JD 6145R i Lemken Europal 5

JD 6145R i Lemken Europal 5


Śr, 29 listopada 2017, 18:03
4412
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez rafalkom555 » Śr, 29 listopada 2017, 20:05

JD jaką szerokość ma? 2,4m czy więcej? Lemken n90? Na max 45cm zajmuje cały traktor? Odkładnie b35 czytałem, mogą być? Ponoć europal 5 najczęściej na takich są zamawiane. Jakieś uwagi na temat pługa? Tylko mało krytyczne :lol: bom n100 zaliczkował.
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez kris19911 » Śr, 29 listopada 2017, 20:50

Ciągnika nie mierzyłem, teraz ustawiony pług na 4x45 kryje pięknie cały ciagnik, N90 odkładnica ok, co do uwag to tylko fabrycznie źle przyspawane kółko które ograniczało głębokość orki, ale serwis ogarnął temat już po gwarancji i w sumie jak mały ciągnik to polecam siłownik liniowania bo mogą być problemy z obrotem n100....
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez kalus77 » Cz, 30 listopada 2017, 11:46

Po co trzymasz go na tak dużych obrotach? 1700-1750 wystarczy.
Avatar użytkownika
kalus77
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 132
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:19

Komentarz przez kris19911 » Cz, 30 listopada 2017, 16:05

Nie podoba mi się praca na takich małych obrotach, zwłaszcza w niekorzystnych warunkach.
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez robercik » Cz, 30 listopada 2017, 16:48

U mnie w 414 w orce na 2 m i 25 cm trzyma obroty 1450-1600 chyba że ziemia mocniejsza to momentami więcej ale to już 160 koni jest tyle że tu 6 cylindrów
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez rafalkom555 » Cz, 30 listopada 2017, 16:56

Mój jd ma 2,4metra, 4x44 będą rozstawione, powinny cały zająć, zagonówki 4x40 nie zajmowały troszkę brakowało. Siłownik liniowania fajna sprawa tylko niestety troszkę cena zwala z nóg.
rafalkom555
Zaczynający przygodę
 
Posty: 97
Obrazki: 63
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:00
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez Pawel11441 » Cz, 30 listopada 2017, 18:40

Jak orzę forterrą to trzymam 1800 obr, ale to 4 cylindry i przy 1600 obr zaczyna umierać. Za to df-em nie przekraczam 1700 obr, bo powyżej to tylko więcej pali. ;)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez kris19911 » Cz, 30 listopada 2017, 19:26

@robercik Wszystko zależy, po poplonach i zbożach to i na 1500 by się utrzymał bo próbowałem, ale spalanie jest bardzo podobne czy orze na 1500 czy 1900, różnica jedynie taka że jak trafie na zwięzłą ziemie to z 1500 szybko leci z obrotów i zrzuca bieg, a z 1900 zejdzie trochę z obrotów i nie zawsze zdusi go na tyle aby zrzucił bieg.
Orka na +- 22-25cm.
@rafalkom zobaczysz w praktyce jak będzie, ja tym pługiem pracowałem z pronarem 82 TSA ;)
@Pawel spalanie nie jest najważniejsze ;)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez zetorki » Cz, 30 listopada 2017, 19:36

@Pawel11441 ja teraz swoją forterrą orze nawet 1600 obr/min :mrgreen: udało się w końcu okiełznać silnik w tym czołgu i teraz trochę bystrzej ciągnie i tak nie dymi, spalanie też spadło i to znacząco ;)
Avatar użytkownika
zetorki
Zaczynający przygodę
 
Posty: 29
Obrazki: 304
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez Pawel11441 » Cz, 30 listopada 2017, 19:50

@kris, a po co zużywać więcej paliwa, jak na mniejszych obrotach robi to samo.
@zetorki, to pochwal się co zrobiłeś :D
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez wiesmak » Cz, 30 listopada 2017, 19:56

@kris19911 to te nowe jd trzeba piłować na obrotach jak stare ursusy, bo na mniejszych zaraz zdycha?
Kiedyś to były jd, na każdych obrotach miały moc. :D
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez damian87 » Cz, 30 listopada 2017, 20:52

