
A może VW Crafter 4motion, większy może więcej.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
N, 15 września 2013, 18:06
przez Janosik
T5 odpada, za dużo pali, byłby dobry tylko do pracy. Ile palą RAM i Tundra? Samochód nie będzie wykorzystywany wyłącznie do pracy. Początkowo zastanawiałem się nad zakupem dwóch bo mam budżet około 100tyś, powinno wystarczyć na coś full wypas. Ale stwierdziłem, że to będzie jeden. Więc będę jeździł nim też do rodziny co jakiś czas (około 400km). Ten hilux ciekawy samochód. Nie myślałem wcześniej o pickupie. Mariuszu, czemu uważasz, że to nie warto?
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
N, 15 września 2013, 18:21
przez Mariusz x
T5 pali za dużo i dlatego szukasz amerykańskiego krążownika:D
Nie ma uniwersalnych samochodów, albo użytkowy albo osobowy. Pickup nie jest żadnym z nich.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
N, 15 września 2013, 20:24
przez sebekwolkasos
Przeniosłem wątek z działu "Kupię" do działu "Gospodarstwo", "Inne tematy związane z tym działem".
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 16:23
przez Gierappa
A może Grand Tiger Pickup produkowany przez Ursusa:
http://ursus.com/Transport/Samochody#Grand-Tiger-Pickupnowy samochód za niezbyt wielkie pieniądze, możesz też się zastanowić nad Honkerem 4X4 tylko że wyjdzie drożej.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 16:57
przez Janosik
Polsko-japoński produkt, ciekawie wygląda. Też ma spalanie takie sobie, ale chyba lepszego nie znajdę. Gadałem dzisiaj ze znajomym rano, gorąco polecał zapoznać się z ofertą Mitsubishi, mają o ile nie przekręciłem Pickupa L200, jakiegoś Forda Hiluxa i Isuzu. Przy isuzu chodziło chyba o Troopera, ale raczej o Dmaxa bo ten wcześniejszy to nie to nadwozie. Ja ze swojej strony powiem, że spodobał mi się pomysł zakupu pikapa, czuję, że to jest to co mi potrzeba. Idealny byłby taki, że można dołączać w razie potrzeby 4x4, a normalnie będzie jeździł na napędzie na dwa koła.
Ps: Dziękuję za przeniesienie tematu w bardziej tematyczne miejsce.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 17:09
przez Mariusz x
Dołączany napęd to porażka, zwłaszcza zimą. Widzę, że koniecznie chcesz kupić pickupa, mam nadzieje, że jesteś świadomy jego ułomności jako osobówki.
PS
Na rynku jest jeden pickup zbudowany na torsenie, ale marka nie każdemu odpowiada

.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 17:15
przez Janosik
Z jakiego powodu dołączany napęd to porażka? Muszę to wyjaśnić. Ja to widzę tak, że jak nie potrzebuję 4x4 to jedzie na standardowym i mniej pali. A jak potrzebuję mocy na wszystkich to włączam i szaleję. Priorytet to jednak praca, a nie jazda jak osobówką, a właściwie to szukam tu kompromisu. (babcia v70 odpada

)
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 17:29
przez Mariusz x
Z załączonym 4x4 nie możesz jechać po przyczepnym, czystym asfalcie. Gdy na drodze miejscami występuje oblodzenie to nic Ci nie da dołączany napęd, no chyba, że będziesz go włączał przed każdym podejrzanym miejscem. Tak samo z miejscami zaśnieżoną drogą. Rozłączany napęd nie daje też wielkich oszczędności- półosie i dyfer i tak się obracają, stawiając opór. Odłączenie przedniego napędu przede wszystkim chroni napęd i opony(no chyba, że masz automatyczne sprzęgiełka w piastach, wtedy mniej spali). Komfort jazdy w pickupie też jest słaby, przygotuj się na wożenie balastu na pace, inaczej trzęsie.
Z tych powodów, które wymieniłem trzeba być masochistą, żeby kupić pickupa, zwłaszcza jako osobówkę(na dodatek 90% ich kierowców to buraki drogowe- może stąd moje uprzedzenie

