Jd 5080r

Jd 5080r


Wt, 29 stycznia 2019, 13:46
3017
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Opis obrazka

Na szóste urodziny dostał duży przegląd

Komentarz przez sebekwolkasos » Wt, 29 stycznia 2019, 14:08

Ile złotówek w 5R taki przegląd? Ile godzin masz na nim.
Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz, co mówisz - Cesarz Klaudiusz
Avatar użytkownika
sebekwolkasos
Moderator
 
Posty: 246
Obrazki: 133
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 12:56
Lokalizacja: powiat siedlecki (WSI)

Komentarz przez mirek767 » Wt, 29 stycznia 2019, 16:14

Godzin niecałe 2400.

Przegląd w ramach promocji Expert Check więc teoretycznie ma być 15% rabatu na materiały, 30% na robocizne i 50 zł za dojazd. A ile wyjdzie naprawde to będzie wiadomo jak przyjdzie faktura.
Ostatnio edytowany przez mirek767 w Wt, 29 stycznia 2019, 16:14; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez rafalkom555 » Wt, 29 stycznia 2019, 17:12

To bez wcześniejszej wyceny?? Bogate ludzie :lol: Ja to się pytam o wycenę i liczę ile samemu mnie kosztuje, mówię ile mogę zapłacić, za to że sie nie dotykam i w książce wpis będzie ;) Serwisant wystawia swoje, faktura przychodzi według tego co ustalone.
Ten przegląd w promocji to jakiś jednorazowy może być? Czy jakaś umowa na kilka przeglądów? Przed wiosennymi pracami trzeba zrobić a wpis się przyda do książki ;)
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez robercik » Wt, 29 stycznia 2019, 17:29

Ja omijam serwisy wszystkie przeglądy samemu. Wolę mieć kontrolę nad maszyną.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez pioter » Wt, 29 stycznia 2019, 17:36

Bogaty krowiarz, co się będzie jeb... :)
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez mirek767 » Wt, 29 stycznia 2019, 17:52

Na JD nie oszczędzam. To podstawowy ciągnik z ładowaczem i musi być non stop sprawny. Raz na kilka lat nie zaszkodzi jak przyjrzy mu sie profesjonalista.
Zwykłe wymiany oleju i filtrów robie sam. Tutaj chodziło mi o skalibrowabie sprzęgła i przy okazji żeby zobaczyć czy wszystko ok.
Przy okazji dowiedziałem się gdzie są 2 z 4 filtry kabinowe do których wcześniej sie nie dobrałem i serwisant pokazał dodatkowy filtr siatkowy od oleju hydraulicznego który trzeba przy każdej wymianie wyczyścić a o którym też nie wiedziałem. Większość rolników dowiaduje sie o nim dopiero jak sie pompa skończy.
Stwierdził luzy łożysk na zwrotnicach i na tulejkach przy kole zamachowym. Można jeszcze na tym jeździć ale lepiej by było to zrobić.
Ogólnie wole zapobiegac niż leczyć więc wolę wydać pare zł więcej ale niech przejży go ktoś kto sie na tym zna.
Ostatnio edytowany przez mirek767 w Wt, 29 stycznia 2019, 18:27; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez Mati7441 » Wt, 29 stycznia 2019, 19:54

Koledzy a podpowie ktoś coś na temat podniesienia mocy w John Deere 5080M ze zwykłą pompą, jak to wygląda w tych modelach ktoś coś słyszał bądź wie ? Bo w przypadku Mirka Johnego to wiadomo że zmiana mapy i moc podniesiona natomiast w Em-kach się nie da. Przepraszam, że pod tym zdj, ale czy ktoś zna jakąś firmę czy zwykły pompiarz czy samemu jakieś kombinacje.
Avatar użytkownika
Mati7441
Nowicjusz
 
Posty: 5
Obrazki: 15
Dołączył(a): Wt, 12 sierpnia 2014, 08:33
Lokalizacja: Ciechanów

Komentarz przez pioter » Wt, 29 stycznia 2019, 20:36

Jaka tam pompa jest??? jak nie kopci za mocno to pół obrotu i będzie czuć :P
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez sebekwolkasos » Wt, 29 stycznia 2019, 20:49

