Pronar PDT 250

Pronar PDT 250


Pn, 16 stycznia 2017, 14:32
5022
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Opis obrazka

3 pokos Barenbrug Bg 11 niestety dla koniczyny było za mokro.

Komentarz przez adikpl » Pn, 16 stycznia 2017, 19:25

Jak się Fendt sprawuje? Przeczytałem pod jednym ze zdjęć, że przysłowiowe zęby na nich zjadłeś więc mam pytanie na co zwracać uwagę przy zakupie? Potrzebuję coś z serii Farmer 300 do ładowacza.
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez MateuszJD » Pn, 16 stycznia 2017, 20:09

trawa na torfie czy na ornych ? ;)
MateuszJD
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 39
Dołączył(a): Pt, 4 grudnia 2015, 15:53
Lokalizacja: Mazury

Komentarz przez michalqaz90 » Pn, 16 stycznia 2017, 20:25

Fendt sprawuje się nieźle,mamy go 3 lata, awarie się trafiły ale nie były strasznie kosztowne. No tak prawda parę tyś godz zrobiłem na serii 600, 300 i 800. Hmm a czemu szukasz akurat fendta tej serii do ładowacza? Przy zakupie na pewno zwróć uwagę na silnik a dokładniej chodzi mi o to czy płyn nie idzie do oleju, to akurat trafiająca się przypadłość powyżej 10 tyś h gdyż pruchnieją uszczelnienia na tulejach(koszt około 2 tyś z robocizną w modelu 311), hamulce jak się okazuje też potrafią płatać figle czego akurat sam doświadczyłem. Z turbomatikiem problemy raczej nie występują aby olej był w porządku i był jego stan, zdarza sie skrzypiące sprzegło przy ruszaniu ale to raczej wina tylko wypracowanego docisku, przy skrzyni problemy raczej tez nie występują. W środku zaś jeśli był szanowany to przy przebiegu 10 tyś h nie będzie mocno powycierany, bardziej przyciski tylko które najczęściej używane. No i cofnięte liczniki to chyba norma już. Więcej na priv możemy pogadać :)

@Mateusz użytek na torfie.
Ostatnio edytowany przez michalqaz90 w Pn, 16 stycznia 2017, 20:27; edytowany 1 raz
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez pioter » Pn, 16 stycznia 2017, 20:39

Co z hamulcami miałeś nie tak??? w 312lsa hamulce przedniej osi padły, klocków w ogólnie nie było, ciekawe jak na tylnej osi wyglądają, sprzęgło też w nim słychać jak mu się po garach daje mocno.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez michalqaz90 » Pn, 16 stycznia 2017, 20:51

U siebie też wymieniałem klocki od przedniej osi ale to akurat małe piwo i groszowe sprawy, ale robiłem też zaciski bo struchlały gumki zabezpieczające tłoczki i po prostu w końcu stanęły na szczęście wyczyszczenie i zestawy naprawcze załatwiły sprawę. Z tyłu znowu poszły mi cylinderki te akurat musiałem wymienić bo miały wżery, i tu pojawiło się pytanie czy dot4 tego nie zrobił i teraz zmieniłem płyn na inny. Jeśli chodzi o okładziny na tylnej osi wytrzymują dużo dłużej niż klocki z przodu.
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez adikpl » Pn, 16 stycznia 2017, 21:27

Dokładniej to Fendta Farmera 309 lub 310 albo JD 6420 lub pokrewny. A powód to chyba taki, że najmniej się słyszy negatywnych opinii. Seria F1 500 z kolei ma przekładnię ZF T-7200 z półbiegami i podobno jest to mniej wytrzymałe rozwiązanie niż w 300.
Mam jeszcze takie pytanie czy masz jakąś opinię na temat serii 300 C bo w stosunku do 300 jest w pełni mechaniczna typu wajhotronik oraz różnią się silnikiem - 3.2L Deutz oraz 4,2L MWM . I tu kolejne pytanie co lepsze?
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez michalqaz90 » Pn, 16 stycznia 2017, 21:46

Hmm domyślam się ze ten mniejszy silnik Deutza to modele 308-310 ? bo aż tak się nie zagłębiałem nigdy a i z nimi nie miałem do czynienia. W okolicy jest jeden 309 i wiem ze problem z układem paliwowym był tzn z pompowtryskami. Zaś o MWM mogę powiedzieć tyle że dobry znajomy ma 311 z 95r. od bodajże 2006 r przyjechała z Niemiec z przebiegiem 7 tyś teraz ma 20 tyś h i przy silniku nic a nic nie było robione jedynie wymiana oleju. Skrzynie w serii 300 to prawda mniej awaryjne a raczej bardzo rzadko awaryjne, w 500 często coś dolega.
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez adikpl » Pn, 16 stycznia 2017, 22:42

