Ogłoszenie

Zapraszamy na spotkanie użytkowników forum
http://fpr.com.pl/viewtopic.php?f=159&t=2874&p=25085#p25085


Ekipa Forum Profesjonalnego Rolnika


zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez adamwlkp » N, 27 grudnia 2015, 14:21

witam

Szukam rozwiazan dla mojego wujka. Problem polega na tym ze mieszka on na zupelnym uboczu, otoczony lasami i lakami. Zajmuje sie hodowla bydla. W przeciagu roku 3 razy byly wlamania, raz ukradziono sprzet, 2 razy bydlo. Jezeli te sytuacje sie zdazyly to beda sie powtarzac.

Chcialbym sie zapytac Was czy tez macie z tym problem? Jak sie zabezpieczacie? Ja mam pare mysli jednak chcialbym sie doinformowac co moze byc skuteczne.

1. System monitoringu (wiadomo ze to chyba byloby kosztowne i nie wiem czy skuteczne, co to da ze nagra sie dwoch facetow w kominiarkach?)
2. Dobre oswietlenie gospodarstwa (jakies dobre swiatla na masztach, tylko czy to by nie przeszkadzalo zwierzetom?)a
3. Czujki na ruch, jakies na podczerwien z oswietleniem.
4. Jakies czujniki przy drzwiach do obory z alarmem badz zeby byl tylko slyszalny dla domownikow?

Jak to wujek powiedzial, koszty raczej nie graja roli bo juz jest w plecy ze 30 tys. Policja sprawy umarzala po 7 dniach.
Ja jestem przekonany ze jak to sie rozpoczelo to juz zlodzieje beda to kontynuowac i rozpoczeli od drobnego sprzetu, teraz bydlo a zaraz przyjda po ciezkie maszyny.
adamwlkp
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): N, 27 grudnia 2015, 14:06
Lokalizacja: wlkp

Re: zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez rafalk » N, 19 marca 2017, 00:37

Drodzy,

mam podobny problem a nie chcę zakładać nowego tematu. Czy ktoś może powiedzieć coś więcej o tym na ile warto inwestować w kosztowne systemy monitoringu? Tak jak pisze adamwlkp - czy ma to znaczenie, że zobaczę na filmie, że ktoś mi podkrada sprzęt pomimo faktu, że jest w kominiarce? Z drugiej strony, chyba mało osób o tym myśli i nie powinno być problemu. Średnio się znam na takich systemach, ale mój znajomy ma podobny w swojej fabryce (no, fabryczce :) ) i może przez swój telefon oglądać jak pracują jego pracownicy. Czy do tego trzeba mieć jakieś specjalne kamery, czy np. coś w stylu: https://www.eltrox.pl/monitoring/monitoring-ip.html w pełni wystarczy? Kamery IP chyba od tego się nazywają IP że można się do nich dostać przez adres IP, czyli przez ich strony internetowe, prawda? Czy do tego potrzebny jest jeszcze jakiś rejestrator?

Dodatkowo pytanie adamwlkp natknęło mi dobrą myśl:
2. Dobre oswietlenie gospodarstwa (jakies dobre swiatla na masztach, tylko czy to by nie przeszkadzalo zwierzetom?)a


czy jak dam jakieś inne światło niż żółte (kiedyś widziałem, że na platformach wiertniczych stosują niebieskie, żeby nie przeszkadzać ptakom) - to byłoby to całkiem dobre rozwiązanie! Czy ktoś coś takiego sprawdzał? Czy bydło widzi tak jak my? (śmieszne pytanie wyszło :) )

dzięki!
rafalk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Śr, 24 czerwca 2015, 00:12
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez lukaczmarek » N, 19 marca 2017, 14:12

Pierwsza sprawa jest taka że systemy monitoringu nie są w tej chwili kosztowne, bo za 10 tyś można kupić kilkanaście dobrej jakości kamer z dobrą widocznością w nocy, rejestrator, kable żeby to wszystko spiąć i ogarnąć kamerami całe gospodarstwo.
Druga sprawa to fakt, że same kamery bez systemu alarmowego się "psu na budę" zdadzą, bo jak piszesz ktoś założy kominiarkę i będzie po wszystkim.
Oba te systemu muszą działać razem, montowanie każdego z nich osobno to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Jeśli chodzi o podgląd przez internet no to jest standard od wielu lat wystarczy podłączyć kabel do rejestratora.
Avatar użytkownika
lukaczmarek
Administrator
 
Posty: 545
Obrazki: 276
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 18:24
Lokalizacja: Łowickie
Numer GG: 7980618

Re: zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez dzikidzik » Wt, 9 maja 2017, 13:00

Wyszkolony pies obronny na gospodarstwie też da radę :)
Avatar użytkownika
dzikidzik
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn, 17 października 2016, 11:11
Lokalizacja: Opole

Re: zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez Stasiek_84 » Wt, 9 maja 2017, 21:50

jaki pies by nie był to są zabawki odstraszające, ewentualnie otrują i za kilka dni będzie luz w nocy, psy są dobre ale razem z systemami elektronicznymi , taki dodatkowy mobilny alarm
Avatar użytkownika
Stasiek_84
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 115
Obrazki: 35
Dołączył(a): Wt, 29 stycznia 2013, 11:51
Lokalizacja: Warmia i mazury, powiat Olsztyn
Numer GG: 1561556

Re: zabezpieczenie gospodarstwa przed kradziezami

Postprzez lipon » Wt, 30 maja 2017, 08:56

Dobre wyszkolony pies poradzi sobie bez elektroniki. Moje dwa owczarki przeszły trening i potrafią skutecznie dopilnować, żeby do gospodarstwa nie wtargnął żaden intruz. Dostawały też CalmVet - VetExpert. Preparat zalecił behawiorysta. Nie jest to witamina "C" więc środek podaje się w ściśle określonych dawkach i porach stosownie do rozmiaru problemu.
lipon
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pt, 26 maja 2017, 14:33
Lokalizacja: chełm


Powrót do BHP, bezpieczna zagroda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość