proszę o poradę

proszę o poradę


Cz, 20 listopada 2014, 18:48
2668
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Opis obrazka

Pytanie do właścicieli JD, w których jest tego typu pokrętło - co się u Was dzieje podczas orki, jeżeli kręcicie tym pokrętłem w skrajne pozycje? Mam wrażenie, że przestało mi to działać 8-)

Komentarz przez slawek3220 » Cz, 20 listopada 2014, 19:02

ja zawsze miałem ustawione na pozycje 4, ale jak nawet tym pokrętłem pokręciłem to żadnego efektu nie dawało :think:
Avatar użytkownika
slawek3220
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 115
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 16:39
Lokalizacja: Głowno woj. łódzkie

Komentarz przez igorass » Cz, 20 listopada 2014, 19:12

Ja jeżdżę w orce na 3, ale dzisiaj wjechałem na jedno pole gdzie bardzo zróżnicowany opór jest i parę razy wciągnęło mi pierwszą skibę po ramę no to mówię trzeba podkręcić dałem najpierw na 4 potem 5 i du.pa musiałem przemęczyć się na suwaku podrywając. Stąd moje pytanie czy jak ktoś ze sprawnie działającą regulacją siłową da w trkacie pracy z 3 powiedzmy na 5 to czy mu od razu rwie pług do góry?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Grzesiek_Pioneer » Cz, 20 listopada 2014, 19:15

pokretło od regulacji silowej 3 to pozycja mieszana a 1 o ile pamietam pływajaca, 5 dociazanie
Avatar użytkownika
Grzesiek_Pioneer
FIRMA
 
Posty: 10
Obrazki: 172
Dołączył(a): Śr, 11 grudnia 2013, 20:23
Lokalizacja: Brzeziny

Komentarz przez koszczew » Cz, 20 listopada 2014, 19:16

U mnie na 1.5 :) im wieksza cyfra tym plug bardziej "pracuje gora-dół", dziala to powoli i widac najlepiej gdy zapniesz lacznik na fasolce. U mnie opiera sie o tylna sciane fasolki, ustawione na 1.5 i orze ładnie.
koszczew
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 229
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 15:48
Lokalizacja: Iwięcino

Komentarz przez bobek » Cz, 20 listopada 2014, 19:18

Im wyższa wartość tym działa bardziej jako siłówka.

W małym z kyptywatorem to działa, ale suwak nie może być przesunięty do końca.
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez Johny66 » Cz, 20 listopada 2014, 19:54

Nie wiem czy to nie zacznie działać dopiero po wcisnięciu przycisku opuszczania ;)
Avatar użytkownika
Johny66
Zaczynający przygodę
 
Posty: 14
Obrazki: 330
Dołączył(a): Cz, 21 czerwca 2012, 18:33
Lokalizacja: okolice Ciechocinka :)

Komentarz przez Favorit » Cz, 20 listopada 2014, 20:09

@Johny dobrze mówi , ustawienia docisku podnośnika zmieniają się po podniesieniu i powtórnym opuszczeniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Favorit
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 43
Dołączył(a): Wt, 24 lipca 2012, 12:57

Komentarz przez Siwy7406 » Pt, 21 listopada 2014, 10:40

Ilu kierowców tyle opinii a takie proste pytanie :lol: Ach te JD :mrgreen:
Avatar użytkownika
Siwy7406
Zasłużony dla forum
 
Posty: 281
Obrazki: 296
Dołączył(a): So, 14 lipca 2012, 19:11
Lokalizacja: warm.-mazurskie/Bartoszyce/Maszewy

Komentarz przez igorass » Pt, 21 listopada 2014, 13:36

chyba jadnak mam coś zwalone bo dzisiaj jak dałem na 5 w czasie jazdy pierwsza skiba wpadła mi tak że myślałem że bezpiecznik zerwało :shock: a mówicie że powinien bardziej dygać w górę
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez bobek » Pt, 21 listopada 2014, 13:49

Na 5 jak nie ma oporu plug wjedzie w ziemi, a jak bedzie sztywna gleba to go wyplyci.
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez deer » Pt, 21 listopada 2014, 13:56

Pomijacie jedną ważną rzecz - to dział w korelacji ze suwakiem i długością łącznika poziomego :).
@igorass działa to u ciebie na pewno - powinieneś suwak pociągnąc bardziej do tyłu i znaleźć optymalne ustawienie metodą prób i błędów, a sworzeń winien opierać w pługu o stronę otworu od ciągnika. Regulacja siłowa pobiera info o oporach orki ze sworzni dolnych ramion tuzu zamontowanych w korpusie tylnego mostu. W seri ciezkiej ursusów to się nazywało czujnik impulsów.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Kupię żuka PickUp-a
Avatar użytkownika
deer
Zasłużony dla forum
 
Posty: 115
Obrazki: 149
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 17:56

Komentarz przez igorass » Pt, 21 listopada 2014, 15:39

@deer pracuję dokładnie tak jak napisałeś, suwak gdzieś na 1/3 położenia, i miałem to ustawione na 3 przez parę sezonów działało bez zarzutu, dopiero wczoraj na polu o bardzo zmiennym oporze, które w poprzednich latach orałem bez problemu, zaczął mi wariować i wpuszczać za głęboko pierwszą skibę w miejscach gdzie jest największy opór
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez deer » Pt, 21 listopada 2014, 16:13

@igorass a podnośnik nie skacze czasami, bo ja miałem podobne objawy u 6520 i tam na gwarancji mi wymienili taki czujnik wysokości ramion podnoszenia bo się ząbek na zębatce wyłamał, to jest zamontowane na wale ramion od strony kabiny.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Kupię żuka PickUp-a
Avatar użytkownika
deer
Zasłużony dla forum
 
Posty: 115
Obrazki: 149
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 17:56

Komentarz przez Arek » Pt, 21 listopada 2014, 19:27

Ewentualnie mogą być uszkodzone czujniki oporu (sworznie).
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Powrót do Zdjęcia niskiej jakości