przez Senator » Cz, 28 listopada 2013, 16:58
1614 braknie uciągu na cięższej ziemi przy 5 skibach, oczywiście jeśli obrotowy to półzawieszany, innej opcji nie ma.
Chłodnice oleju skrzyni biegów miały już 1222 i 1224, przynajmniej te z którymi się spotkałem.
Co do różnic:
- turbo i cała reszta z tym związana- kolektory, pompa wtryskowa, pierścienie na tłokach 3 przy turbo, 4 na wolnossącym, wtryskiwacze raczej też były inne, chodzą ploty że wał i korbowody powinny być też inne, lecz niektóre katalogi części podają taki sam nr katalogowy dla turbo i bez,
- skrzynia 3 biegowa przy 1614 tzn 12/6 zamiast 16/8,
- wzmacniacz momentu (żółw-zając) jest mocniejszy - więcej tarczek w koszu choć nie mam pewności że już w niektórych 1224 były mocniejsze, w agromach wszędzie twierdzili że mocniejszy do 1614,
- 2 siłowniki wspomagające na ramionach podnośnika - dużo ludu przy mniejszych od 1614 porobiło sobie też po 2szt,
- co do sprawy zwolnic tylnych starsze szóstki miały węższe ale nowsze czyli 1224 i 1614 miały raczej takie same czyli szerokie,
- dodatkowy zbiornik paliwa przy 1614 pod kabiną z prawej strony,
Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę. Piszę o ciągnikach z końcówki lat 80', bo wiadomo cudowny Ursus klepał te ciągniki jeszcze baaaaardzo długo i później różnice mogły się zmieniać.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.