Przednia zwolnica McCormick

Przednia zwolnica McCormick


So, 10 listopada 2018, 20:25
2783
Avatar użytkownika
Turbo105
 
Posty: 0
Obrazki: 53
Dołączył(a): Pn, 4 marca 2013, 21:06

Opis obrazka

Można się bawić...
Aha i tak ku przestrodze, czasem lepiej wziąć dwa razy po mniej, niż raz a konkretnie.

Komentarz przez PAN_ANDRZEJ » N, 11 listopada 2018, 11:09

Możesz opisać dokładniej jak to się stało?
PAN_ANDRZEJ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 7
Dołączył(a): Pt, 23 stycznia 2015, 19:59

Komentarz przez bobytempelton » N, 11 listopada 2018, 22:02

Wystarczy szarpnąć przy cofaniu dobrze z obciążonym turem i tak sie dzieje, traktory mają liche strasznie te zwolniczki ;)
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez Turbo105 » Pn, 12 listopada 2018, 08:39

Dosłownie tak jak pisze Boby, wyjeżdżając z wykopu z łyżką żwiru, koła zabuksowały i tylko chrupnęło :x
Ora et Labora
Avatar użytkownika
Turbo105
 
Posty: 0
Obrazki: 53
Dołączył(a): Pn, 4 marca 2013, 21:06

Komentarz przez Arek » Pn, 12 listopada 2018, 08:56

Tył zapewne nie był dociążony ?
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez pioter » Pn, 12 listopada 2018, 08:58

Jaki model MC? Znajomy ma C Max 105 blisko 10k h ładowacz odpinany tylko na czas remontu, zwolnic, piast, wymienił już w nim kilka, raz koło odpadło na polu, ale na to co ten ciągnik w życiu przeżył to mocny sprzęt :D
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez Turbo105 » Pn, 12 listopada 2018, 09:16

C Max 105, 4100 mth, no mocny, mocny :D
Z tyłu przeciwwaga +/- 650 kg.
Ora et Labora
Avatar użytkownika
Turbo105
 
Posty: 0
Obrazki: 53
Dołączył(a): Pn, 4 marca 2013, 21:06

Komentarz przez zyrafa » Pn, 12 listopada 2018, 11:46

A u mnie w JD 6115M niestety koło przednie nie zaboksuje wyjeżdżając z łyżką piachu z wykopu. Wyją tarczki w skrzynce dołączającej przedni napęd.
Na gwarancji zmienili tarczki ale to nic nie dało. Często mam problem wyjechania pod górkę do tyłu bo tył mieli a przód stoi w miejscu. Pod tym względem JD jest do dupy że nie można tego napędu na stałe załączyć.
zyrafa
Zaczynający przygodę
 
Posty: 80
Obrazki: 23
Dołączył(a): Pn, 6 sierpnia 2012, 21:51

Komentarz przez Duzy1 » Pn, 12 listopada 2018, 12:44

A może te tarczki działają na zasadzie idiotoodpornosci żeby nie stało się co wyżej na obrazku
Duzy1
Zaczynający przygodę
 
Posty: 60
Obrazki: 28
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 09:32

Komentarz przez adikpl » Pn, 12 listopada 2018, 20:22

Te tarcze to raczej powinny trzymać tak samo jak sprzęgła powershift.
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez bobytempelton » Pn, 12 listopada 2018, 20:38

Można by się pozbawić z ciśnieniem zasilającym te sprzęgła tarczowe, ale tak jak ktoś wyżej napisał pewnie ktoś tak specjalnie zrobił żeby zniszczyło tarczki a nie most czy tryby. Możesz zmierzyć ciśnienie ale ja bym to olal, traktor to nie ładowarka, one maja liche przednie mosty i zwrotnice, do przodu można mlec kopać się, a na wdtecznym musi cos się urwac
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez kris19911 » Pn, 12 listopada 2018, 20:46

A myślałem że tylko w rusku takie cuda się dzieją :crazy:
DF nie raz na dwóch kołach jeździł, kopał się gasł, ale nigdy nie było tak żeby nie ciągnął przodek, a JD jeszcze nie sprawdzałem i bez tura raczej nie sprawdzę
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez JD1052 » Pn, 12 listopada 2018, 20:48

Sprzęgła przedniego napędu w większosci zaciskane są sprężynami talerzowymi a rozłączane ciśnieniem.
JD1052
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 22
Dołączył(a): So, 29 listopada 2014, 10:35
Lokalizacja: Silesia

Komentarz przez Arek » Wt, 13 listopada 2018, 00:46

I ciśnienei oleju je rozłącza a nie załącza. W ursisach i zetorach ciśnienei załącza i ciągle jest z tym problem.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bobek » Wt, 13 listopada 2018, 06:38

U nas 914 pracowała z ładowaczem i przedni napęd działał dobrze, podstawa to dobry olej i regularna wymiana. :)

Najlepsze załączanie jest w dziadku, dźwignia z podłogi i sztywno dołączany napęd. 8-)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez maksiu » Wt, 13 listopada 2018, 07:59

@bobek - sprzęgło kłowe?
Indżoj de sajlens.
--------------------
Liczniki hektarów, sterownik ścieżek technologicznych.
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Komentarz przez ziemek » Wt, 13 listopada 2018, 09:11

U nas w 1014 też jest sprzęgło kłowe zamontowane i w końcu jest spokój z przednim napędem. Na oryginalnych tarczkach wystarczyło szybciej wjechać na pryzmę kiszonki, olej w skrzyni się przemieścił, pompa ciśnienie zgubiła i napęd przestał ciągnąć, teraz ciśnienie załącza sprzęgło kłowe a te nie puści do puki nie straci obciążenia. w 7245 też było sprzęgło kłowe, po 10tys mth było nieznacznie zużyte, tylko że on w turze nie robił...
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 527
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez bobek » Wt, 13 listopada 2018, 09:47

Tak @maksiu.

W 914 był odgórny zakaz stosowania napędu na utwardzonych placach. Sprzęgło było płytkowe, nie kłowe.
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez adikpl » Wt, 13 listopada 2018, 10:38

To się powinno tyczyć każdego ciągnika. W szczególności podczas skręcania gdy różnica w pokonywanej drodze pomiędzy przednią a tylną osią zwiększa się
Ostatnio edytowany przez adikpl w Wt, 13 listopada 2018, 10:40; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez bobek » Wt, 13 listopada 2018, 13:15

Podpychanie zboża na betonie na skręconych kołach z wlaczonym napędem na półsprzegle z gazem w podłodze. :lol:
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez ziemek » Śr, 14 listopada 2018, 07:44

I jeden smród, z opon i sprzęgła. :lol:
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 527
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Powrót do Zdjęcia niskiej jakości

cron