John Deere 5080R + JD 583 + Ares L/S + Poznaniak

John Deere 5080R + JD 583 + Ares L/S + Poznaniak


So, 15 września 2018, 05:01
2519
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Opis obrazka

Jednak zielony po zwiększeniu mocy pali więcej, w ubiegłych latach przy siewie spalał na godzine 7,6-7,8.
W tym roku równo 10/ godzine (7,7 na hektar). Ale idzie dużo lepiej

Komentarz przez grigorij » So, 15 września 2018, 06:00

Czemu nie steyr?
Avatar użytkownika
grigorij
Nowicjusz
 
Posty: 9
Obrazki: 27
Dołączył(a): Pn, 18 sierpnia 2014, 20:53
Lokalizacja: Podlaskie USA

Komentarz przez bobek » So, 15 września 2018, 07:03

Jak idzie lepiej to wydajność wyższa?
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez kris19911 » So, 15 września 2018, 08:12

Wszystkie jelenie lubią spalić, to ciągniki do ciężkiej pracy.
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez igorDF » So, 15 września 2018, 08:17

10l to nie jest jakoś strasznie dużo jak na 100km DF pewnie mniej by nie spalił w tym zestawie ;)
Avatar użytkownika
igorDF
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 34
Dołączył(a): N, 7 października 2012, 08:24

Komentarz przez mirek767 » N, 16 września 2018, 08:24

@grigorij- jd zwrotniejszy, sprytniejszy, ma lepszy tempomat i klimatyzacje. Steyr to wyjec je bany, nie lubie go i nie polubie. Oprucz prasy jeszcze nic innego nie robił.

@bob- wydajność taka sama bo nie sieje szybciej niż 9 km/h bo w poznaniaku i tak słabo z precyzją. Tylko przed podkręceniem na B4 trzeba było dać 1800 obrotów i aby troche pod górke to leciał z obrotów i zwalniał do 8 km/h a teraz wystatczy 1700 obrotów żeby szedł te 9/h i górka nie górka a nic nie zwalnia.
Wczoraj próbowałem siać na C2 to 9km/h łapał przy 1550 obr ale patrząc po liczniku to chyba nie saplił mniej, jutro zatankuje to podam dokładnie
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez Piotrek25 » N, 16 września 2018, 08:57

To Steyera też myślisz wymienić z biegiem czasu?
Avatar użytkownika
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 44
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez bobek » N, 16 września 2018, 09:21

Czyli mocniejszy i wydajniejszy jak nie zwalnia. :)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez mirek767 » N, 16 września 2018, 14:46

@Piotrek- nie, w żadnym wypadku. Technicznie narazie wszystko jest ok a docelowo będzie dla niego roboty max 200 godzin w roku więc nie stac mnie na nowy, musi być. Ale jak jd jest wolny i daje rade to wole nim pracować.
Ostatnio edytowany przez mirek767 w N, 16 września 2018, 14:46; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez TheBociek1996 » N, 16 września 2018, 15:22

Ty tak na serio z tym JD? Przecież ten Steyr jest o 3 półki wyżej niż jd
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez mirek767 » N, 16 września 2018, 16:29

A co w tym Stryju takiego lepszego? Od 11 km/h skrzynia wyje, w transporcie powyzej 30 km/h to staram sie nie jechać bo mam wrażenie że robie mu krzywde. W JD po podkręceniu po zmianie biegu pod obciążeniem tylko słychać pierdnięcie z wydechu a nie jakies wycia.