Kurde to ja Valtrą 4 cyl na 1500 obr.orze a w bardzo ciężkich warunkach 1600-1700 prędkość około 7km/h pług rozstawiony 4*45 ale na trybie ECO bo normalnie przy tych obrotach to zdycha :D
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez kris19911 » Cz, 30 listopada 2017, 21:05

Jeżdżę tak jak mi pasuje, a spalanie niezależnie od obrotów jest na takim samym poziomie.
Ciekawe jak u innych wygląda spalanie na ha orki w tych obrotach "eko" ;)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez brzozak2 » Cz, 30 listopada 2017, 21:07

Pawel11441 napisał(a):@kris, a po co zużywać więcej paliwa, jak na mniejszych obrotach robi to samo.

Niższe obroty to większe obciążenie dla silnika ;) .
Czasami czuć, że nie warto piłować na siłę na wyższym biegu i niższych obrotach.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Pawel11441 » Cz, 30 listopada 2017, 21:24

K110 to strasznie dziwny ciągnik, bo jak wzrastają obroty, to nie czuć wzrostu mocy. Poza tym faktycznie z taką prędkością z jaką pracujemy ciągnik nie ma ciężko i nie warto wkręcać go na wyższe obroty, bo tylko trochę szybciej pojadę ale spalanie mocno wzrasta.
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez BartoszPoniatowice » Cz, 30 listopada 2017, 21:25

DF serii K to wgl dziwne ciągniki :mrgreen:
Bartosz jedyny na FPR autoryzowany diler fabrycznie używanych maszyn i ciągników :)
Avatar użytkownika
BartoszPoniatowice
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 1020
Dołączył(a): N, 22 lipca 2012, 09:06
Lokalizacja: Oleśnica

Komentarz przez damian87 » Cz, 30 listopada 2017, 21:25

Na obrotach EKO spalanie około 15l/h a na normalnych 18l/h a jak bym jeździł na 2000obr. to pewnie 20l by brakło i silnik szybko odzczuwa przeciązenia, to u mnie obroty mają znaczenie ;) , a na hektary to ja nie przeliczam bo mam różne pola ale okolo 13l/ha wskazanie kompa
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez kris19911 » Cz, 30 listopada 2017, 21:51

U mnie komp pokazuje spalanie zależnie od obciążenia, tzn na 1600 potrafi pokazać 10l/h a potrafi i 28l/h a przy 1900 pokazuje też od 10l/h do 34l/h zależnie od obciążenia.
Edit:
a na ha wychodzi od 14 do 30l w tym pługu.
Ostatnio edytowany przez kris19911 w Cz, 30 listopada 2017, 21:52; edytowany 1 raz
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez damian87 » Cz, 30 listopada 2017, 21:59

Wiadomo że tak porównywać się nie da bo warunki inne ale umnie aż tak drastycznie spalanie to się nie zmienia max pokazuje ;)
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez bartex » Cz, 30 listopada 2017, 23:04

Ja też jestem zdania żeby nie zamulać silników i dawać nim niskie obroty, to jest jak z piecem jak zamykasz go i dusisz to później komin się zapycha jak otwierasz i dajesz się palić to jest czyściutki.
Ja swoim jaśkiem też pracuje na obrotach 1700-1800 i na spalanie nie narzekam bo nie ma to zbyt dużego wpływu a silnik pracuje spokojniej i na komputerze pokazuje niższe obciążenie silnika niż na małych. A poza tym wyższe obroty dla tego ciągnika moim zdaniem są jak najbardziej wskazane ponieważ DPF tak często się nie wypala jak na niskich obrotach ;)
Avatar użytkownika
bartex
Zaczynający przygodę
 
Posty: 36
Obrazki: 416
Dołączył(a): Pn, 9 grudnia 2013, 17:01
Lokalizacja: Mazury

Komentarz przez Wemberr2 » Pt, 1 grudnia 2017, 09:53

Ja uważam, że górna granica to 1650. 1500-1600 to najlepszy moment obrotowy w stosunku do spalania. Nie wiem co Wy macie za ciągniki, że przy 1900 pali mniej jak przy 1500 :)
Avatar użytkownika
Wemberr2
Zaczynający przygodę
 
