Elektryczny włącznik ścieżek Agro-Masz

Elektryczny włącznik ścieżek Agro-Masz


N, 23 sierpnia 2015, 14:30
4725
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez Arek » N, 23 sierpnia 2015, 15:19

Zaawansowany komputer :D
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 23 sierpnia 2015, 15:56

no miałem jeszcze w tytule dopisać "Amatron+" ale sobie myślę.. :D
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez bobytempelton » N, 23 sierpnia 2015, 18:06

Optymalny ;)
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez kamil16251290 » N, 23 sierpnia 2015, 19:37

Szkoda że nie oferują chociaż w opcji prostego mechanicznego automatu do zamykania ścieżek co któryś przejazd. Mam taki w Polonezie z 1996r i się sprawdza :)
Porady dotyczące maszyn produkcji Unia Kraj, Kuboty .
Avatar użytkownika
kamil16251290
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 361
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 09:30
Lokalizacja: Grochówek/Kutno - pow Kutnowski, Woj Łódzkie

Komentarz przez kb4512 » N, 23 sierpnia 2015, 19:40

Ważne, że spełnia swoje zadanie ;)
Avatar użytkownika
kb4512
Zaczynający przygodę
 
Posty: 30
Obrazki: 25
Dołączył(a): Śr, 13 czerwca 2012, 18:47

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 23 sierpnia 2015, 19:41

Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez kamil16251290 » N, 23 sierpnia 2015, 19:45

Nie nie, ja mam mechaniczny automat, wystarczy znaczniki przerzucać i co piąty (lub który się chce) przejazd zakłada ścieżki.
Porady dotyczące maszyn produkcji Unia Kraj, Kuboty .
Avatar użytkownika
kamil16251290
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 361
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 09:30
Lokalizacja: Grochówek/Kutno - pow Kutnowski, Woj Łódzkie

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 23 sierpnia 2015, 19:50

niby dobre, ale ja bym chyba nie spał od czasu siewu do wschodów, bo nie wiadomo czy w prawidłowym przejeździe się załączyły albo czy w ogóle się wyłączyły :D
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez kamil16251290 » N, 23 sierpnia 2015, 19:58

U nas się jeszcze nie zdarzyło aby zrobiło więcej ścieżek niż potrzeba ale byłby żaden problem zrobić kontrolkę sygnalizującą kiedy ścieżki są załączone.
Z drugiej strony dostaję wiadomości na PW na temat zacinających się siłowników elektrycznych Linak, które stosuję Unia w siewnikach. Nawet mojemu koledze ze wsi Poznaniak zrobił ścieżki na całym polu :)
Porady dotyczące maszyn produkcji Unia Kraj, Kuboty .
Avatar użytkownika
kamil16251290
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 361
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 09:30
Lokalizacja: Grochówek/Kutno - pow Kutnowski, Woj Łódzkie

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 23 sierpnia 2015, 20:06

Agro-Masz też montuje siłowniki Linak :think: Trzeba będzie przypilnować. A masz na to jakieś rozwiązanie?
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez gonzo » N, 23 sierpnia 2015, 20:17

Co do niespokojnych snów, to jestem pewien że manualnie wyznaczając ścieżki na pewno się pomylisz :D Próbowałem i nocą nie da się tego upilnować ;)
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez Macursus » N, 23 sierpnia 2015, 20:23

U mnie w Pottingerze jak stanie koło to liczy ze przejazd został wykonany i cykl sciezek przeskakuje... Jak staniesz na srodku pola np i sie zapomniejsz to sciezki sie pierdzielą juz bo cyk przeskoczy... ;)
Macursus
 

Komentarz przez kamil16251290 » N, 23 sierpnia 2015, 20:26

Rozwiązanie jest bardzo proste. Doprowadzić do tego sterownika dodatkową kontrolkę a gdzieś przy dźwigienkach załączających ścieżki zamontować przycisk jakiś lub stycznk tak aby kontrolka się zapalała gdy na pewno sprzęgiełka kółek są zablokowane. Te kontrolki w tym sterowniku są podłączone pod siłownik więc lepiej mieć dodatkową kontrolkę uruchamianą poza siłownikiem. Jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony :)
Porady dotyczące maszyn produkcji Unia Kraj, Kuboty .
Avatar użytkownika
kamil16251290
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 361
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 09:30
Lokalizacja: Grochówek/Kutno - pow Kutnowski, Woj Łódzkie

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 23 sierpnia 2015, 20:37

Gonzo, kawałek zeszytu i długopisu w ręce i numerować przejazdy na uwrociach i po problemie.

