Claas Arion 440

Claas Arion 440


Śr, 22 sierpnia 2018, 07:57
3370
pawel675
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 33
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Opis obrazka

Testy ;)

Komentarz przez damian87 » Śr, 22 sierpnia 2018, 14:23

jak test wzpadl
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Chomik » Śr, 22 sierpnia 2018, 15:29

Miałeś amo oś ? To zdecydowanie najmnocniejszy punkt tego ciagnika ( ciekawe jak to wyglada po latach pracy )
Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi

Jak się nie ma co się lubi to trzeba zapier....ć żeby to mieć
Avatar użytkownika
Chomik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 60
Obrazki: 158
Dołączył(a): Pn, 13 sierpnia 2012, 20:39
Lokalizacja: okolice Suwałk

Komentarz przez BartoszPoniatowice » Śr, 22 sierpnia 2018, 21:14

Wielowahacz w Claasie pewnie mniej wytrzymały niz w moim pasku :mrgreen:
Bartosz jedyny na FPR autoryzowany diler fabrycznie używanych maszyn i ciągników :)
Avatar użytkownika
BartoszPoniatowice
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 940
Dołączył(a): N, 22 lipca 2012, 09:06
Lokalizacja: Oleśnica

Komentarz przez pawel675 » Cz, 23 sierpnia 2018, 07:18

Wrażenia pozytywne , jednak nie mam porówniania do innych ciagników tej klasy . Wiadomo traktor dużo większy , ale na drugi dzień po teście doceniałem zwrotność Farmtraca czy 912 w talerzówce :mrgreen: Skrzynia Dyna 6 , bajka . Opony były 480/600 to uciagu nie brakowało , nawet po burzy gdy wjechaliśmy w ostanie pole ładnie szedł .
Do Mandama z wysunietym wałem maksymalnie brakowało Tuza przedniego lub wiekszego obciążnika , 600kg było za mało .
Amo ośka była , jednak fotel był najtańszy :lol: W polu niestety cały czas jeździłem na włączonej ośce :( JEdnak na asfalcie testowałem włączana i wyłaczoną , to szczerze mówiąc nie zrobiła na mnie piorunującego wrażenia .Na równej drodze praktycznie nie było różnicy , a na mega dziurawej coś dawała , ale takich dróg jest raczej coraz mniej .Dochądze do wniosku że za bodajże 12tys to lepiej wziąść skrzynie Dyna 6 i tuza niż amo ośkę .

Niestety przeszkodziła burza i tylko tyle udało sie popracować . Spalanie potwierdził dystrybutor :thumbup:
Zdjęcia
pawel675
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 33
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Komentarz przez gonzo » Cz, 23 sierpnia 2018, 07:34

Nie wiem jaki tu teraz typ amortyzacji ale miałem na teście większego Ariona w 6 cyl z osią na wahaczu i zrobił na mnie super wrażenie, jeżeli chodzi o pracę osi amortyzowanej. Może tu za lekki przód :think: Oś amortyzowana wydaje mi się teraz czymś nieodzownym nawet nie tyle patrząc na operatora co na większe możliwości. Jak masz pagórki koniecznie dyna 6 już wtedy starcza biegów i w pługu.
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez Pawel11441 » Cz, 23 sierpnia 2018, 08:03

Już nigdy nie wybrałbym ciągnika bez amortyzacji osi, ciągnika nie kupuje się co roku, a na kilka lat i lepiej dołożyć trochę kasy i później nie żałować. TLS w JD zrobił na mnie piorunujące wrażenie :)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez pioter » Cz, 23 sierpnia 2018, 09:50

Amortyzacja osi i kabiny ma znaczacy wpływ na wydajność pracy w polu, wystarczy ze podniesie predkość pracy o 1-3 km/h.

A tak w ogole to straszny brzydal z tego classa :D
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez pawel675 » Cz, 23 sierpnia 2018, 12:47

Przedstawiciel Claasa właśnie zwrócił uwagę ze na asfalcie oś nie robiła dla mnie "szału " , bo na tuzie nie było żadnej maszyny a z przodu obciążnik ...
W Claasie jeszcze tak jak Bartosz mówi , nie wiadomo ile wytrzyma ten wielowachacz .
Brzydal trochę jest , ale w rzeczywistości lepiej sie prezentuje niż na foto :mrgreen:
Bardzo chciałbym mieć możliwość przetestować MF 5712 i Valtre N114 , żeby mieć porównanie .
pawel675
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 33
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Komentarz przez kris19911 » Cz, 23 sierpnia 2018, 15:18

MF nie ma szansy dostać na testy. Czekam na tego claasa jak narazie
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez damian87 » Cz, 23 sierpnia 2018, 19:00

wielowachacz arionie 620 z 2012r po 5,5tyś /h wymagał kompletnej naprawy ,traktor chodził w transporcie ze standardowymi obciążnikami koszt naprawy 3200 dodam że w fendt 414 po 7tyś jest w idealnym stanie obie maszyny brata
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez danield28 » Cz, 23 sierpnia 2018, 20:57

damian87 napisał(a):wielowachacz arionie 620 z 2012r po 5,5tyś /h wymagał kompletnej naprawy ,traktor chodził w transporcie ze standardowymi obciążnikami koszt naprawy 3200 dodam że w fendt 414 po 7tyś jest w idealnym stanie obie maszyny brata


Może dlatego zmienili koncepcje amortyzacji przedniej osi. Użytkuję Claas'a Ariona 610 CIS z 2011 roku i Ariona 410 CIS z 2017 roku i jednak jest spora różnica w komforcie jazdy na korzystniejszą w starszym modelu. Oba nie posiadają amortyzacji osi ale Arion 610 ma amortyzację kabiny co niestety w Arionie z serii 400 jest dostępne od modelu 430 więc jak ktoś ma możliwość to brać od modelu 430 z amortyzacją kabiny i osi.
Ostatnio edytowany przez danield28 w Cz, 23 sierpnia 2018, 21:00; edytowany 2 razy
danield28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 72
Obrazki: 65
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 13:41
Lokalizacja: Żuławy

Powrót do Claas