Posty: 11
Obrazki: 0
Dołączył(a): Śr, 10 czerwca 2015, 15:11

Komentarz przez damian87 » Pt, 1 grudnia 2017, 13:37

Wemberr2 zgadzam się z Tobą aczkolwiek Valtra n 114e przy 1550 osiąga maksymalną moc a Jd 5720 dopiero przy 1800 i tak samo moment obrotowy jest różny dla tych ciągników więc jaki jest sens trzymać na 1900 jeżeli nie ma przyrostu mocy tylko zwiększa się prędkość obrotowa silnika a przy tym spalanie , ale moja opinia jest na przykładzie moich ciągników a jak wiadomo każdy ma inne sprzęty i opinie ;)
damian87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 22
Dołączył(a): Pt, 28 lutego 2014, 08:38
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez Guzik » Pt, 1 grudnia 2017, 19:37

Ja poniżej 1900 obr. nie schodzę szkoda silnika na terenie górzystym ;)
Guzik
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 298
Obrazki: 113
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 14:11
Lokalizacja: Powiat Gdański

Komentarz przez brzozak2 » Pt, 1 grudnia 2017, 20:01

@Wemberr ja nie mówiłem nigdzie, że zużycie paliwa jest mniejszy przy większej prędkości obrotowej tylko, że silnik jest mniej obciążony, a to nie jest to samo ;) .
Każdy silnik będzie najekonomiczniejszy dokładnie w punkcie maksymalnego momentu obrotowego generowanego przez silnik, ale ja wole dołożyć 2 l paliwa na godzinę niż remontować silnik ;) .
Stary MF ma 11 300 h, badaliśmy ciśnienie w tym roku i nadal książka ;) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez piootr » Pt, 1 grudnia 2017, 20:19

brzozak2 napisał(a):@Wemberr ja nie mówiłem nigdzie, że zużycie paliwa jest mniejszy przy większej prędkości obrotowej tylko, że silnik jest mniej obciążony, a to nie jest to samo ;) .
Każdy silnik będzie najekonomiczniejszy dokładnie w punkcie maksymalnego momentu obrotowego generowanego przez silnik, ale ja wole dołożyć 2 l paliwa na godzinę niż remontować silnik ;) .
Stary MF ma 11 300 h, badaliśmy ciśnienie w tym roku i nadal książka ;) .



to na kazdym gar 30 bar ??
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez kris19911 » Pt, 1 grudnia 2017, 21:25

Widzę że trend się zmienia, byłem przygotowany na publiczny lincz za to na jakich obrotach pracuje ciagnikiem, a widzę że nie jestem jedynym który tak robi ;)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Senator » Pt, 1 grudnia 2017, 21:39

brzozak2 napisał(a):Stary MF ma 11 300 h, badaliśmy ciśnienie w tym roku i nadal książka ;) .


Z tego co pamiętam, to 12tys już pykło jakiś czas temu :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie

Komentarz przez farmermf » So, 2 grudnia 2017, 07:21

Mechanizator wie lepiej niz właściciel :thumbup: .
Wszystko ładnie na tym zdięciu, tylko na co te silosy i ten jd? :D
Avatar użytkownika
farmermf
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 177
Obrazki: 2
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 20:49

Komentarz przez koszczew » So, 2 grudnia 2017, 12:04

Nigdy nie powinno się pracować na max momencie tylko za max momentem. Przy zwiększonym obciążeniu obroty spadają a moment rośnie przez co ciagnik lepiej sobie radzi. Pracując na momencie jest już tylko z górki.
koszczew
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 229
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 15:48
Lokalizacja: Iwięcino

Komentarz przez majran » So, 2 grudnia 2017, 17:05

brzozak2 napisał(a): ale ja wole dołożyć 2 l paliwa na godzinę niż remontować silnik ;) .

A to po zabawie z cisnieniem w oponach takie wnioski? :-)
Sorry ale tak mi sie skojarzylo :D
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Powrót do John Deere