Zetor 8245

Zetor 8245


N, 11 stycznia 2015, 14:18
3239
Avatar użytkownika
Demini24
 
Posty: 0
Obrazki: 51
Dołączył(a): N, 17 marca 2013, 19:10
Lokalizacja: Pabianice

Opis obrazka

Nowy nabytek ;)

Komentarz przez bobytempelton » N, 11 stycznia 2015, 14:26

Ile taki?? jaka skrzynia ??
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez igorass » N, 11 stycznia 2015, 20:27

Na szerokim ogumieniu, jak na 8245 :thumbup: Napisz coś więcej o nowym nabytku?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Demini24 » N, 11 stycznia 2015, 22:18

Poonad 40 trzeba dać, skrzynia 30 jak wiadomo synchro. Ogumienie jeszcze oryginalne, jak i lakier :) Na razie za dużo nie można powiedzieć, tylko zachwyt :D Na wiosnę potestujemy :) Z wału kardana w przedniej części po jeździe potrafi skapywać olej, podobno jest tam jakiś odpowietrznik, można go zatkać, ale jeszcze nie wiemy co z tym fantem zrobić.
Ostatnio edytowany przez igorass w N, 11 stycznia 2015, 22:27; edytowany 2 razy
Avatar użytkownika
Demini24
 
Posty: 0
Obrazki: 51
Dołączył(a): N, 17 marca 2013, 19:10
Lokalizacja: Pabianice

Komentarz przez Mariusz x » Pn, 12 stycznia 2015, 20:24

Cena kosmos jak za 25-30 letni ciągnik. Może po tyle chodzą, ale przecież to jest ledwie 80KM i to mułowate, biedna skrzynia, podnośnik.
W tych ciągnikach dobre jest to, że można je remontować w nieskończoność, ceny części na to pozwalają. Także jak będzie się dbać, to posłuży kolejne 20 lat ;) .
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Komentarz przez Demini24 » Pn, 12 stycznia 2015, 21:01

Z rocznikiem przesadziłeś bo jest to 93, skrzynia jest jaka jest, bynajmniej nie ma zgrzytów, a dodatkowy siłownik można zamontować, każdy kupuje to na co go stać, choć ej tak uważam ze to dość udany ciągnik i mało kłopotliwy, przy takim areale w zupełności wystarczy :)
Avatar użytkownika
Demini24
 
Posty: 0
Obrazki: 51
Dołączył(a): N, 17 marca 2013, 19:10
Lokalizacja: Pabianice

Komentarz przez Mariusz x » Pn, 12 stycznia 2015, 21:36

Ok, dodałem mu parę latek. Co nie zmienia faktu, że technologicznie jest to ciągnik z początku lat 70. Nie mówię, że to złe ciągniki, dla mnie po prostu za drogie.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Komentarz przez igorass » Pn, 12 stycznia 2015, 22:23

Według mnie poza nieporęczną, zaprojektowaną przez jakiegoś sadystę skrzynią biegów, oraz większym hałasem w kabinie ten ciągnik w niczym nie ustępuje zachodniej (bo pewnie Mariusz do takiej porównujesz? ) konkurencji, dostępnej za te pieniądze.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Arek » Pn, 12 stycznia 2015, 23:01

Za 4 dychy to pewnie fergusona się kupi z podobnego rocznika z 2 razy lepszym komfortem obsługi ale i 2 albo 4 razy droższymi częściami. "Proste" ciągniki też się cenią ze względu na łatwość naprawy, znam przypadek sprzedaży zetora 7211 za 40 tysi...
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez Mariusz x » Wt, 13 stycznia 2015, 18:45

igorass napisał(a):Według mnie poza nieporęczną, zaprojektowaną przez jakiegoś sadystę skrzynią biegów, oraz większym hałasem w kabinie ten ciągnik w niczym nie ustępuje zachodniej (bo pewnie Mariusz do takiej porównujesz? ) konkurencji, dostępnej za te pieniądze.

Hm, zachodnie ciągniki z tamtych lat miewały sprzęgło Turbomatic, rewers, EHR, wydajne pompy hydrauliczne(nawet LS), klimatyzację, amortyzacje kabiny, wspomaganie na orbitrolu, lepsze silniki, prędkości wałka przełączane z kabiny, 4 półbiegi. Nie wiem jak wygląda sytuacja na rynku, ale myślę, że za 40 tyś da się kupić jakiegoś MFa czy Renaulta, który będzie miał przynajmniej połowę rzeczy, które wymieniłem.
Seria ciężka została opracowana w latach 60 i przez 30 lat praktycznie nie była modernizowana. Te ciągniki już 20 lat temu były przestarzałe.
Ostatnio edytowany przez Mariusz x w Wt, 13 stycznia 2015, 18:46; edytowany 1 raz
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Komentarz przez Hubert8245 » Wt, 13 stycznia 2015, 21:27

Ojciec nabył 6 lat temu taki egzemplarz. Przez ten okres napsuł od cholery nerwów i pieniędzy (ma dziwne patenty których nie uświadczysz w starszych seriach), ale ma dwie niepodważalne zalety: pierwsza to spalanie i pomimo totalnego muła poniżej 2 II ciężko zamordować silnik, zakopci pół wsi zaryje po osie, ale nie odpuści :mrgreen:
Hubert8245
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 08:18

Komentarz przez igorass » Wt, 13 stycznia 2015, 23:25

Mariusz x napisał(a):
igorass napisał(a):Według mnie poza nieporęczną, zaprojektowaną przez jakiegoś sadystę skrzynią biegów, oraz większym hałasem w kabinie ten ciągnik w niczym nie ustępuje zachodniej (bo pewnie Mariusz do takiej porównujesz? ) konkurencji, dostępnej za te pieniądze.

Hm, zachodnie ciągniki z tamtych lat miewały sprzęgło Turbomatic, rewers, EHR, wydajne pompy hydrauliczne(nawet LS), klimatyzację, amortyzacje kabiny, wspomaganie na orbitrolu, lepsze silniki, prędkości wałka przełączane z kabiny, 4 półbiegi. Nie wiem jak wygląda sytuacja na rynku, ale myślę, że za 40 tyś da się kupić jakiegoś MFa czy Renaulta, który będzie miał przynajmniej połowę rzeczy, które wymieniłem.
Seria ciężka została opracowana w latach 60 i przez 30 lat praktycznie nie była modernizowana. Te ciągniki już 20 lat temu były przestarzałe.


Sporo z tych bezsprzecznych zalet które wymieniłeś, to w 20-30 letnim ciągniku mogą się okazać raczej udręką i studnią bez dna niż zaletą. Jeżeli porównywać nie zużyte ponad resurs i odpowiednio serwisowane egzemplarze to jak najbardziej. A tak jeszcze na marginesie to nie łudźmy się że te MF-y czy Renaulty to były świeżutkie, nowatorskie konstrukcje w momencie kiedy je wprowadzano na rynek, po prostu za sprawą tego że prawie identyczne konstrukcje co ten Zetor produkowano w naszym kraju, jesteśmy w stanie wytknąć każdy niuans ich przestarzałości i to że ich nie modernizowano, natomiast tam także bazowano na wcześniejszych rozwiązaniach.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Piotrek25 » Śr, 14 stycznia 2015, 14:51

Arek napisał(a): znam przypadek sprzedaży zetora 7211 za 40 tysi...


Podbijam. :lol:

http://olx.pl/oferta/zetor-5211-jak-now ... 7c8c5f6aa3
Avatar użytkownika
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 45
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez Mariusz x » Śr, 14 stycznia 2015, 15:39

igorass napisał(a):Sporo z tych bezsprzecznych zalet które wymieniłeś, to w 20-30 letnim ciągniku mogą się okazać raczej udręką i studnią bez dna niż zaletą. Jeżeli porównywać nie zużyte ponad resurs i odpowiednio serwisowane egzemplarze to jak najbardziej. A tak jeszcze na marginesie to nie łudźmy się że te MF-y czy Renaulty to były świeżutkie, nowatorskie konstrukcje w momencie kiedy je wprowadzano na rynek, po prostu za sprawą tego że prawie identyczne konstrukcje co ten Zetor produkowano w naszym kraju, jesteśmy w stanie wytknąć każdy niuans ich przestarzałości i to że ich nie modernizowano, natomiast tam także bazowano na wcześniejszych rozwiązaniach.

Czyli jednak mają więcej zalet niż wymieniłeś na początku.
Jeśli np. Masseye z początku lat 90 (seria 30xx, 36xx) nie były nowoczesne jak na tamte lata, to napisz jakie ciągniki były.
Mariusz x
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 130
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 22:57

Powrót do Zetor, ZTS