Są dwie oddzielne serie.
Fendt Farmer 307-312 (1993-2000) http://www.konedata.net/Traktorit/fendt307-93.htm Na silniku MWM i elektrycznie przełączanych ale z użyciem sprzęgła rewersie i półbiegach
Fendt Farmer 307 C – 309 C (1997-2001) http://konedata.net/traktorit/fendt/fendt-farmer-307-c-309-c-1997-2001/ Na silniku Deutz i bez elektryki sterowania przekładnią potocznie zwane wajhotronik.

W jaki sposób sprawdzić, czy okładziny tarcz hamulcowych już się nie starły? Bo jak mniemam jak się zetrą zaczną produkować opiłki, które zajeżdżą każdą przekładnię nawet mechaniczną.
Jak sprawdzić sprzęgło turbo?
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez Patryk309 » Pn, 16 stycznia 2017, 23:12

Sprzęgło turbo ja sprawdzałem tak że zaciągałem do połowy ręczny, najwyższy bieg, gaz opór i musi ruszyć :D przynajmniej moja 500 rusza.
Ostatnio edytowany przez Patryk309 w Pn, 16 stycznia 2017, 23:12; edytowany 1 raz
Patryk309
 
Posty: 0
Obrazki: 5
Dołączył(a): So, 29 września 2012, 21:30

Komentarz przez michalqaz90 » Pn, 16 stycznia 2017, 23:14

Jak tyle jeździłem raz się okładziny skończyły i nic się nie stało i nie pamiętam już czemu padła ta diagnoza nie wiem czy po prostu te koło nie przestało hamować.W tych modelach cylinderki są na zewnątrz montowane z tyłu ciągnika i są one regulowane. Aż takim znawcą nie jestem co do tych testów ale sprzęgło ma na pewno nie szarpać przy ruszaniu, po wciśnięciu hamulca w trakcie jazdy ciągnik nie powinien zgasnąć ale powinno być obciążenie proporcjonalnie większe wraz z prędkością i obrotami. Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem :)
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez adikpl » Wt, 17 stycznia 2017, 00:07

Owszem, cieszę się. :D Każda uwaga jest cenna. Pytanie z innej beczki, jak Pronarka się sprawuje?
A i dlaczego wybrałeś akurat model 311 a nie np. 4-cylindrowy 310 albo szóstka z turbem -312?
Ostatnio edytowany przez adikpl w Wt, 17 stycznia 2017, 00:13; edytowany 2 razy
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez michalqaz90 » Wt, 17 stycznia 2017, 08:59

Kosiarka kosi już chyba 6 sezonów i na razie bez jakichkolwiek awarii, ma swoje mankamenty jak to polski sprzęt ale jest wydajna i jakość koszenia myślę że dobra :)
Wybór był taki że ma być to przede wszystkim 6 cylindrów czy to z turbo czy bez niego aby stan był godziwy. Na moje hektary w zupełności wystarcza 115 KM bez problemu radzi sobie z pługiem 4 skibowym obracalnym czy agregat upr-siewnym na bronie aktywnej bądź talerzowej,a taki sprzęt robi wystarczającą robotę w polu był był jakiś poziom wykonanej pracy w dość szybkim czasie. Szóstka ma inną masę własną i jej rozłożenie, co pozwala na podpięcie cięższego sprzętu. Gdyby trafiła się 312 w takim stanie tez bym kupił i bym nawet się nie zastanawiał bo zawsze parę koni na zapas. A w Paliwie mocno bym tego nie odczuł :) Jeśli do samego tura to myślę że taka 310 będzie w sam raz :)
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez pioter » Śr, 18 stycznia 2017, 11:15

@patryk głupoty piszesz. Turbomatik sprawdza się tak, że silnik ma być rozgrzany, zaciągasz ręczny, włączasz najwyższy bieg, puszczasz sprzęgło i ciągnik ma utrzymywać obroty między 950 a 1200 rpm, jeżeli mniej jak 950 to za dużo oleju w sprzęgle, jak powyżej 1200rpm to za mało, tyle z instrukcji obsługi od 312 lsa.

do ładowacza trochę denerwuje ten deptany rewers :roll:
Ostatnio edytowany przez pioter w Śr, 18 stycznia 2017, 13:17; edytowany 1 raz
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez adikpl » Śr, 18 stycznia 2017, 11:30

