New Holland T7.210 i T 7.220 Autocommand

New Holland T7.210 i T 7.220 Autocommand


N, 18 stycznia 2015, 14:19
3519
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Opis obrazka

Sprzęt kolegi :)

Komentarz przez zetorki » N, 18 stycznia 2015, 14:31

Kilka koni różnicy między nimi, a w ogóle inne ciągniki, T7.220 pewnie ok. 1 t więcej waży :)
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 310
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez wersik21 » N, 18 stycznia 2015, 14:33

@zetorki: no tak :), T7.210 Jest ciągnikiem największy z seri, a T7.220 jest to ciągnik najmnijeszy z serii
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez Piotrek25 » N, 18 stycznia 2015, 14:40

T7.210 to stara T6090 a T7.220 to stara T7030?
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 61
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez wersik21 » N, 18 stycznia 2015, 15:25

@Piotrek25: tak chyba tak :)
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez Favorit » N, 18 stycznia 2015, 15:35

Już myślałem że przeszedłeś na złą stronę mocy :D
Wszystko zielone jest lepsze od czerwonego i niebieskiego :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 59
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez wersik21 » N, 18 stycznia 2015, 16:12

@Favorit: zaraz polecą komenty :D hehe, Nie no my zostajemy przy zielonym jasnym kolorze :) Ale ogólnie powiem CI ze elegancko sie jeżdzi bezstopniówką, ciekawe jak to w polu sie spisuje, DF jeżdzilem na placu a NH u kolegi na ulicy to wiesz bardziej sie można wczuć na większy dystans. Bo Fendt skrzynie Vario ma inna niz NH.
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez zetorki » N, 18 stycznia 2015, 17:29

AC i mi bardzo przypadło do gustu :thumbup: aczkolwiek jazda po drodze przyspieszając joyem albo gazem to nie to samo co praca w polu, do pracy w polu trzeba nieco bardziej zagłębić się w działanie tej skrzyni :D
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 310
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez Kobys » N, 18 stycznia 2015, 17:50

Favorit, no cenę mają lepszą te zielone padaczki - wyższą :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez Favorit » N, 18 stycznia 2015, 17:52

@zetorki, to jest trochę jak vario? dżojem przesuwając zwiększamy prędkość, albo suwakiem na podłokietniku i przyspieszamy pedałem gazu, ale w polu to idzie elegancko
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 59
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez Macursus » N, 18 stycznia 2015, 19:25

Po lewej bocian, po prawej locha :lol: I jednak co jest duza roznica? :D tzn wobec 2KM :D
Ostatnio edytowany przez Gość w N, 18 stycznia 2015, 19:38; edytowany 1 raz
Macursus
 

Komentarz przez zetorki » N, 18 stycznia 2015, 19:53

@Favorit do końca nie znam działania skrzyni vario ale to coś w ten deseń, wciskając C na dżoju przełącza się na tryb automatyczny i po dodaniu gazu ciągnik rusza i wraz z dodawaniem gazu prędkość rośnie i na odwrót :) Można też dżojem popychać do przodu i ciągnik będzie nam przyspieszał a ciągnąć do tyłu dżoj ciągnik zwalnia, można zwolnić do momentu kiedy to ciągnik się zatrzyma całkowicie, a pociągając dwukrotnie dżoj do tyłu ciągnik zmieni kierunek jazdy :D (Strasznie mnie rajcuje to że są 3 możliwości zmiany kierunku jazdy :D) Ogólnie skrzynie trzeba wyczuć, ostatnio jeżdżąc dżojem za późno mi wychodziło redukowanie i dopiero wciskając hamulec zwalniałem do stosownej prędkości z którą mógł bym wjechać na posesję, jednym słowem trochę długo jak dla mnie skrzynia redukuje ale to kwestia przyzwyczajenia :)
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 310
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez wersik21 » N, 18 stycznia 2015, 21:47

@macursus: maciek nie jest tak strasznie szczerze, jakby 7210 mial laczki jak ten obok to podobnie wyglad, ale 7220 masywniejszy jest zrobiony
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez Dziedzio92 » Pn, 19 stycznia 2015, 00:15

Vario to hydrostat. A cvt pól mechaniczna
Obrazek
Avatar użytkownika
Dziedzio92
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 1214
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 12:18
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Komentarz przez MaTeUsZ92 » Pn, 19 stycznia 2015, 00:40

Dziedzio92 warto zaznaczyć ze aż w 70% jest mechaniczna ;)
Avatar użytkownika
MaTeUsZ92
 
Posty: 0
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 7 kwietnia 2013, 17:47
Lokalizacja: WLKP

Komentarz przez LowRider » Pn, 19 stycznia 2015, 06:50

@Dziedzio92
hydrostat to jest wtedy, gdy jest pompa hydrauliczna i silnik hydrauliczny i nic poza tym, a w vario ma jeszcze przekładnię planetarną i zależnie od przełożenia potrafi przenieść nawet do 100% mocy drogą mechaniczną ;)
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez wersik21 » Pn, 19 stycznia 2015, 09:20