).
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 17:50
przez Janosik
No to w takim razie, ja zmienię twój pogląd na sprawę, burakiem nie jestem 8). Ale powiem Ci czym to może być spowodowane. Jak pierwszy raz przejechałem się pickupem, albo to była terenówka, ale raczej pickup, to człowiek ma wrażenie że jest wyżej od innych kierowców, a do pickupa nie trzeba mieć kat C, wystarczy B. Może stąd? Z tym balastem to bym się nie martwił, na pewno będzie załadowany samochód. Co do włączania 4x4, to bez przesady na lekki śnieżek czy oblodzenie to nie ma sensu, myślałem raczej o błotnistych, przyleśnych dróżkach, albo o zaspach śnieżnych w takich miejscach. Do rodziny jak jadę to czasami ledwie co osobówka daje radę, jest trochę asfaltu, ale reszta to masakra. W tych nowych pickupach, z tego co widzę to elektronika zajmuje się bezpieczeństwem przed poślizgami, np kontroli jazdy na zakręcie (ESC w Dmaxie).
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 17:54
przez zorzyk
Bez przesady z tym napędem rozłączanym. Normalnie nie ma potrzeby używania obu napędów. Zjeżdżamy z drogi utwardzonej, na bezdroże w śnieg i załączamy, a coraz częściej złączy się sam. Podobnie jak w ciągniku, gdy mamy potrzebę to korzystamy z obu napędów. Osobiście poruszam się samochodem, który zawsze rusza na obie osie i w przypadku braku uślizgu kół rozłącza tylną oś przy 50km/h. Mogą też włączyć blokadę, która powoduje równy podział momentu na osie 50/50. Rozglądałem się z toyota tundrą lub tacumą (duże wygodne pickupy)ale okazały się poza zasięgiem finansowym i kupiłem używanego koreańca ze względu na tą blokadę .
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 18:14
przez Mariusz x
@zorzyk
Automatyczne włączanie napędu to nadal prymitywne rozwiązanie(w porównaniu do stałego napędu), zwłaszcza w SUVach i autach "osobowych". U mnie bardzo często zimą drogi są czarne w terenie zabudowanym i białe poza. W efekcie niby masz 4x4, ale po śniegu jeździsz z 2x4. Co do blokady, to właśnie otwarty dyfer daje podział 50/50, zablokowany daje równe prędkości osi ale moment jest zmienny i zależy od rozkładu obciążeń i przyczepności osi.
Wybierając samochód trzeba dokładnie wiedzieć czego się potrzebuje. Osobówki, terenówki, użytkowego czy "vatowozu". Inaczej ciężko podjąć dobrą decyzję i właśnie wtedy kupuje się pickupa, bo fajny, duży, terenowy i wygodny.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pn, 16 września 2013, 19:41
przez brzozak2
W pelni sie zgodze ze zdaniem @Mariusza x i mowie to jako parauzytkownik jednego z najwygodniejszych pickupow, a w momencie zakupu tj. ponad 5 lat temu - najwygodniejszego.
Pickup nadaje sie tylko w pole, albo las i wtedy z dolaczanym napedem, reduktorem, blokada tylnego mostu i kostka.
Wyjazd na utwardzone drogi to porazka, takie T5 jest duzo bardziej uniwersalne, da sie nim wygodnie podrozowac, wiecej mozna zaladowac, a w miescie radzi sobie jak duze auto osobowe, a nie jak ciezarowka.
Poza tym zuzycie paliwa w T5 odstrasza? To ty lepiej sobie kup polo

