Kuhn Master 102

Kuhn Master 102


Cz, 1 grudnia 2016, 18:40
3928
Avatar użytkownika
Łukasz89
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 174
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 11:37
Lokalizacja: Nur, wschodnie mazowsze

Opis obrazka

Za nim poczciwy UG i reszta klamotów.
Umyte, zakonserwowane i zagarażowane

Komentarz przez Radzio25 » Cz, 1 grudnia 2016, 19:39

Czym konserwowane pewnie olej przepalony ? ;)
Szkoda tak ładną posadzkę brudzić :D
Ostatnio edytowany przez Radzio25 w Cz, 1 grudnia 2016, 19:46; edytowany 1 raz
Radzio25
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:57

Komentarz przez pawel9889 » Cz, 1 grudnia 2016, 20:31

Prasa :thumbup:
pawel9889
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 174
Dołączył(a): Pn, 30 czerwca 2014, 20:08
Lokalizacja: podlasie

Komentarz przez piston15 » Cz, 1 grudnia 2016, 20:48

Olej spalony to zło :)
Avatar użytkownika
piston15
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 313
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 16:05
Lokalizacja: Malbork/ POMORSKIE

Komentarz przez mirek767 » Cz, 1 grudnia 2016, 20:51

Ja kupuję podkład w sprayu 15 zł i pędzelka brudzić nie trzeba :) tylko że wystarcza na 5 korpusów
Ostatnio edytowany przez mirek767 w Cz, 1 grudnia 2016, 20:52; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
mirek767
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 271
Dołączył(a): Cz, 16 sierpnia 2012, 20:20
Lokalizacja: BMN

Komentarz przez TheBociek1996 » Cz, 1 grudnia 2016, 20:52

Ja w ogóle nie smaruje częsci roboczych w maszynach bo po co. Przejedzie pługiem 20 m i odkładnie czyste. Jedynie rozsiewacz pół na pół olej od chińskich skuterów + ON kompresorem
Avatar użytkownika
TheBociek1996
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 156
Dołączył(a): So, 24 listopada 2012, 19:47
Lokalizacja: Zachodnia małopolska, Okolice Oświęcimia

Komentarz przez mac » Cz, 1 grudnia 2016, 20:53

@pawel9889 Mi od razu przypomina się ten film https://www.youtube.com/watch?v=BI7y4KKIoUE
mac
 
Posty: 0
Obrazki: 25
Dołączył(a): N, 24 czerwca 2012, 17:55

Komentarz przez Łukasz89 » Cz, 1 grudnia 2016, 21:26

Pewex że olej przepalony :D ale z dodatkiem ON.
Dlaczego niby to zło? Nie ekologiczny? Czy nie skuteczny? Lepiej tak zabezpieczyć niż wcale.
@pawel9889 czyżby nie tylko ja nie mogę złego słowa na nią powiedzieć? ;)
@mac klasyk.... tak fajnie zmontowanych filmów ze świecą szukać. Teraz na yt wsio na jedno kopyto
Avatar użytkownika
Łukasz89
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 174
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 11:37
Lokalizacja: Nur, wschodnie mazowsze

Komentarz przez Mariusz5435 » Cz, 1 grudnia 2016, 21:42

Z tego co pamiętam kiedyś był artykuł w top agrar o zabezpieczaniu maszyn na zimię, jeśli ktoś smaruje przepalonym olejem to robi większy błąd niż by wcale nie posmarował.
Mariusz5435
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 487
Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2012, 22:26
Lokalizacja: Zwoleń k. Radomia

Komentarz przez Łukasz89 » Cz, 1 grudnia 2016, 21:48

Ciężko to pojąć ale być może. A dokładniej to że jak to to?
Avatar użytkownika
Łukasz89
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 174
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 11:37
Lokalizacja: Nur, wschodnie mazowsze

Komentarz przez kokoman0 » Cz, 1 grudnia 2016, 21:48

Bo przepalony olej ma dużo związków siarki i przyspiesza powstawanie korozji.
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez Arek » Cz, 1 grudnia 2016, 21:52

Niby dlatego, że w przepalonym oleju jest siarka i inne związki "korozjo pędne".
A jeśli pług jest w garażu to po co malować? U mnie stoi w metalowym garażu i przez zimę tylko delikatny rudy nalot się robi, jak po myciu.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez Łukasz89 » Cz, 1 grudnia 2016, 21:57

Teoria teorią a w praktyce po takim zabezpieczeniu korozji nie widać.... może u mnie dlatego że pół na pół z dieslem
Avatar użytkownika
Łukasz89
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 174
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 11:37
Lokalizacja: Nur, wschodnie mazowsze

Komentarz przez lukaczmarek » Cz, 1 grudnia 2016, 23:26

Pytanie za 100 punktów czemu nie smarujesz zwykłym olejem tylko przepalonym który robi więcej szkody niż pożytku, jak do zakonserwowania pluga potrzeba raptem pół litra oleju?
Avatar użytkownika
lukaczmarek
Administrator
 
Posty: 642
Obrazki: 321
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 17:24
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez Andrzej10 » Pt, 2 grudnia 2016, 01:52