@LowRider:no własnie tak jak mówisz jest
Avatar użytkownika
wersik21
Zaczynający przygodę
 
Posty: 27
Obrazki: 1040
Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 22:50
Lokalizacja: Powiat Kołobrzeski

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 19 stycznia 2015, 09:31

Skarbnica wiedzy na temat przekładni bezstopniowych :D :D :lol: .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 553
Obrazki: 28
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez rafi1999 » Pn, 19 stycznia 2015, 18:55

Doktoraty można pisać :lol:
Avatar użytkownika
rafi1999
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 364
Dołączył(a): N, 9 czerwca 2013, 13:23
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Favorit » Pn, 19 stycznia 2015, 19:59

@dziedzio tam nie ma hydrostatu, bo jak go obciążę, to jak zejdzie do 1300obr. to czuć lekkie szarpnięcie jak w JD jak się zmienia półbieg i obroty podskakują.
Płynna zmiana prędkości i obrotów byłą w NH TVT,
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 59
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 19 stycznia 2015, 20:09

@Favorit mylisz się. Obydwie konstrukcję są dość podobne, w obu był powershift i część hydrostatyczna, razem tworzą hybrydową przekładnie bezstopniową, różnią się sterowanie i odczuciami w kabinie :) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 553
Obrazki: 28
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Favorit » Pn, 19 stycznia 2015, 20:42

@brzozak, dzięki za wytłumaczenie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 59
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez farmermf » Wt, 20 stycznia 2015, 07:27

A po co sie zagłebiac, wjedziesz na pole, wpisujesz zadana prędkośc pracy, opuszczasz narzedzie , dźoj na maxa do przodu i tu sie kończy obsługa skrzyni bezstopniowej.Tyle wiem ze skrzynia cvt ac itp w pewnym momęcie obrotów , ma wiekszą sprawnosc niż vario F1. Czekam na post kolegi @brzozaka ;)
Avatar użytkownika
farmermf
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 178
Obrazki: 2
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 20 stycznia 2015, 08:06

Zgadzam się ze wszystkim, na dodatek i tak odczucie na polu jest najważniejsze. Zanim kupiliśmy MFa mieliśmy NH i Case na polu, ze zwykłymi skrzyniami, więc w ogóle powinny mieć przewagę jeśli chodzi o sprawność, a nic nie ciągnęły i nie skręcały.

Przy mniejszych seriach sam bym się zastanowił, przy największej nie było wyboru :) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 553
Obrazki: 28
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Kobys » Wt, 20 stycznia 2015, 10:01

Bo żaden ciągnik nie ciągnie :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kobys
Opiekun profilu FB
 
Posty: 132
Obrazki: 62
Dołączył(a): Pn, 24 marca 2014, 22:48
Lokalizacja: Żuławy

Komentarz przez MaTeUsZ92 » Wt, 20 stycznia 2015, 13:13

brzozak2 te 70% odnosiło się do skrzyni cvx/cvt niewiem czy AC ma wszystko to samo i tak samo skonstruowane jak wymienione prędzej
Ten "zakres mechaniczny" z tego co wiem mamy na np. prędkościach prac polowych,ruszaniu z ładunkiem czy też innych pracach powiedzmy(tak około) do 3/4 prędkości maksymalnej
To częściowo pokrywało by się z postem Farmera że od "dołu" cvx/cvt ma lebszą sprawność od vario F1

Ale czytając już kilka lat posty brzozak-a to zdania nie zmieni :think:

Kobys jest takie powiedząko "wagina" nie ciągnik a też ciągnie.. tak że się niezgadzam :D :lol:
Avatar użytkownika
MaTeUsZ92
 
Posty: 0
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 7 kwietnia 2013, 17:47
Lokalizacja: WLKP

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 20 stycznia 2015, 13:45

Przecież napisałem, że wiem o tym, że są sprawniejsze przekładnie bezstopniowe od vario, więc o co c'mon?
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 553
Obrazki: 28
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez MaTeUsZ92 » Wt, 20 stycznia 2015, 14:20

my mistake :D nie przeczytałem ze zrozumieniem od początku :oops: to jesli dobrze rozumuje taka Puma/Steyr dajmy na to od 167 do 231km znamionowo postawiona obok podobnego mocą/gabarytem F1 powinna radzić sobie lepiej(w takich samych warunkach) :think: co byś na to powiedział ??
Avatar użytkownika
MaTeUsZ92
 
Posty: 0
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 7 kwietnia 2013, 17:47
Lokalizacja: WLKP

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 20 stycznia 2015, 16:55

Zaczep i porównaj. W testach zaczepiają i nie bardzo ma to odniesienie, ale powinny sobie lepiej radzić :D .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 553
Obrazki: 28
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Powrót do New Holland