, bo pickupem z dieslem mniej nie spalisz, o tundrze w benie nie wspominajac.
budzet 100 k tez jaj nie urywa...
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 14:08
przez Gierappa
Jeżeli ktoś lubi takie samochody jak Toyota Tundra, czy Hilux, to niech pomyśli nad jakimś Chevroletem.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 14:54
przez brzozak2
chociaz ostatnio przygladam sie roznym abstrakcjom to tej ni cholery pojac nie moge

.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 16:38
przez zorzyk
Mariusz x
Nie pisałem o automatycznym załączaniu napędu. 40km w terenie jest przyzwoitą prędkością, a przy niej ciągle mam 4x4 i o podziale momentu decyduje wiskoza, a na śniegu zawsze ciągną 4 koła(pewnie minimalny uślizg przodu i mam spięte mechanizmy). Blokada , nie odnosiło się to do dyfra(mostu napędowego). Fakt, nie jest to terenówka, odczuwalny brak reduktora ale po rozmokłych drogach idzie jak przecinak pomimo braku LDS-u w tylnym moście(jedne egzemplarze miały inne nie, czysta loteria).
Moja propozycje(przykładowy egzemplarz przyzwoite w teren za niewielkie pieniądze
http://otomoto.pl/hyundai-terracan-2-9- ... 42161.html
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 16:49
przez brzozak2
no tak, ale typowa terenowka raczej jest bezuzyteczna do pracy w gospodarstwie rolnym, jedynie ciaganie przyczepy ja ratuje, ale kazdej beczki zaczepiac przyczepke to raczej srednio, szczegolnie na dalsze odleglosci.
poza tym z przyczepa i ciezka terenowka wchodzimy juz w C+E i viatolla.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 17:45
przez Mariusz x
zorzyk napisał(a):Mariusz x
Nie pisałem o automatycznym załączaniu napędu. 40km w terenie jest przyzwoitą prędkością, a przy niej ciągle mam 4x4 i o podziale momentu decyduje wiskoza, a na śniegu zawsze ciągną 4 koła(pewnie minimalny uślizg przodu i mam spięte mechanizmy). Blokada , nie odnosiło się to do dyfra(mostu napędowego). Fakt, nie jest to terenówka, odczuwalny brak reduktora ale po rozmokłych drogach idzie jak przecinak pomimo braku LDS-u w tylnym moście(jedne egzemplarze miały inne nie, czysta loteria).
Moja propozycje(przykładowy egzemplarz przyzwoite w teren za niewielkie pieniądze
http://otomoto.pl/hyundai-terracan-2-9- ... 42161.html
Nie bardzo rozumiem jaki masz tam napęd, z tego posta wychodzi na to, że dołączany tył bez dyfra centralnego. W takim przypadku nie ma mowy o rozdziale momentu na osie 50/50. Taki rozdział występuje tylko przy otwartym centralnym mechaniźmie różnicowym- np. 4matic Mercedesa. Na dodatek nie jest to pożądane rozwiązanie, taki napęd zwiększa prawdopodobieństwo utknięcia na śniegu/lodzie(!). Tak wiec kompletnie nie ogarniam tego zdania"
Mogą też włączyć blokadę, która powoduje równy podział momentu na osie 50/50.".
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 19:39
przez zorzyk
Jutro przestudiuje to co mam w instrukcji, słaby jestem z j.romańskich ale może coś zrozumiem ewentualnie zacytuję. Do gospodarstwa nie ma dobrego kompromisu, praktyczny jest pickup, wygodny suv, a na zimę pożądana prawdziwa terenówka.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 20:01
przez Mariusz x
Prawie na pewno chodzi o rozkład (50/50)prędkości obrotowych a nie momentu. Bardzo mało ludzi to rozróżnia, może 1 na 10 dziennikarzy motoryzacyjnych. Zasada jest taka, ze otwarty dyfer centralny daje rozkład momentu przód 50/ tył 50, i tak mamy np w Mercedesie 4 matic. Zablokowany centralny dyfer daje równe prędkości obrotowe osi, ale rozkład momentu jest zmienny(Łada Niva ?). Pomiędzy nimi jest centralny dyfer Torsen, który w razie poślizgu jednej z osi daje większy moment na drugą oś(2-3 krotnie większy). Tak jest w autach ze stałym napędem. A w samochodach bez centralnego dyfra jak już załączymy napęd to prędkości osi będą równe, ale moment zmienny- sytuacja jak w Nivie. W przypadku nowszych napędów sprawa się komplikuje i sam tez tego nie ogarniam do końca(wektorowy dyfer Audi, Mitsubishi i Hondy, nowy Haldex).
Jak jest z wiedzą techniczną widać po rozmowach gospodarzy odnośnie jazdy na blokadzie w Ursusie. Często słyszy się, że normalnie ciągnie tylko jedno koło, dopiero po zapięciu blokady ciągną oba