Ja zawsze zabezpieczam mieszaniną smaru ŁT z olejem tak by łatwo się rozsmarowywało i tworzyło cieniutką warstwę na el roboczych. Pod gołym niebem nic nie spływa przez zimę.
Andrzej10
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 197
Obrazki: 50
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 17:24
Lokalizacja: Nałęczów

Komentarz przez bobytempelton » Pt, 2 grudnia 2016, 05:33

Przeczytali jakiś artykulik i powtarzacie te w moim mniemaniu głupotę, zam nieraz smarowałem różne rzeczy przepalonym olejem, nieraz gdzieś tam był wylany i ja korozji nie zauważyłem, ale zaraz :) może używając waszej logiki czy tam tego pana co napisał te swoje spostrzeżenia w jakiejś tam gazecie idźmy o krok dalej :D skoro posmarowane cos przepalonym olejem silnikowym rdzewieje, to czemu nie rdzewieje w środku silnik ?? :D jakoś z 2 razy w życiu widziałem znikome ślady rdzy w silniku i to jeszcze po oleju z wodą, a są w śród was też ludzie którzy olej zmieniaja co 2-3lata i silnik od tegho nie zgnił i nie zardzewiał.... ale pług zgnije.... :lol:
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez Łukasz89 » Pt, 2 grudnia 2016, 06:28

Korozja to nic innego jak tlenek żelaza. Czyli żeby rdza się pojawiła potrzebny jest tlen, tak? A to ja się pytam zatem jak przez tą powłokę dostanie się tlen? Pod chmurką owszem, deszcz może to zmyć ale pod dachem to niemożliwe... Czy wy wszyscy tacy "profesjonalni" czy to ja mam problem z interpretacją wiedzy?
Avatar użytkownika
Łukasz89
Zaczynający przygodę
 
Posty: 33
Obrazki: 174
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 11:37
Lokalizacja: Nur, wschodnie mazowsze

Komentarz przez Arek » Pt, 2 grudnia 2016, 07:51

@ bobytempelton
To straszenie korozją to zapewne przez ekologie. Żeby ten przepalony olej nie dostawał się do ziemi.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez rafi1999 » Pt, 2 grudnia 2016, 08:22

Arek napisał(a):Niby dlatego, że w przepalonym oleju jest siarka i inne związki "korozjo pędne".
A jeśli pług jest w garażu to po co malować? U mnie stoi w metalowym garażu i przez zimę tylko delikatny rudy nalot się robi, jak po myciu.


Kolega dobrze pisze najlepsze zabezpieczenie to garaż na zimę ;)
Avatar użytkownika
rafi1999
Zaczynający przygodę
 
Posty: 28
Obrazki: 355
Dołączył(a): N, 9 czerwca 2013, 13:23
Lokalizacja: łódzkie

Komentarz przez bobytempelton » Pt, 2 grudnia 2016, 10:34

Jeszcze jeden myk wam napiszę, w mniemaniu autora tego artykułu siarka z spalonego oleju powoduje tę korozję, krótka piłka w tej chwili praktycznie nie ma siarki w paliwach ;) a innej drogi siarki do oleju nie ma, oleje w tej chwili sa produkowane chemicznie są syntetyczne, to nie lata 80te że było 1% siarki ileś tam olowiu i wsio inne a olej mineralny to z nazwy tylko, tak samo paliwa dobrze o tym wiecie.... wpuśście między bajki to że spalony olej powoduje korozję, zgodzę się że brzydko wygląda i do was profesjonalnych nie pasuje ;) a ja będę dalej go stosował.
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez brzozak2 » Pt, 2 grudnia 2016, 13:15

Jakby oleje syntetyczne były syntetyczne to byś za przegląd w ciągniku płacił 100 k pln :lol: :lol: . Używam takich do motorsportu i kosztują krocie.
Te "syntetyczne" to oleje zrobione przy pomocy hydrocrackingu i po średnim przebiegu niczym nie różnią się od mineralnych.

Ja nie zabezpieczam w ogóle, bo mi się nie chce i po paru miesiącach stania mam leciutki nalot rdzy, po którym nie ma śladu po 5 minutach pracy.
Jak ostatnia robota była w błocie, to nie ma nalotów korozji wcale, więc po co się męczyć??
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Arek » Pt, 2 grudnia 2016, 15:43

Co do oleji to teraz właśnie syntetyczne oleje nie są syntetyczne :crazy: tzn. niektóre są ale tak jak brzozak pisze kosztują sporo.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez bobek » Pt, 2 grudnia 2016, 16:37

Czy to takie istotne czy syntetyczny czy mineralny? Grunt, że ma określoną jakość. :)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez brzozak2 » Pt, 2 grudnia 2016, 19:40

Czy zatem olej "przepalony" ma tą określoną jakość?
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Avendrion » Pt, 2 grudnia 2016, 20:02

No przeciez bobek napisal ze ma ;)
Avatar użytkownika
Avendrion
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 282
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 13:53

Powrót do Pługi obracalne