NH tc 5,70

NH tc 5,70


Pn, 12 lipca 2021, 19:29
1827
mateusz171892
 
Posty: 0
Obrazki: 9
Dołączył(a): So, 24 sierpnia 2013, 07:30
Lokalizacja: kraków

Opis obrazka

1800h

Komentarz przez pajakk » Pn, 12 lipca 2021, 20:26

I jak się sprawuje?
pajakk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 29
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 09:07
Lokalizacja: okolice Tarnowa

Komentarz przez mateusz171892 » Pn, 12 lipca 2021, 20:34

Odpukać w nie malowane przekochany kombajn. 3 łozyska wymienione i pas na młocarni i tyle. Tylko teraz udoskonalili ze robia je 4 cyl:D
mateusz171892
 
Posty: 0
Obrazki: 9
Dołączył(a): So, 24 sierpnia 2013, 07:30
Lokalizacja: kraków

Komentarz przez pajakk » Pn, 12 lipca 2021, 20:37

A to lepiej że cztery cylindry chyba gorzej. I są na 4 wytrzasaczach a Twój jest na 5.
Ostatnio edytowany przez pajakk w Pn, 12 lipca 2021, 20:38; edytowany 1 raz
pajakk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 29
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 09:07
Lokalizacja: okolice Tarnowa

Komentarz przez mateusz171892 » Pn, 12 lipca 2021, 20:57

No wlasnie gorzej ale coz inzyniery siedza i konstruuja a nie patrza i wydaje im sie ze to jest dobre :) i kos takim 4 cylindrowym kukurydze
mateusz171892
 
Posty: 0
Obrazki: 9
Dołączył(a): So, 24 sierpnia 2013, 07:30
Lokalizacja: kraków

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 12 lipca 2021, 21:58

W czym to przeszkadza, że 2 cylindry mniej?
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez 1012 » Pn, 12 lipca 2021, 22:21

Pewnie moc podobna a dwa garki mniej. Mniejsza powierzchnia głowicy, większe przeciążenia, powypalane gniazda zaworowe równa się mniejsza żywotność i częstsze awarie. Dodam tylko, że silnik w kombajnie chodzi po 10-12 godzin na maksymalnych obrotach w ciągu dnia. Każdy już wie do czego prowadzi downsizing w samochodach osobowych a jak jeszcze tego nie doświadczył to w niedalekiej przyszłości się przekona.
1012
Zaczynający przygodę
 
Posty: 26
Obrazki: 106
Dołączył(a): Wt, 26 czerwca 2012, 14:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 12 lipca 2021, 22:24

do czego? bo jakos zywotnosc silnikow jest na podobnym poziomie
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez sthil007 » Wt, 13 lipca 2021, 05:43

Ponury żart
sthil007
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 47
Dołączył(a): Wt, 31 lipca 2012, 10:28

Komentarz przez 1012 » Wt, 13 lipca 2021, 07:08

brzozak2 napisał(a):do czego? bo jakos zywotnosc silnikow jest na podobnym poziomie

Mniejsza żywotność jednostek oraz dużo wyższe koszty utrzymania ( zakładam już w tym koszty remontów). Wracając do silników w kombajnach to przed normami emisji spalin to tylko zmiany filtrów, olejów i silnik "przeżywa" cały kombajn niskim kosztem obsługi i bez większej awaryjności. Teraz trochę już dołożyli do nowych kombajnów czujników i modułów np. adblue czy filtrów cząstek stałych i koszty obsługi wzrosły oraz awaryjność. To oczywiście moja opinia a "postępu" technologicznego też nie zatrzymamy :D
1012
Zaczynający przygodę
 
Posty: 26
Obrazki: 106
Dołączył(a): Wt, 26 czerwca 2012, 14:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 13 lipca 2021, 08:04

Powiem tyle: do obniżenia trwałości nie jest potrzebne zmniejszenie pojemności ani liczby cylindrów, jak producent bedzie chciał to i tak to zrobi.

Takie coś zostawie: https://youtu.be/mGt-DdABOzs

Zapytajcie się ojców co ile km robiło się remont główny w dużym fiacie, jak się to ma do trwałości i liczby km z litra pojemności czy przypadających na 1 cylinder.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez 1012 » Wt, 13 lipca 2021, 09:17

Polonez 1.6 gli 1995 roku moc 76 km z tego co pamiętam, ojciec miał od nowości 350 tyś km przejechane, teraz stoi w krzakach, bo blachówę zjadła ruda. Silnik i skrzynia biegów w bardzo dobrym stanie nie ruszne. Ja uważam, że zmniejszenie pojemności zwiększa awaryjność, koszty obsługi i obniża trwałość.
1012
Zaczynający przygodę
 
Posty: 26
Obrazki: 106
Dołączył(a): Wt, 26 czerwca 2012, 14:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Komentarz przez Rollermix » Wt, 13 lipca 2021, 09:43

Obniżają trwałość to słabsze materiały zastosowane przy produkcji, producentom po prostu nie opłaca się robić bezawaryjnych maszyn bo serwis nie miałby za co żyć i nie byłoby powodu do zmiany ;)
Rollermix
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 20
Dołączył(a): N, 15 czerwca 2014, 15:39
Lokalizacja: Opatów

Komentarz przez brzozak2 » Wt, 13 lipca 2021, 13:38

Dokładnie, downsizing moze byc do tego pretekstem, ale nie jest powodem.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez 1012 » Wt, 13 lipca 2021, 14:00

W autach osobowych na potęgę lecą głowice reszta się trzyma i robi przebiegi. Nie wiem jaki musiałby być materiał na głowicę do samochodu osobowego benzynowego o pojemności 2 litrów i mocy powyżej 250 km by zrobił przebieg ponad 300 tyś km bez remontu. Tylko jak pojemność w stosunku do mocy jest obniżona o 75 procent takie później są efekty.
1012
Zaczynający przygodę
 
Posty: 26
Obrazki: 106
Dołączył(a): Wt, 26 czerwca 2012, 14:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Komentarz przez Rollermix » Wt, 13 lipca 2021, 14:35

A nie widzisz dziwnego powiązania awaryjności motorów z pojawieniem się systemu start-stop? :think:
Rollermix
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 20
Dołączył(a): N, 15 czerwca 2014, 15:39
Lokalizacja: Opatów

Komentarz przez Pawel11441 » Wt, 13 lipca 2021, 14:46

A wydłużony okres między wymianami oleju też się do tego nie przyczynia?
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez grigorij » Wt, 13 lipca 2021, 15:44

Pawel11441 napisał(a):A wydłużony okres między wymianami oleju też się do tego nie przyczynia?


Tak, wymiana oleju co 30 tys i to jeszcze zaczynający się od 0W, brudna woda :mrgreen:
Avatar użytkownika
grigorij
Nowicjusz
 
Posty: 9
Obrazki: 27
Dołączył(a): Pn, 18 sierpnia 2014, 20:53
Lokalizacja: Podlaskie USA

Powrót do New Holland