Renault 103.54

Renault 103.54


Pn, 2 maja 2022, 19:03
1886
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Opis obrazka

Jakieś pomysły na nierozlączający się naped?
Bo już nie mam pomysłu... :evil:

Komentarz przez kokoman0 » Pn, 2 maja 2022, 19:14

Pierwsza kwestia. Czy pojawia się prąd na cewce przy wyłączonym napędzie?
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez rafal » Pn, 2 maja 2022, 19:34

kokoman0 napisał(a):Pierwsza kwestia. Czy pojawia się prąd na cewce przy wyłączonym napędzie?

Jasne, że tak, nawet na krótko biorę z cewki do aku, i rano tak zrobiłem i naped nie ciagnol
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez kokoman0 » Pn, 2 maja 2022, 20:42

Ciśnienie oleju na wejściu do przystawki sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez Patryk3802 » Pn, 2 maja 2022, 20:45

To masz problem z brakiem napędu czy z włączonym bo opis mówi jedno a komentarze drugie
Avatar użytkownika
Patryk3802
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 86
Dołączył(a): N, 25 listopada 2012, 14:28
Lokalizacja: Woj. Dolnośląskie, powiat wołowski DWL

Komentarz przez rafal » Pn, 2 maja 2022, 20:45

Ogólnie robiliśmy przystawke, dzis rano została zamontowana, na włączonym było 0 atm, na wylaczonym 25.
Ostatnio edytowany przez rafal w Wt, 3 maja 2022, 05:20; edytowany 1 raz
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez rafal » Pn, 2 maja 2022, 20:49

Patryk3802 napisał(a):To masz problem z brakiem napędu czy z włączonym bo opis mówi jedno a komentarze drugie


Problem jest taki, że nie da się wylaczyc, przystawke wyciaglismy już 4 razy, uszczelniacze,pierścienie powymieniane na nowe oryginalne i *tylna część ciała na cztery litery, bądź określenie pięknej dziewczyny*.
Ostatnio edytowany przez rafal w Pn, 2 maja 2022, 20:51; edytowany 1 raz
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez kokoman0 » Pn, 2 maja 2022, 21:11

A sprawdzałeś jak tam dławik na dzielniku strumienia oleju hamulce/napęd. Tym samym olejem co załącza napęd smaruje hamulce. Spróbuj rozebrać ten dzielnik i zobaczyć czy dławik nie ma za dużego otworu. Może tu jest pies pogrzebany. Może warto zaślepić wyjście oleju na hamulce i sprawdzić jak zachowa soę przystawka kiedy cały olej pójdzie do niej
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez rafal » Wt, 3 maja 2022, 05:19

kokoman0 napisał(a):A sprawdzałeś jak tam dławik na dzielniku strumienia oleju hamulce/napęd. Tym samym olejem co załącza napęd smaruje hamulce. Spróbuj rozebrać ten dzielnik i zobaczyć czy dławik nie ma za dużego otworu. Może tu jest pies pogrzebany. Może warto zaślepić wyjście oleju na hamulce i sprawdzić jak zachowa soę przystawka kiedy cały olej pójdzie do niej


Chodzi o ten dzielnik co z niego idzie olej na orbitrol i przystawke? Czy gdzieś tam pod spodem jeszcze coś jest?
Ostatnio edytowany przez rafal w Wt, 3 maja 2022, 05:21; edytowany 1 raz
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez Przemko » Wt, 3 maja 2022, 05:56

a jeżeli się nie uda ja bym podciągnął osobne zasilanie na cewke od przedniego napędu , z włąćznikiem
Avatar użytkownika
Przemko
Zaczynający przygodę
 
Posty: 74
Obrazki: 121
Dołączył(a): Wt, 5 lutego 2013, 17:24

Komentarz przez rafal » Wt, 3 maja 2022, 06:46

Przemko napisał(a):a jeżeli się nie uda ja bym podciągnął osobne zasilanie na cewke od przedniego napędu , z włąćznikiem

Podłączałem bezpośrednio pod akumulator i to samo, zasilanie cały czas było i napęd działał a nie powinien.
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez Patryk3802 » Wt, 3 maja 2022, 07:55

A po odłączeniu zasilania powinien przestać ciągnąć? Bo jeśli tak to zrobić dodatkowy włącznik na kablu, jak zachowuje się jeżdżąc z napędem na szosie? U mnie czy to w 16 czy fortschritt na ulicy napęd wyje
Avatar użytkownika
Patryk3802
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 86
Dołączył(a): N, 25 listopada 2012, 14:28
Lokalizacja: Woj. Dolnośląskie, powiat wołowski DWL

Komentarz przez rafal » Wt, 3 maja 2022, 09:03

Jak jest zasilanie na elektrozaworze to naped nie ciągnie, jak nie ma zasilania to naped ciągnie.
Tu nic nie wyje
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez ziemek » Wt, 3 maja 2022, 09:21

Patryk3802 napisał(a):A po odłączeniu zasilania powinien przestać ciągnąć? Bo jeśli tak to zrobić dodatkowy włącznik na kablu, jak zachowuje się jeżdżąc z napędem na szosie? U mnie czy to w 16 czy fortschritt na ulicy napęd wyje




