New Holland - wasze opinie

New Holland - wasze opinie


N, 25 października 2015, 14:56
5129
maros
Zaczynający przygodę
 
Posty: 39
Obrazki: 103
Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2012, 17:12
Lokalizacja: koło Koła

Opis obrazka

Proszę o Wasze opinie i odczucia związane z takim sprzętem ;)

Komentarz przez czarek7340 » N, 25 października 2015, 15:04

Jezdzilem takim na skrzyni cos ala range command i naprawde super to chodzilo :-D Ciezki zwrotny wszystko pod reka w kabinie no i to na tyle moich wrazen z jazdy :-D
Avatar użytkownika
czarek7340
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 170
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 06:46
Lokalizacja: Płońsk

Komentarz przez mati_TVT » N, 25 października 2015, 16:20

Bardzo dobre ciągniki, mocne zwinne , proste w obsłudze, od tych modeli zaczynałem przygodę z NH, niby 165 ps a szedł lepiej od niejednego 190 konnego ;)
Avatar użytkownika
mati_TVT
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 39
Dołączył(a): Wt, 19 marca 2013, 18:16
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański / POMORSKIE

Komentarz przez maksiu » Pn, 26 października 2015, 21:12

Seria M, lata 90-te. Mocne maszyny. Tak jak mówią, skrzynia range command to 3 grupy po 6 stopni PS. Poznasz ją po wyświetlaczu z grupami ABC. Do tyłu prędkości z grubsza jak w grupie B. PowerCommand ma 18 stopni jednym ciągiem, wsteczne tak jak wyżej (w tej skrzyni masz po prostu przejścia między grupami bez sprzęgła, dlatego nie wyróżnili grup).
Silnik 7,5 litra, ogólnie wołek, ale nie należy do wąchających. Zwinny będzie jak mu wkręcić dystanse na zwrotnicach ;)

Mocny jest, fajnie jeździ, ciężko go utopić (blokada na obie osie), szeroki i stabilny. Silnik jak w bizonie jeno większy, chyba iveco. Nie ryczy jak jd (chyba że mu wytniesz tłumik) ;)
Zwróć uwagę na pracę skrzyni. Ona ma 4 grupy biegów (zarówno power jak i range): wolne, polowe, drogowe, wsteczne. W range te trzy grupy są załączane prawie jak dźwignią, ale jednak przez hydraulikę. W związki z tym mają synchronizatory i zachowują się jak zwykłe ręczne. Zmiana kierunku to sekwencja: rozłączenie napędu (na skrzyni, on nie ma typowego sprzęgła), wyłączenie grupy do przodu, załączenie grupy wstecznej (czasem można zauważyć delikatne bujnięcie ciągnika do tyłu - skutek pracy synchronizatora), załączenie napędu. Ponadto zwróć uwagę jak przerzuca biegi, czy wszystkie równo, szczególnie patrz na przejścia 2<>3, 4<>5.
Jeździmy już takim chyba z 5 lat :mrgreen:
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez oFsik » Śr, 28 października 2015, 19:16

Użytkuje takiego tylko 135km we wszystkim się zgodzę z przedmówcami, a dorzucę że u mnie spalanie nie przekracza 10l/h ale nie ciśneimy go na wysokich obrotach. No i trzeba się przygotować na kiedyś na drogie części zamienne :)
Avatar użytkownika
oFsik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 11
Dołączył(a): Śr, 5 czerwca 2013, 12:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Komentarz przez maros » Śr, 28 października 2015, 19:37

Dziękuję za dotychczasowe opinie i czekam na kolejne ;)

Ten ze zdjęcia ma 3 grupy biegów po 4 stopnie, czy ma w te 4 zakresy prędkości to nie wiem. Ponoć w tych modelach to jeszcze nie jest skrzynia PS (czyli ani Range Command ani Power Command) i można zamienić sterowanie hydrauliczne obsługiwane dźwignią co wygląda jak range command na zwykła dźwignię zmiany biegów wystającą z podłogi i przełączać grupy biegów mechanicznie. Tyle się dowiedziałem od znajomego mechanika, który sprowadził ten ciągnik do PL ;)
maros
Zaczynający przygodę
 
Posty: 39
Obrazki: 103
Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2012, 17:12
Lokalizacja: koło Koła

Komentarz przez maksiu » Śr, 28 października 2015, 21:23

@oFsik - nie wiem jak to przekładasz na ha, ale u nas (fakt, że na ciężkiej ziemi) potrafił pochłonąć 40 l/ha orki i siewu zestawem wirnik+siewnik.