.
Odbiegłem od tematu, taka już moja słabość do mechaniki.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 20:34
przez Janosik
A ile pali T5? Może ja znalazłem jakieś nieprawdziwe informacje, coś około 11L/100 znalazłem, a np. nowy Ranger pali około 7,6L/100 w wersji standardowej. A żeby było jeszcze ciekawiej to znalazłem jeszcze lepsze spalanie. Kojarzycie D-MAXa? Marka to ISUZU, pali średnio 7,4, a na trasie można wyciągnąć spalanie 6,5 i o ile dobrze patrzyłem to ma diesla pod maską. Gdzie ja znajdę bardziej praktyczne auto?
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 20:44
przez Mariusz x
W nim naprawdę nie ma nic praktycznego. Widziałeś kiedyś firmę budowlaną jeżdżącą pickupem? Ja w tych wynalazkach zza oceanu widuje tylko gości w garniakach, a nie rolników czy budowlańców.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 21:12
przez brzozak2
T5 w zaleznosci od wersji wyposazenia (masa) i silnika 7-11 l/100km w jezdzie mieszanej.
moim zdaniem zaden pickup nie zuzyje mniej paliwa, a to z prostej przyczyny, ze ma wieksze kola, ktore stawiaja wiekszy opor, uklad napedowy tak samo i jeszcze opor powietrza.
navara pali ok. 12.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Wt, 17 września 2013, 22:33
przez zorzyk
Mariusz x napisał(a):W nim naprawdę nie ma nic praktycznego. Widziałeś kiedyś firmę budowlaną jeżdżącą pickupem? Ja w tych wynalazkach zza oceanu widuje tylko gości w garniakach, a nie rolników czy budowlańców.
Owszem, a do Tundry wchodzi paleta płyt GK
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 07:36
przez bobek
Popieram brzozaka jakieś T5, albo nawet Iveco z racji ramy będzie lepsze niż taki pick up. Z tego co widzę, to jak grubszy temat wożą pick upem to i tak na przyczepce.

Co do wszechstronności, jakoś nie widzę jazdy w tygodniu w roboczych ciuchach, a weekendowo w garniaku.

Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 08:47
przez jaro
Ja ten problem rozwiązałem kupując Audi Quattro ze starej serii (a więc z przyzwoitym prześwitem) i wyposażając je w hak oraz przyczepkę która w teorii ma DMC 750 a w praktyce 1750

Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 09:11
przez bobek
Jak to jest z zakupem dostawczego auta stricte na gospodarstwo?
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 13:04
przez Gierappa
Jak dostawczak na farme to chyba najlepszy będzie jakiś skrzyniowy.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 14:00
przez bobek
Chodzi mi raczej czy jako typowe auto robocze można odpisać vat i ile?
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 14:03
przez qazxw
pikap to żaden komfort, no i jeszcze ten napęd na tył no porażka konkretna. Nie ma nic lepszego niż jakiś dostawczak typu t5. Mam t4 to nie spali więcej niż dycha a np takie uno które jest o połowę słabsze spali tak z 6 no i gdzie tu oszczędność. O dużym litrażu się nie wypowiem bo to nie moja liga. Obstawiałbym za kupnem jakiegoś dostawczego albo mini busa. Chodzi mi głównie o np. tylko nie wiem czy takie coś produkują ale renault kango albo właśnie t5.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 14:59
przez zorzyk
bobek napisał(a):Chodzi mi raczej czy jako typowe auto robocze można odpisać vat i ile?
http://www.fmleasing.pl/publikacje-feli ... kup-a.html
http://regiomoto.pl/portal/finanse/samo ... g-poradnik
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 15:04
przez Gierappa
U mnie to używany jest Fiat Ducato 2,8 TD, z 2000 roku, kosztował jakieś 9 tysięcy, pół roku temu, pali jakieś 9 litrów na setkę. Edług mnie to nawet dobry samochód, tylko że może nie wszystkim się spodoba nadwozie typu furgon, ale mi pasuje, poza tym też wspomne że jest to 80-konna wersja.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 18:50
przez zorzyk
Mariusz x
Okazało się, że mam instrukcję tylko po duńsku, angielska zaginęła. Więc z opisu wynika, że do 40 km/h ma automatyczny rozdział momentu pomiędzy mosty, od 30km/h zaczyna przekierowywać go na przód i po przekroczeniu tej prędkości całość momentu jest kierowana na przód. W Wciśnięcie przycisku 4WD LOCK powoduje podział momentu 50:50(w instrukcji użyto określenia siły). Jak to jest rozwiązane technicznie, nie wiem. No i mój nie ma szpery (LSD)w tylnym moście. W praktyce po polnych drogach ciągle mam napędzane 4 koła bo zawsze jest jakiś minimalny uślizg.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 18:59
przez Mariusz x
zorzyk napisał(a):Mariusz x napisał(a):W nim naprawdę nie ma nic praktycznego. Widziałeś kiedyś firmę budowlaną jeżdżącą pickupem? Ja w tych wynalazkach zza oceanu widuje tylko gości w garniakach, a nie rolników czy budowlańców.
Owszem, a do Tundry wchodzi paleta płyt GK
Ja pracowałem trochę na budowach, nigdy nie spotkałem pickupa. Każda firma jeździła dostawczakiem, najczęściej T4 albo Sprinterem.
Z tą Tundrą mam nadzieje, że tylko żartujesz. 4-5 litrowe benzyniaki w aucie użytkowym?

W waszych stronach musi się nieźle powodzić budowlańcom.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 20:18
przez zorzyk
Widziałem na własne oczy i rozmawiałem z właścicielem przy załadunku na hurtowni. Miała założony wtrysk gazu LPG, także jazda dość tania. Wiele firm korzysta z dostawczych z otwartą skrzynią ładunkowa, Czasami jakiś lublin z dwuosiową przyczepą i inne warianty, nie sugerowałem, że to reguła.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 21:38
przez Janosik
Oglądałem już różne oferty pickup mi chyba najbardziej przypadł do gustu, rozważyłem za i przeciw. Przy wyborze pickupa będę się kierował raczej, niskim kosztem eksploatacji. Jak możecie to jeszcze mnie uratujcie przed zakupem xD!!!! Dziękuję za wypowiedzi! Od pickupów można sobie odpisać podatek 23%, podobnie jest z paliwem. Widziałem taką informację na stronie isuzu:
http://www.isuzu.com.pl/?layout=blog#odlicz-vat. A i przy okazji, czytałem dużo dobrego o silnikach isuzu, orientujecie się w silnikach? Podobno do swoich samochodów wsadzają tylko isuzu. A oni robią silniki nie tylko do samochodów i nie tylko dla swojej marki.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 22:09
przez zorzyk
Nie podobno, a tak jest. D-max niedoceniany i rzadki model na naszych drogach, w necie masz sporo testów i opinii na temat tego samochodu. Nie mam zamiaru ratować

, masz wystarczające podwórze by nim zawrócić

Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Śr, 18 września 2013, 22:26
przez brzozak2
Janosik napisał(a):Przy wyborze pickupa będę się kierował raczej, niskim kosztem eksploatacji.
to Ci nie pojdzie

.
no coz jestes napalony na pickupa to kupuj, moze chcesz kupic 5 latnia navare w skorach i z innymi bajerami?

Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Cz, 19 września 2013, 18:35
przez qazxw
Jak jestem za np. t5 z skrzynią 4motion bo to bardziej osobowe, sprzęgło haldex czy jakoś tak, no i napęd na przód a przy poślizgu na tył a nie na tył prawie cały czas i 4x4 na stałe. Takie t5 bardziej komfortowe no i lepiej się będzie takim latało z przyczepką. Nowy t5 w full wypasie z podwójną kabiną 4x4 180 KM kolorek, i ogólnie to co się da do niego wziąć to koszt prawie 150k netto. ale myślę że takiego średniego to byś do 120 skompletował. Innego pojazdu do takiej roboty to nie widzę takie picapy to szkoda gadać, bez ciężaru na pace to tak jak byś jechał bez amortyzacji no i ten napęd. A na pakę takiego picapa cudów nie włożysz bo on jest dość lekki i może mieć problem z z stabilnością
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Cz, 19 września 2013, 18:51
przez Mariusz x
Za T5 przemawia też silnik 2.5 TDI, 5 cylindrów ma coś w sobie.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Cz, 19 września 2013, 20:33
przez Andrzej10
A ja się spytam skąd ta awersja do RWD? Tym bardziej teraz gdy mamy masę systemów wspierających stabilność jazdy.
Co do przydatności to moim zdaniem pickup jest o wiele wygodniejszy niż furgon zwłaszcza gdy np trzeba przewieść bigbaga nawozu lub dowieść paliwo na pole w mauzerze 9 (nawet jak coś się uroni to łatwiej posprzątać niż z podłogi furgonu i nic nie czuć we wnętrzu). Pozdrawiam
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pt, 20 września 2013, 12:32
przez Gierappa
Do wożenia paliwa to jest cysterna, chociaż ja do ciągnika to paliwo woże w kanistrach w osobówce, ale ja mam małe gospodarstwo. a jeżeli chodzi o auto na farme to najlepszy według mnie będzie już wcześniej wspomniany Fiat Ducato, najlepiej jako skrzyniowy, i z silnikiem 2.8 td ale jakimś mocniejszym.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pt, 20 września 2013, 16:44
przez qazxw
Stabilność nie stabilność przyjdzie ci jechać gdzieś po lodzie albo coś takiego to ciężko będzie jechać prosto. A ja mówię o VW wersja skrzyniowa ładowność tak jest 1.3t a np. w navarze jest to 900kg więc delikatna różnica jest. A masa własna wypada na korzyść VW jest trochę lżejszy. Zdaje mi się że ducato nie ma 4x4 a to przy takiej robocie jaką ma robić trochę utrudnia robotę.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pt, 20 września 2013, 19:03
przez brzozak2
ale bez napedu pierwszy wjazd w wilgotna droge polna i stoi

.
Re: Samochód do pracy na farmie

Napisane:
Pt, 20 września 2013, 23:38
przez AMG
bobek napisał(a):Popieram brzozaka jakieś T5, albo nawet Iveco z racji ramy będzie lepsze niż taki pick up. Z tego co widzę, to jak grubszy temat wożą pick upem to i tak na przyczepce.

Co do wszechstronności, jakoś nie widzę jazdy w tygodniu w roboczych ciuchach, a weekendowo w garniaku.

Bobek to ty chyba nie wiesz ile iveco pali, ze je polecasz.Napewno zaleta jest rama ale drugi raz na pewno bym go nie kupil nawet jakby bylo w niskiej cenie.