siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne

siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne


Pt, 16 października 2015, 18:17
3408
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Opis obrazka

jeszcze tylko założyć do HL i przechodzimy w pełni na hydraulikę :P

Komentarz przez black80 » Pt, 16 października 2015, 19:44

wsio fajnie ale do hl to kiepski pomysł ;-)
black80
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 34
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 21:37

Komentarz przez igorass » Pt, 16 października 2015, 19:46

A to czemu?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Arek » Pt, 16 października 2015, 20:00

Jaka średnica przewodów? Można sobie dowolnie wybierać czy ma to jakieś znaczenie ?
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez igorass » Pt, 16 października 2015, 20:06

Przewody tak jak widać standard, na gwint 18, ja zawsze takie stosuje i jakoś to chodzi, po mojemu nie ma co dawać zbyt dużej średnicy bo chyba przełoży się to na dłuższą reakcję :think:
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Arek » Pt, 16 października 2015, 20:12

Czyli DN10?
Ja do przyczepy ze stara dałem DN6 lub DN8 i hamulce brzytwa ale tam inne siłowniki są.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez igorass » Pt, 16 października 2015, 20:23

Na to wychodzi ;) Oryginalne starowskie zostały?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Mati995 » Pt, 16 października 2015, 20:41

Czemu wybrałeś hamulce hydrauliczne? W czym są one lepsze od pneumatycznych?
Mati995
Zaczynający przygodę
 
Posty: 55
Obrazki: 24
Dołączył(a): So, 2 listopada 2013, 18:01
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez kamil16251290 » Pt, 16 października 2015, 20:43

Zakucia 18 mogą być i na przewód DN 8 i na DN 10. Do hamulcy wystarczyłby jednooplotowy DN8.
Porady dotyczące maszyn produkcji Unia Kraj, Kuboty .
Avatar użytkownika
kamil16251290
Zaczynający przygodę
 
Posty: 13
Obrazki: 361
Dołączył(a): N, 21 października 2012, 09:30
Lokalizacja: Grochówek/Kutno - pow Kutnowski, Woj Łódzkie

Komentarz przez Arek » Pt, 16 października 2015, 20:46

igorass napisał(a):Na to wychodzi ;) Oryginalne starowskie zostały?


Tak, starowskie z tylnego mostu. Ostro hamując z pustą to aż opony piszczą :D

@Mati995
W niczym nie są lepsze ale jak nie ma pneumatyki w ciągniku to dużo taniej przerobić przyczepy na hydraulikę niż ciągnik na pneumatykę.
Ostatnio edytowany przez Arek w Pt, 16 października 2015, 20:48; edytowany 1 raz
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez igorass » Pt, 16 października 2015, 20:55

Dokładnie tak jak napisał @Arek ;) koszt przerobienia 4 przyczep niewspółmierny z montażem pneumatyki w JD. Może plusem jest to że są gotowe do użycia natychmiast po podpięciu oraz lepiej dawkować siłę hamowania.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Senator » Pt, 16 października 2015, 21:29

A ile kosztuje ta pneumatyka do JD? Siłowniki to 500zł na przyczepę, do tego przewody i złączki, x4 przyczepy, to juz sie zakręci koło 2,5tys?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie

Komentarz przez Jerry28 » Pt, 16 października 2015, 21:32

Koszt pneumatyki do ciągnika to około 6-8 tys zł. Przerabiałem to samo i padło na hamulce hydrauliczne w przyczepach. niestety jak ja przerabiałem nie było w ofercie takich siłowników jak na zdjęciu powyżej i mam tylko hydrauliczne, hamulce brzytwa. HL 8011 przedłużoną i poszerzoną (około 15 m3 pojemności) mam na dwóch siłownikach hydraulicznych i świetnie sobie radzą. Potwierdzam te oryginalne starowskie w mojej przyczepce zrobionej ze stara 200 także hamują jak szalone ;).
Ostatnio edytowany przez Jerry28 w Pt, 16 października 2015, 21:44; edytowany 3 razy
Jerry28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 85
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:02
Lokalizacja: LBI

Komentarz przez black80 » Pt, 16 października 2015, 23:52

nie wiem jak te ale miałem pneumatyki tego typu w hl 6011 te siłowniki mają mały skok i trzeba ciągle regulować one sie sprawdzają w osiach z grzechotkami. Normlany tłoczkowy ma duzy skok
black80
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 34
Dołączył(a): Wt, 12 czerwca 2012, 21:37

Komentarz przez Arek » So, 17 października 2015, 08:02

igorass napisał(a):Dokładnie tak jak napisał @Arek ;) koszt przerobienia 4 przyczep niewspółmierny z montażem pneumatyki w JD. Może plusem jest to że są gotowe do użycia natychmiast po podpięciu oraz lepiej dawkować siłę hamowania.


Mają też jedną wade... W razie urwania przyczepy hydraulika jej nie zatrzyma.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Powrót do Zdjęcia niskiej jakości