Strona 1 z 1

Remont kapitalny silnika T-25

PostNapisane: So, 2 lutego 2013, 19:21
przez TheBazyllo
Witam wszystkich znawców i użytkowników T-25. Chciałem was poprosić o informacje na co zwracać uwagę podczas remontu silnika. Mój ciągnik przytarł się na panewce korbowej i uważam że wał idzie do wymiany jaki i panewki przy okazji chcę zmienić tłoki i tuleje oraz głowiczki. Narzekałem na brak mocy oraz pobór oleju tuleje i tłoki maja jakieś 6 lat, głowice maja jakieś 15 lat (cieżko mi określić przejechane mtg). Gdy silnik był oryginalny miał moc po remoncie góry jakoś to nie było już to samo więc kieruje pytanie jakie cześci zamienne mają najlepszą jakość ?? Mam też taką przypadłość że jak mam pół zbiornika to się przypowietrza co temu zaradzić? Jak określić czy rozrząd dobrze pracuje czy jest zużyty? Jakie są zasady ustawiania rozrządu?

Re: Remont kapitalny silnika T-25

PostNapisane: So, 6 lipca 2013, 20:46
przez agroalex
Miałem podobny problem ze zbiornikiem w Rusku, jakieś 15 lat temu. To chyba jego typowa przypadłość, niestety nie rozwiązałem tego problemu. Podejrzewałem pęknięcie rurki w zbiorniku, lecz to nietrafiony cel był zupełnie.
Co do określenia, czy rozrząd jest sprawny, to głównymi problemami z ciągnikiem przy zużytym rozrządzie są:
- trudny rozruch,
- nierówna praca,
- kopcenie,
- utrata mocy.