@pioter w 5M jest mechaniczna pompa.
@Mati7441, można bawić się samemu ale to jest turbodiesel i proponowałbym znalezienie fachowca od pomp. Samemu bez sprzętu diagnostycznego to za dużo ryzyko. Jak lubisz ryzykować to nie ma problemu. :D
@mirek767, może to rozrzutność, do moich JD autoryzowany serwis cały czas na przeglądy przyjeżdża, może to rozrzutność z mojej strony, ale jak skupiam się na swojej pracy co mi dochód przynosi to stać na serwis. Ciągnik za to się odwdzięczy. W razie awarii głównego ciągnika człowiek jest jakby bez ręki.
Ostatnio edytowany przez sebekwolkasos w Wt, 29 stycznia 2019, 20:53; edytowany 1 raz
Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz, co mówisz - Cesarz Klaudiusz
Avatar użytkownika
sebekwolkasos
Moderator
 
Posty: 246
Obrazki: 133
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 12:56
Lokalizacja: powiat siedlecki (WSI)

Komentarz przez slawek3220 » Wt, 29 stycznia 2019, 20:52

mirek767 napisał(a):Na JD nie oszczędzam. To podstawowy ciągnik z ładowaczem i musi być non stop sprawny. Raz na kilka lat nie zaszkodzi jak przyjrzy mu sie profesjonalista.
Zwykłe wymiany oleju i filtrów robie sam. Tutaj chodziło mi o skalibrowabie sprzęgła i przy okazji żeby zobaczyć czy wszystko ok.
Przy okazji dowiedziałem się gdzie są 2 z 4 filtry kabinowe do których wcześniej sie nie dobrałem i serwisant pokazał dodatkowy filtr siatkowy od oleju hydraulicznego który trzeba przy każdej wymianie wyczyścić a o którym też nie wiedziałem. Większość rolników dowiaduje sie o nim dopiero jak sie pompa skończy.
Stwierdził luzy łożysk na zwrotnicach i na tulejkach przy kole zamachowym. Można jeszcze na tym jeździć ale lepiej by było to zrobić.
Ogólnie wole zapobiegac niż leczyć więc wolę wydać pare zł więcej ale niech przejży go ktoś kto sie na tym zna.


Tu masz przykład że nie zawsze jest tak różowo z serwisami jak piszesz.Polecam ten kanał bo jest tam wiele ciekawych rzeczy. www.youtube.com/watch?v=FtSgg36LpvU
Ostatnio edytowany przez slawek3220 w Wt, 29 stycznia 2019, 20:52; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
slawek3220
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 115
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 16:39
Lokalizacja: Głowno woj. łódzkie

Komentarz przez sebekwolkasos » Wt, 29 stycznia 2019, 20:55

Michał, kojarzę tego serwisanta, z ok. Łosic jest, robił u dilera Zetora i Kuboty a teraz sam działa na swoim rozrachunku.
Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz, co mówisz - Cesarz Klaudiusz
Avatar użytkownika
sebekwolkasos
Moderator
 
Posty: 246
Obrazki: 133
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 12:56
Lokalizacja: powiat siedlecki (WSI)

Komentarz przez barty » Wt, 29 stycznia 2019, 21:08

Gdzie jest ten filtr siatkowy? Mam przeszło 3200 i nie kojarzę części :o Łącznik wydechu i uszczelnienia w przednim moście jeszcze się nie zesr*ły?
barty
 
Posty: 0
Obrazki: 15
Dołączył(a): Śr, 13 marca 2013, 11:54

Komentarz przez jac4240 » Wt, 29 stycznia 2019, 21:11

@Pioter chodziło o producenta pompy, Boscha łatwo podkręcić samemu, Stanadyne lub Delphi trudniej..
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Komentarz przez rafalkom555 » Wt, 29 stycznia 2019, 21:20

@barty Szukaj od spodu przy tylnej osi, jak zaczep dolny mocowany pod ciągnikiem, powinna być śruba, na klucz zwykły nasadowy kamyk uchwyt 1/4 3/4. Pozatym w instrukcji obsługi popatrz pewnie jest to na jakims rysunku narysowane, albo mała wzmianka o tym napisana.
A uszczelnienia to się śruby wlewu odkręcało raz do roku? U mnie po 1 roku od wymiany olei po odkreceniu upust powietrza był i ciut oleju posoczyło się z powietrzem, w nastepnym roku odkręcałem i już nic nie było. Tylko trzeba pamiętać by koła ustawiać aby wlew był u góry :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez rafalkom555 w Wt, 29 stycznia 2019, 21:26; edytowany 2 razy
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez bobek » Wt, 29 stycznia 2019, 21:49

Wszystko jest w instrukcji opisane...
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez barty » Wt, 29 stycznia 2019, 21:53

@rafalkom555 Ty masz inny (lepszy :thumbup: ) most. W tym 5R jest most CARRARO i to wg mnie jedna z wad tego ciągnika.
barty
 
