A taki był ładny.... Błąd awaria VTG turbosprężarki

A taki był ładny.... Błąd awaria VTG turbosprężarki


Cz, 17 października 2019, 16:22
3660
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Opis obrazka

Trzy sezony 900h przebiegu i cyk, niespodzianka :crazy:

Komentarz przez szablowiak » Cz, 17 października 2019, 16:40

U mnie w JCB przy podobnym przebiegu podobna usterka była. Koszt 5k netto :lol:
Avatar użytkownika
szablowiak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 19
Obrazki: 129
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 14:16
Lokalizacja: WOR

Komentarz przez Avendrion » Cz, 17 października 2019, 16:46

W axionie miałem podobny błąd. Koszta naprawy to trochę taśmy izolacyjnej :mrgreen: u mnie się kabel zerwał więc jest nadzieja
Avatar użytkownika
Avendrion
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 282
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 13:53

Komentarz przez piwex16 » Cz, 17 października 2019, 18:06

Nie ma to jak pronar czy zetor z lat do 2008, jeździ się póki padnie :lol:
piwex16
 
Posty: 0
Obrazki: 81
Dołączył(a): Pn, 5 listopada 2012, 18:31
Lokalizacja: Tczyca kraków

Komentarz przez marek » Cz, 17 października 2019, 18:09

Pewno od nagaru się sterowanie kierownicami zacielo...pierwsze co mi do głowy przychodzi do naprawa na "Clarksona" po nakuwiac we wszystko młotkiem...moze zadziała :mrgreen:
marek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 57
Obrazki: 42
Dołączył(a): So, 16 czerwca 2012, 12:53

Komentarz przez miszka31 » Cz, 17 października 2019, 18:33

Do jondera tanie cześci,może sie psuć :P
Avatar użytkownika
miszka31
Zaczynający przygodę
 
Posty: 62
Obrazki: 39
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:25

Komentarz przez Arek » Cz, 17 października 2019, 18:40

Typowa usterka w JD, padający nastawnik.
Podobno można kupić poza serwisem za 2 tysie.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez kris19911 » Cz, 17 października 2019, 20:12

Za 2 tyś to ja się pozbędę tego ustrojstwa, bo jak mam znów za 3lata go wymieniać to dziękuję
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Dawid6330 » Cz, 17 października 2019, 20:21

Wnioskuję że chodzi tu o aktuator od turbo w 6330P też mi to się rozwaliło w serwisie 4 tys ale udało mi się kupić cale turo nowe za 5 tys. U mnie popsuło się to prawdopodobnie przez to że poziom płynu chłodniczego spadł do minimum i jak prasowalem słomę zatkało siatkę i złapał mi 110 stopni i przez to ze płyn był na minimum to tam powstało powietrze sie przepalilo. Znajomy serwisant tak mi mówił że to taka bolączką i trzeba pilnować płynu.
Dawid6330
 
Posty: 0
Obrazki: 44
Dołączył(a): Pn, 27 sierpnia 2012, 19:20

Komentarz przez lukasz1994 » Cz, 17 października 2019, 20:59

U mnie w 6M to samo, na początku wymienili pierścień w turbo i na 200h pomogło teraz myślę to usunąć, ale widzę że Ty go masz trochę ponad 2 lata ale dzwonisz do serwisu i podajesz numer VIN i na 100% masz przypisany program naprawczy i oni na swój koszt to robią, tylko za dojazd płacisz, do 4 lat od zakupu te programy są ważne
Ostatnio edytowany przez lukasz1994 w Cz, 17 października 2019, 21:14; edytowany 1 raz
lukasz1994
 
Posty: 0
Obrazki: 7
Dołączył(a): N, 12 października 2014, 12:54
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Arek » Cz, 17 października 2019, 21:03

6145r chyba już nie ma chłodzonego płynem nastawnika.
Co nie zmienia faktu, że wywalić można tylko trochę się zmieni charakterystyka momentu.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bobek » Cz, 17 października 2019, 21:05

Trzeba wrócić do dawnych nawyków i jazdy z sandałem w podłodze. :mrgreen:
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez Hospodar » Cz, 17 października 2019, 21:41

W 8430 przechodziłem to, Kup John deere fuel protect najpierw daj dawkę czyszczącą aż nie zacznie chodzić potem co jakiś czas dawkę profilaktyczną
https://traktorparts.pl/czesci-do-maszy ... 26827.html
To wszystko od bio w paliwie.
Avatar użytkownika
Hospodar
Zaczynający przygodę
 