@maros - masz fotkę kokpitu? Prawdopodobnie ma skrzynię dual command czy jakoś tak. Dwie dźwignie (grupy + biegi) i do tego żółwik i zając przyciskami plus rewersor pod fajerą. Ostatecznie masz więcej biegów niż ja i oFsik ;)
Nie bardzo sobie wyobrażam, o czym mówi Twój kolega. U Ciebie już masz 2 dźwignie, a u mnie nie ma mechanicznej i w sumie może dałoby się blok hydrauliczny na skrzyni zamienić dźwigniami, boję się tylko, że wtedy komputer skrzyni nie pozwoli jechać. No i to już zakrawało by mi na niezłą rzeźbę ;)
No i zapomnij wtedy o e-h rewersie, bo to też realizuje ten blok. Ale tego ciągnika z foty to nie dotyczy ;)
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez oFsik » Śr, 28 października 2015, 21:46

U mnie orka wychodzi ok 11-14l/ha w zależności od ziemi kształtu pola i czy pracujemy 4 lub 5 skib jak na tym zdjęciu gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=27460 ale jeździmy na B5/B6 obroty ok 1500 ;)
Avatar użytkownika
oFsik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 11
Dołączył(a): Śr, 5 czerwca 2013, 12:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Komentarz przez maros » Śr, 28 października 2015, 21:50

Foty środka nie mam. W nim nie ma dwóch dźwigni, ale podobno w katalogu serwisowym jest opisana możliwość przeróbki na mechaniczne sterowanie przekładnią.
Wydaje mi się, że tak wygląda środek plus rewers przy kierownicy: http://www.bisosedlec.cz/data_6/fotogalerie/16normal.jpg

Oglądając foty w necie to już sam nie wiem ile on ma stopni w każdej grupie :crazy: :crazy:
maros
Zaczynający przygodę
 
Posty: 39
Obrazki: 103
Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2012, 17:12
Lokalizacja: koło Koła

Komentarz przez maksiu » Śr, 28 października 2015, 22:51

@oFsik - no to podziwiam ;)
Ja jeżdzę zwykle 1700-1900. Na 1900 ino gwizdo, na 1700 czuć że czasem przy większym oporze ma ciężko, a na 1500 nie zwykłem ciężkiej roboty robić bo to granica u mnie poniżej której "traci jaja" ;)
Może to kwestia pompy albo jakiś ustawień, nie wiem.

@maros - podeślij proszę kilka fotek o których piszesz, bo ja spotkałem tylko 3, no 4 rodzaje skrzyni. Trzy z nich opisałem wyżej a czwarta to typowy mechanik z klasycznym sprzęgłem.
Fota którą podałeś przedstawia skrzynię range command, 4 sekcje hydrauliki w tym dwie na dźwigni krzyżowej i podnośnik mechaniczny. Nic nadzwyczajnego, choć myślałem że skrzynia PS idzie w parze raczej tylko z EHRem ;)
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez maros » Śr, 28 października 2015, 23:20

W górnej części zdjęcia które pokazałem widać panel EHR, pod dźwignią od obsługi przekładni widać przełącznik góra/dół. Na dole obok siedzenia jest jeszcze dźwignia do mechanicznej obsługi podnośnika.
Może w weekend znajdę chwilę czasu i podjadę podpytać o ten ciągnik, bo z Twojego opisu wynika że ma skrzynię PS a ten znajomy mówił, że nie ma PS. Nie chcę tworzyć nowych teorii na temat przekładni w NH na podstawie mojej niewiedzy w tym temacie ;)
maros
Zaczynający przygodę
 
Posty: 39
Obrazki: 103
Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2012, 17:12
Lokalizacja: koło Koła

Komentarz przez maksiu » Śr, 28 października 2015, 23:58

Faktycznie to jakaś krzyżówka jest EHRu z mechanikiem...Nie wiem jak by to miało działać, bo jak masz myszę to na niej masz przyciski góra/dół oraz suwak (który określa najniższe dopuszczalne położenie) oraz pokrętło wewnątrz myszy do faktycznej regulacji głębokości - to praca siłowa. Pozycyjna to pokrętło na 10 i suwakiem ustalasz położenie.

Pisałeś "3 grupy po 4 stopnie", to by pasowało do skrzyni dual command (żółwik+zając pod obciążeniem), ale musi mieć wtedy dwie dźwignie. Jak ma dżoja jak na ostatniej focie, to nie ma opcji żeby to nie było 3x6 PS, bo ta dźwignia jest na stałe, jedynie można ją wsuwać i wysuwać dla wygody (pokrętło obok wyświetlacza).
Mniejsze miały skrzynię 4x4, ale w M/TM ona nie występowała.

Ja specem też nie jestem, ale mam instrukcję i nawet ją czytałem plus parę(naście) godzin oglądania fotek w sieci, to coś tam udaję że wiem ;)
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez oFsik » Cz, 29 października 2015, 06:31

Jeśli chodzi o podnośnik na zdjęciu to ja mam takie sterowanie i spotkałem takie we wszystkich M-kach to zwykły ehr tylko inne sterowanie :) wajcha która wygląda jak dźwignią od mechanicznego podnośnika ustawia się dolne położenie ramion
Avatar użytkownika
oFsik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 11
Dołączył(a): Śr, 5 czerwca 2013, 12:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Komentarz przez maksiu » Cz, 29 października 2015, 13:26

A rolę kółka, które mam w myszy czyli elementu, który ustawia faktyczną głębokość pracy co pełni? Bo na foto nie widać :)
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez oFsik » Cz, 29 października 2015, 14:59

Avatar użytkownika
oFsik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 11
Dołączył(a): Śr, 5 czerwca 2013, 12:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Powrót do New Holland