Macursus, dokładnie wada automatu. Już lepsze jest rozwiązanie na podnośnik, wtedy gdy podniesiesz max w górę to zalicza kolejny przejazd.

Kamil dzięki za pomysł. Coś pomyślimy ;)
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez Pawel11441 » N, 23 sierpnia 2015, 20:47

Podniesiesz żeby ominąć np. słup i też ci przeskoczy jeden przejazd. Mi by pasowało na znaczniki.
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez Arek » Pn, 24 sierpnia 2015, 06:43

TheBociek1996 napisał(a):Gonzo, kawałek zeszytu i długopisu w ręce i numerować przejazdy na uwrociach i po problemie.

Macursus, dokładnie wada automatu. Już lepsze jest rozwiązanie na podnośnik, wtedy gdy podniesiesz max w górę to zalicza kolejny przejazd.



Zeszyt to też kiepski pomysł bo tak samo łatwo się pomylić.
Jedyny w miarę niepomylny sposób to elektroniczny licznik z przyciskiem ręcznego cofania.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bobek » Pn, 24 sierpnia 2015, 07:00

Popieram i ze wskaźnikiem numeru przejazdu. :)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez maksiu » Śr, 26 sierpnia 2015, 08:15

I w jako odpowiedź na ten problem kilka lat temu powstał mój sterownik :mrgreen:

Pawel11441 napisał(a):Podniesiesz żeby ominąć np. słup i też ci przeskoczy jeden przejazd. Mi by pasowało na znaczniki.
Ja to rozwiązałem dwojako:
-czujkę na TUZie montujesz tak, by łapała możliwie wysoko i nie podnosisz na max jak omijasz
-ponadto możemy ustawić opóźnienie - TUZ musi być podniesiony (i czujka dawać sygnał) przez jakiś czas (np. 30, 45, 50 sekund), aby licznik potraktował to jako uwrocie :)
A na znaczniki też się da - ustawiasz opóźnienie na 0 i od razu jak czujka dostanie sygnał (wtedy lepiej indukcyjną, a na TUZ sprężysty palec) to Ci nalicza przejazd. Ale wtedy wskazany byłby jeden centralny przerzutnik znaczników. Chociaż czekaj, niekoniecznie, dwa niezależne też by dał radę - czujka łapała by sygnał gdy znacznik jest "prawie prawie" przed pionem - podnosząc go dostajesz sygnał i po kolejnym uwrociu gdy go opuszczasz to też. Tyle że sygnał byłby w innych momentach - raz podczas podnoszenia znacznika (czyli wyjeżdżasz do uwrocia), a raz podczas opuszczania (już zaczynasz kolejny przejazd).
A jak źle policzy to zawsze można odjąć przejazd - tak jak napisał Arek :)

Na blokujący siłownik jest sposób - czujka położenia neutralnego, czyli takiego że wszystkie kółka sieją.
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez TheBociek1996 » Śr, 26 sierpnia 2015, 21:34

i przez ten problem chyba złapałeś fuchę w Agro-tomie :D Dobrze mi się wydaje?
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez Guzik » Śr, 26 sierpnia 2015, 21:40

Dziwne macie sterowniki do ścieżek ale u mnie można nacisnąć stop i nie przełącza ścieżek i mogę podnosić i opuszczać znaczniki :mrgreen:
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez maksiu » Śr, 26 sierpnia 2015, 21:58

@Bociek ciiii.... :silent: ;)
@Guzik - też mam guzik Stop :mrgreen:
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez Pawel97 » Wt, 13 października 2015, 12:52

Ja w poznaniaku mam włączenie ścieżek made in garage. Tak żeby się nie pomylić to przed nawrotem gdy robiłem ścieżkę podnoszę siewnik na hydropaku i jade samym agregatem do krawędzi pola, no i tak samo gdy zaczynam przejazd ze ścieżka to opuszczam agregat a siewnik po kilku metrach. Może sposób nie jakiś super ale gdy się pomylę to raz dwa policzę sobie przejazdy od ostatniej ścieżki i jest ok.
Avatar użytkownika
Pawel97
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 9
Dołączył(a): Pn, 30 lipca 2012, 13:00

Powrót do Siewniki zbożowe