@pioter dobrze rozumiem: tzn. od ilości oleju w sprzęgle turbomatik zależy czy ciągnik ruszy z obrotów w przedziale 950-1200? A jak konkretnie sprawdzić jego stopień zużycia?
i jaki sposób użytkowania wpływa najbardziej na zużycie tego sprzęgła?
Czy cała seria 300 ma taka samą skrzynię i tylny most, bo z danych technicznych wynika jakoby 307 -309 różnią się wyraźnie masą od 310 z czego wynikało by że 310 ma mocniejsze podzespoły takie same jak w 311 i 312.

Po przesiadce z Zetora 7745 myślę że to będzie i tak przeogromne udogodnienie aczkolwiek jeszcze chodzi taki pomysł po głowie, żeby kupić właśnie 311 albo 312 a JD 6230 ożenić z ładowaczem.
Ostatnio edytowany przez adikpl w Śr, 18 stycznia 2017, 11:31; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez Pawel11441 » Śr, 18 stycznia 2017, 12:16

Jak masz ciągnik z rewersem e-h to nawet bym się nie zastanawiał i zakładał do niego ładowacz. My na początku planowaliśmy ladowacz do forterry założyć, ale ale na szczęście zrezygnowaliśmy z tego pomysłu. :)
Ziemia bez ludzi dziczeje.
Avatar użytkownika
Pawel11441
Zaczynający przygodę
 
Posty: 56
Obrazki: 161
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 20:13

Komentarz przez pioter » Śr, 18 stycznia 2017, 13:26

Turbomatik ma być niby wieczny :D tam to chyba tylko uszczelniacze i łożyska mogą się zużyć. 312 lsa ma słaby skręt przy 5455.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez Patryk309 » Śr, 18 stycznia 2017, 14:38

@pioter w mojej instrukcji odnośnie sprzęgła turbo pisze jedynie aby zachować czystość w okienku kontrolno/chłodzącym sposób sprawdzania sam sobie obmyśliłem jako praktyk słysząc o ciągnikach którymi np. przy orce nie da się ruszyć z miejsca :mrgreen: co do utrzymywanie obrotów to ty głupoty piszesz bo niby jak ten ciągnik ma sam sobie obroty regulować ??
Patryk309
 
Posty: 0
Obrazki: 5
Dołączył(a): So, 29 września 2012, 21:30

Komentarz przez pioter » Śr, 18 stycznia 2017, 20:39

@patryk to teraz pomyśl co się stanie jak pług w polu opuścisz, włączysz największy bieg i dasz gazu na max, ciągnik ruszy, zgaśnie czy będzie stał w miejscu, a obroty będzie miał między 950, a 1200rpm??? ciągnik sam nie reguluje obrotów, te 950-1200 to jest prawidłowy przedział obrotów, jest to moment w którym sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna przekazywać 100% mocy i jeżeli ciągnik masz max obciążony na haku to na najwyższym biegu ciągnik nie powinien wejśc na wyższe oborty jak w przedziale bo ma za małą moc silnika.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 539
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez krzysiek277 » Śr, 18 stycznia 2017, 21:03

My już robiliśmy fendta 611 i powiem tylko jedna głowica u korbanka kosztuje 9tyś brutto a jest ich 6
krzysiek277
Zaczynający przygodę
 
Posty: 30
Obrazki: 0
Dołączył(a): Pn, 25 marca 2013, 16:50

Komentarz przez michalqaz90 » Cz, 19 stycznia 2017, 08:49

Myślę że gdy byśmy razem wszyscy sprawdzali traktor to turbomatik byłby dobrze przetestowany :D

@Krzysiek jaka marka taka cena :) a ta 611 nie warta tyle co te głowice :P do takiego ciągnika to tylko używane części zregenerować i jeździ.
michalqaz90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 59
Dołączył(a): N, 9 grudnia 2012, 22:05

Komentarz przez krzysiek277 » Cz, 19 stycznia 2017, 12:07

No masz racje ale głowice pękły więc nie dało się regenerować
krzysiek277
Zaczynający przygodę
 
Posty: 30
Obrazki: 0
Dołączył(a): Pn, 25 marca 2013, 16:50

Komentarz przez adikpl » Cz, 26 stycznia 2017, 08:14

Panowie, a czy w serii Favorit 500c sprzęgło turbomatic zachowuje się tak samo jak w serii Farmer 300?
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Powrót do Kosiarki