Posty: 15
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 21:47

Komentarz przez rafalkom555 » So, 19 października 2019, 17:39

W serwisie ten dodatek kupiłem za 115zł, od kiedy zacząłem stosować zimą nie ma już komunikatu o wodzie w filtrach odstojniku, choć były czyste, a paliwo na bieżąco kupowane na orlenie. Jeszcze nie wpadłem na to by jeździć cały rok ale trzeba będzie tez latem co jakiś czas dolać.
Ostatnio edytowany przez rafalkom555 w So, 19 października 2019, 17:44; edytowany 1 raz
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez Arek » So, 19 października 2019, 19:23

Diesel Skydd za 25zł zapewne taki sam efekt da....
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez piootr » So, 19 października 2019, 20:13

rafalkom555 napisał(a):W serwisie ten dodatek kupiłem za 115zł, od kiedy zacząłem stosować zimą nie ma już komunikatu o wodzie w filtrach odstojniku, choć były czyste, a paliwo na bieżąco kupowane na orlenie. Jeszcze nie wpadłem na to by jeździć cały rok ale trzeba będzie tez latem co jakiś czas dolać.
cena tego specyfiku porażka
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez HalBan » So, 19 października 2019, 20:16

A ten dodatek od JD sprawia że mniej pali? :think:
Avatar użytkownika
HalBan
Zaczynający przygodę
 
Posty: 37
Obrazki: 51
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 12:07
Lokalizacja: LLU

Komentarz przez piootr » So, 19 października 2019, 20:19

A jd pali? On chla
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez kris19911 » So, 19 października 2019, 20:32

A tam chla, poprostu nie żałuje sobie :crazy:
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Dziedzio92 » N, 20 października 2019, 14:39

Tez polecam fuel protect, co kilka tankowań dolewam trochę. Przeczyszcza układ, silnik lepiej pracuje
Obrazek
Avatar użytkownika
Dziedzio92
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 1213
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 12:18
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Komentarz przez kris19911 » N, 20 października 2019, 14:41

A jaki jest związek dodatku do paliwa z kierownicą turbosprężarki? bo układ paliwowy układem paliwowym, a układ wydechowy i dolotowy to inny temat. :think:
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Hospodar » N, 20 października 2019, 17:14

kris19911 napisał(a):A jaki jest związek dodatku do paliwa z kierownicą turbosprężarki? bo układ paliwowy układem paliwowym, a układ wydechowy i dolotowy to inny temat. :think:

Ten produkt czyści nagary z układu wydechowego, z rt pomogło, w jcb pomogło w 84 pomogło i tobie pomoże.

Arek napisał(a):Diesel Skydd za 25zł zapewne taki sam efekt da....

Diesel skyd nic nie wyczyści.
Ostatnio edytowany przez Hospodar w N, 20 października 2019, 17:16; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
Hospodar
Zaczynający przygodę
 
Posty: 15
Obrazki: 0
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 21:47

Komentarz przez rafalkom555 » N, 20 października 2019, 17:52

piootr napisał(a):
rafalkom555 napisał(a):W serwisie ten dodatek kupiłem za 115zł, od kiedy zacząłem stosować zimą nie ma już komunikatu o wodzie w filtrach odstojniku, choć były czyste, a paliwo na bieżąco kupowane na orlenie. Jeszcze nie wpadłem na to by jeździć cały rok ale trzeba będzie tez latem co jakiś czas dolać.
cena tego specyfiku porażka


Niedawno kupiłem drugą butelkę, pierwsza została zużyta przez 2 sezony, według mnie nie mam co stosować tańszego czegoś, gdybym stosował cały czas to wtedy bym myślał o czymś tańszym
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez Apsik » N, 3 listopada 2019, 16:33

Arek napisał(a):6145r chyba już nie ma chłodzonego płynem nastawnika.
Co nie zmienia faktu, że wywalić można tylko trochę się zmieni charakterystyka momentu.

Wszystkie 6M i 6R które były na akcji serwisowej maja wymienione turbo i nastawnik i usunięte chłodzenie cieczą.

Zrobiłem już kilkanaście modyfikacji polegających na usunięciu nastawnika. Fakt krzywa momentu się zmienia ale od 1500 mamy to co było wcześniej, a powyżej 1900rpm jest lepiej niz w serii.
7530 po usunięciu nastawnika, na doładowaniu ustawionym jak seryjne - 200KM na wałku (BEZ ruszania mapy paliwa)
Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.
Tel. 501 923 349 Dołącz do nas na TractorPowerPL
Avatar użytkownika
Apsik
 
Posty: 0
Dołączył(a): N, 3 listopada 2019, 16:25
Lokalizacja: Racibórz

Komentarz przez kris19911 » N, 3 listopada 2019, 20:50

Żeby nie było niedomówień, ja mam turbo VTG ale już chłodzone powietrzem (NIE cieczą)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Powrót do Naprawy maszyn