Tu jest właśnie różnica w wykonaniu z zgraniu tych napędów.
W Zetorze napęd wył, w MTZcie to aż przemawiało, na szosowych biegach na asfalcie to by w nim nie wytrzymał a w Renault lekki szmerek tylko. W moim JD spaliła się kontrolna na pulpicie od przedniego napędu i już kilka razu zdażyło mi sie z pola wrócić z załączonym 4x4 bo w nocy przycisku nie widać. W 1014 na 3 biegu już wyje a jak bym go włączył na 4 przy blisko 40km/h to by się pewnie od razu rozleciał. :D
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 527
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez kris19911 » Wt, 3 maja 2022, 10:01

Czyli z tego co czytam wszystko działa. Tak jak Przemko pisze puścić osobne zasilanie do cewki z włacznikiem i bezpiecznikiem w kabinie i nie będzie tematu.
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez rafal » Wt, 3 maja 2022, 10:08

Właśnie o to chodzi, że nie działa tak jak powinno, teraz za nic nie idzie wylaczyc napedu, podłączyłem elektrozawor bezpośrednio pod akumulator (sam plus) minus idzie normalnie z kostki i tak właśnie myślę może gdzieś kuzwa masy brakuje i dziś podłącze plus i minus bezpośrednio do akumulatora.
I jeszcze raz trzeba będzie się wpinać z zegarem w zasilanie przystawki
Ostatnio edytowany przez rafal w Wt, 3 maja 2022, 10:12; edytowany 1 raz
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez kokoman0 » Wt, 3 maja 2022, 13:18

rafal napisał(a):
kokoman0 napisał(a):A sprawdzałeś jak tam dławik na dzielniku strumienia oleju hamulce/napęd. Tym samym olejem co załącza napęd smaruje hamulce. Spróbuj rozebrać ten dzielnik i zobaczyć czy dławik nie ma za dużego otworu. Może tu jest pies pogrzebany. Może warto zaślepić wyjście oleju na hamulce i sprawdzić jak zachowa soę przystawka kiedy cały olej pójdzie do niej



Chodzi o ten dzielnik co z niego idzie olej na orbitrol i przystawke? Czy gdzieś tam pod spodem jeszcze coś jest?

Tam jest jakoś tak, że zasilanie przystawki jest połączone z hamulcami. Jest tam dławik (blaszka z dziurką) i możliwe że ktoś kiedyś tą blaszkę zgubił lub otwór się wyrobił i wtedy napęd będzie cały czas włączony bo za mało oleju będzie szło na przystawkę a za dużo na hamulce. Dokładnie ci nie powiem bo już za bardzo nie pamiętam
Ostatnio edytowany przez kokoman0 w Wt, 3 maja 2022, 13:20; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez rafal » Wt, 3 maja 2022, 14:28

kokoman0 napisał(a):
rafal napisał(a):
kokoman0 napisał(a):A sprawdzałeś jak tam dławik na dzielniku strumienia oleju hamulce/napęd. Tym samym olejem co załącza napęd smaruje hamulce. Spróbuj rozebrać ten dzielnik i zobaczyć czy dławik nie ma za dużego otworu. Może tu jest pies pogrzebany. Może warto zaślepić wyjście oleju na hamulce i sprawdzić jak zachowa soę przystawka kiedy cały olej pójdzie do niej



Chodzi o ten dzielnik co z niego idzie olej na orbitrol i przystawke? Czy gdzieś tam pod spodem jeszcze coś jest?

Tam jest jakoś tak, że zasilanie przystawki jest połączone z hamulcami. Jest tam dławik (blaszka z dziurką) i możliwe że ktoś kiedyś tą blaszkę zgubił lub otwór się wyrobił i wtedy napęd będzie cały czas włączony bo za mało oleju będzie szło na przystawkę a za dużo na hamulce. Dokładnie ci nie powiem bo już za bardzo nie pamiętam


Jeden dzielnik steumienia oleju jest z boku silnika po lewej stronie, tam wchodzi przewod z pompy i później wychodzą dwa właśnie na przystawke i hamulce.
Ale tam nie ma blaszki tylko w środku jest taki tłoczek że sprężyną , być może pod spodem jeszcze coś jest
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez kokoman0 » Wt, 3 maja 2022, 21:06

To spróbuj ześlepić to wyjście na hamulce. Jeśli rozłączy napęd to będziesz wiedział że trzeba ograniczyć przepływ na hamulce.
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez Jerry28 » Śr, 4 maja 2022, 06:25

Miałem podobne perypetie w MF3090. Zregenerowany został dzielnik ciśnienia oleju. W tamtym ciągniku znajdował się pod maską nad silnikiem. Trzpień dzielnika zarysowany był delikatnie opilkiem metalu.
Jerry28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 85
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:02
Lokalizacja: LBI

Komentarz przez rafal » Śr, 4 maja 2022, 07:27

Ale czemu raz rozłącza a raz ot jest pytanie
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez Arek » Śr, 4 maja 2022, 07:36

Może sie dzielnik zacina?
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez rafal » Śr, 4 maja 2022, 08:36

Rozbierałem już ze 2 razy, i luźno chodzi
rafal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 620
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 14:20
Lokalizacja: Jura

Komentarz przez Jerry28 » Śr, 4 maja 2022, 13:54

Nie wiem na jakiej zasadzie działa to w Twoim ciągniku, ale to że on luźno chodzi nie znaczy że nie jest uszkodzony.
Jerry28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 85
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:02
Lokalizacja: LBI

Powrót do Renault