Najbardziej niepodoba mi sie tempomat programowany w guziku i po każdym zgaszeniu ciągnika ustawienia szlak trafia (chyba ze nie umiem ustawić).
Do niczego jest klimatyzacja. Wszystkie nawiewy są od dołu. Jak w szyby przygrzeje słońce to trzeba wentylator ustawiać na 3 bieg żeby coś do gęby dowiało ale wtedy to już po nogach aż zimno. W JD nawiewy są w w podsufitce, ustawiam nawiew na 1 bieg i delikatnie dmucha chłodem.
Nie podoba mi sie EHR w pokrętle, w Jd suwak jest jednak wygodniejszy, rewers za daleko od koła kierownicy - trzeba za każdym razem odrywać ręke (tyle dobrze że rewers jest w multicontrolerze). Nie podoba mi sie kabina czterosłupkowa, wole sześcio.
Podoba mi sie włącznik wałka WOM, po prostu jest wygodny i to że tylna szyba otwiera sie szeroko.
No i największy plus to to że mało pali. Zmierzyłem go dwa razy w prasie od pełnego do pustego zbiornika to wyszła średnia 8,7 i 8,9. Przy belowaniu gaz ręczny zaciągnięty na 1800-1900 obrotów więc moim zdaniem pali cały uj. Ale mocą też nie grzeszy, prawie pod każdą belą spadają obroty i włącza sie Boost (czy jakoś inaczej sie to nazywa w CNH?). Więc wolałbym żeby palił ale nie stękał. Chcąc założyć noże to trzeba podkręcać.
Ogólnie gdybym teraz kupował nowego to tylko JD albo MF, nic innego bym nawet nie brał pod uwage.
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez mirek767 » Pn, 17 września 2018, 07:03

mirek767 napisał(a):@grigorij- jd zwrotniejszy, sprytniejszy, ma lepszy tempomat i klimatyzacje. Steyr to wyjec je bany, nie lubie go i nie polubie. Oprucz prasy jeszcze nic innego nie robił.

@bob- wydajność taka sama bo nie sieje szybciej niż 9 km/h bo w poznaniaku i tak słabo z precyzją. Tylko przed podkręceniem na B4 trzeba było dać 1800 obrotów i aby troche pod górke to leciał z obrotów i zwalniał do 8 km/h a teraz wystatczy 1700 obrotów żeby szedł te 9/h i górka nie górka a nic nie zwalnia.
Wczoraj próbowałem siać na C2 to 9km/h łapał przy 1550 obr ale patrząc po liczniku to chyba nie saplił mniej, jutro zatankuje to podam dokładnie


Zmierzyłem spalanie i na biegu C2 i przy 1550 obr na silniku spalił 11 l/ h przy prędkości 9km/h czyli mniejsze obroty silnika wcale nie gwarantują niższego spalania
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez kris19911 » Pn, 17 września 2018, 07:40

Na początku tez miałem tempomat ustawiony na 1700 obr, a w tej chwili nie korzystam z tempomatu praktycznie wcale, a jeśli już to ustawiam go na 1900 obr.
Chociaz tempomat to nie jest, tylko ogranicznik obrotów, tempomat z prawdziwego zdarzenia mam w DF.
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Hubert8245 » Pn, 17 września 2018, 09:40

11l/h? To ten zestaw tak ciężko idzie?
Hubert8245
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 08:18

Komentarz przez Mati995 » Pn, 17 września 2018, 12:35

Jak sie wały nie kręcą i za spych robi to idzie ciężko :mrgreen: Mi w podobnym zestawie 90km starych francuskich kuni 5-6l/ha
Mati995
Zaczynający przygodę
 
Posty: 55
Obrazki: 23
Dołączył(a): So, 2 listopada 2013, 18:01
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez Hubert8245 » Pn, 17 września 2018, 13:40

Ja zestawem 2,7m bez przedniego wału z poznaniakiem, ciągnik jd 5085m mam 6l/ha na V-VIz, także trochę zdziwił mnie ten wynik po podkręceniu ;)
Hubert8245
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 08:18

Komentarz przez igorDF » Pn, 17 września 2018, 14:02

11l na godzinę a w godzinę 1.5 ha zrobi spokojnie ;)
Avatar użytkownika
igorDF
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 34
Dołączył(a): N, 7 października 2012, 08:24

Komentarz przez mirek767 » Pn, 17 września 2018, 19:56

@Hubert - zestaw lekko idzie ino zielony lubi sobie wychlać na to wychodzi. Na hektar wyszło 7,5 litra z dojazdem, zasypywaniem itp.
Sprawdze go w kosiarce ile łyknie przy tych samych obrotach i pracy na 540E
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Powrót do John Deere