Posty: 0
Obrazki: 15
Dołączył(a): Śr, 13 marca 2013, 11:54

Komentarz przez mirek767 » Wt, 29 stycznia 2019, 23:28

@Sławek- pisałem do tej gwiazdy ponad miesiąc temu w sprawie prasy i bez odzewu także taki serwisant to jak z d*py serwisant jak ani sie dodzwonić do niego ani sie dowiedzieś czy zechce zobaczyć czy nie

@barty - filtr mniej więcej tam gdzie Rafał pisze, jak nie znajdziesz to odezwij sie na priv to wyśle Ci zdjęcie
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez Pawel675DT » Śr, 30 stycznia 2019, 12:31

Co wy chcecie od tego mostu Carraro ? ;) Uszczelniacze siadają w każdym ;) Co jeszcze się dzieje takiego złego ? Jak dla mnie mosty bardzo dobre, i wszędzie porobione smarowanie, nie to co w obecnych JD serii 6 i innych, gdzie zwrotnice chodzą na sucho... ;)
Pawel675DT
 

Komentarz przez Arek » Śr, 30 stycznia 2019, 15:05

U mnie w DF 18 lat, 10k h, zwrotnice nie smarowane i luzów brak. W MF most dana, smarowany a luzy wypier..lone.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez mirek767 » Śr, 6 lutego 2019, 15:03

Koszt dużego przeglądu (wszystkie filtry, oleje, dojazd, robota) 2650 netto.
Hejtujcie ile wlezie :mrgreen:
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez damian020298 » Śr, 6 lutego 2019, 15:14

A na tym Expert Checku coś Ci znaleźli czy wszystko z ciągnikiem ok?
Avatar użytkownika
damian020298
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 16
Dołączył(a): Pn, 30 czerwca 2014, 19:40
Lokalizacja: Polska

Komentarz przez mirek767 » Śr, 6 lutego 2019, 16:23

Stwierdził luzy na łożyskach zwrotnic i tulejkach przy wale przegubowym przy kole zamachowym silnika (to podobno typowa usterka tej serii)
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez robercik » Śr, 6 lutego 2019, 19:45

mirek767 napisał(a):Koszt dużego przeglądu (wszystkie filtry, oleje, dojazd, robota) 2650 netto.
Hejtujcie ile wlezie :mrgreen:

Filtry powietrza, filtry kabiny i paliwowe też ? Jeśli tak to cena bardzo dobra
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez mirek767 » Śr, 6 lutego 2019, 19:50

Filtr oleju silnikowego, hydraulicznego, 2 paliwowe, 2 powietrza, 4 kabinowe; 38 litrów oleju HyGard, 15 TorqGard, 12 do mostu i 6 do zwolnic przednich.

Płyn chłodniczy nie był wymieniany, temperature krzepnięcia ma -38
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez robercik » Śr, 6 lutego 2019, 19:56

:D Jeden hydrauliczny, fakt w skrzyni oleju nie jest za dużo.
Raz na 2-3 lata to płyn mimo wszystko pasuje wymienić
Ostatnio edytowany przez robercik w Śr, 6 lutego 2019, 19:57; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez mirek767 » Śr, 6 lutego 2019, 20:00

Z tego co mówił serwisant to dla płynu norma to 5 tys godzin albo 6 lat, ale że temperature krzepnięcia pokazało taką to moze jeszcze do 4 tys pojeździć
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez pioter » Śr, 6 lutego 2019, 20:41

Jak lali olej do mostów i zwolnic to chyba sporo rozlali :D zobacz w instrukcji jakie są tam pojemności, bo na oko to x2 wyszło.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez mirek767 » Śr, 6 lutego 2019, 20:51

Dlaczego? Stary zlaliśmy to wyszła prawie dwudziestka bańka
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez manir45 » Śr, 6 lutego 2019, 20:51

Do mostu 12l to ok ale do zwolnic to ok 3l powinny wyjść
manir45
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 31
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 17:53
Lokalizacja: Kujawy

Komentarz przez pioter » Śr, 6 lutego 2019, 21:01

u mnie 54 5.5l i po 0.8l, 36 5l i 0.6l weidemann 4 i po 0.4l, dużo oleju to mosty mocniejsze :thumbup:
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez Arek » Cz, 7 lutego 2019, 09:36

A chociaż rozgrzewali trochę olej przed spuszczeniem czy wszystko na zimno ?
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez mirek767 » Cz, 7 lutego 2019, 10:24

Pracowałem ciągnikiem przez 1,5 godziny przed przyjazdem serwisu
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez adikpl » Cz, 7 lutego 2019, 12:04

Ktoś wie jakie te oleje JD mają oryginalne nazewnictwo u Shella?
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Powrót do Zdjęcia niskiej jakości

cron