Zetor 5211 z D35

Zetor 5211 z D35


Cz, 19 grudnia 2013, 15:22
4811
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Opis obrazka

Z pszenicą. Kto zgadnie ile zestaw ważył?

Komentarz przez jac4240 » Cz, 19 grudnia 2013, 17:40

Plus minus 11,5 tony?
jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Komentarz przez Dani221 » Cz, 19 grudnia 2013, 18:38

Gdzie i za ile sprzedajesz pszenice ,
Dani221
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 10
Dołączył(a): N, 1 lipca 2012, 08:49

Komentarz przez Piotrek25 » Cz, 19 grudnia 2013, 18:53

Sam zetor waży 3180kg to z przyczepą i pszenicą może ważyć coś koło 10-11t.
Avatar użytkownika
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 45
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez igorass » Cz, 19 grudnia 2013, 20:55

Zostawiłeś sobie koła od 7245? Bo 5211 był chyba na R36?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Senator » Cz, 19 grudnia 2013, 21:07

Ile sypiesz na d35 z takimi burtami? z ramą nic sie nie dzieje, jak rozumiem wywrotka na 2 strony?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Senator
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 217
Obrazki: 148
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:49
Lokalizacja: Okolice Tczewa/pomorskie

Komentarz przez ziemek » Cz, 19 grudnia 2013, 21:39

Waga pełnego zestawu 10640 kg
Tara 4960.

Przyczepa waży 2.5t, wejdzie na nią max 6t dobrej pszenicy. Rama tu jest bardzo solidnie zrobiona, nic tu się nie wygnie, poduszki musze założyć od D47 bo resory się w drugą stronę wyginają. ;)

Daniel pszenica do Matusiaka po 813zł brutto.

Igor koła kupione jakiś miesiac temu, do prac polowych te 16.9 są w sam raz, do oprysków i późnego nawozu założę spowrotem 12.4 r36. Całe koła 16.9 trafiły się za 900zł to i trzeba było brać. Wbrew pozorom te oponki jeszcze nie takie złe. ;)Na wiosnę chce zrobić bliźniaki do tych i Zetor będzie nie zatapialny. :)

@Senator - wywrotka wywrotka. ;)
Ostatnio edytowany przez ziemek w Cz, 19 grudnia 2013, 21:40; edytowany 1 raz
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez igorass » Cz, 19 grudnia 2013, 21:52

Te 12,4 r36 nie wystarczają np. do orki? Jest poprawa uciągu na 16,9 r28? Pytam, bo zawsze jestem zwolennikiem większej średnicy nawet kosztem szerokosci ;)
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez ziemek » Cz, 19 grudnia 2013, 22:09

Te 12.4 nie nadają się wogole do uprawy, ciągniki się topi w orce po felgę i uciągnąć maszyny nie może. Z pługiem jakoś latał w optymalnych warunkach, ale do prac polowych wolę zużyte 16.9 niż nowe 12.4. Planowałem kupić 16.9r30, byłby trochę szybszy ale te się trafiły to i są jakie są...
Ludzie u MF 255\ U3512 zmieniają oryginalne 12 cali na "sześćdziesiątkowe" 14 cali i inny ciągnik w uciągu się robi. ;)
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez igorass » Cz, 19 grudnia 2013, 22:17

Ech, to jest niestety wada konstrukcyjna wszystkich ciągników pochodnych od Zetor 4011 - tylny most i zwolnice bardzo niekorzystnie wpływają na poślizg kół, gdyby 5211 miał to rozwiązane tak ja ciągniki ciężkie czy choćby Twój MTZ to te 12,4 r 36 by starczyły z powodzeniem. A w Twoim 5211 masz szybkie czy wolne zwolnice?
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez samczyk » Cz, 19 grudnia 2013, 22:19

ziemek napisał(a):Te 12.4 nie nadają się wogole do uprawy, ciągniki się topi w orce po felgę i uciągnąć maszyny nie może. Z pługiem jakoś latał w optymalnych warunkach, ale do prac polowych wolę zużyte 16.9 niż nowe 12.4. Planowałem kupić 16.9r30, byłby trochę szybszy ale te się trafiły to i są jakie są...
Ludzie u MF 255\ U3512 zmieniają oryginalne 12 cali na "sześćdziesiątkowe" 14 cali i inny ciągnik w uciągu się robi. ;)

Tato zmienił fabryczne "kolarzówki" na te "sześćdziesiątkowe"
Ja nie mam porównania, ale z opowieści ojca po zmianie kół ciągnik przestał się topić i uciąg bardzo się zwiększył. Jeszcze jakby dołożyć komplet obciążników to zapewne znacznie zwiększyłby się uciąg, bo w trójce grudziąckiej mocy nie brakuje ale z trakcją w trudnych warunkach pogodowych i po oborniku bywa różnie :|
Każdy nowy dzień jest lepszy z Massey Ferguson'em.
Avatar użytkownika
samczyk
Zaczynający przygodę
 
Posty: 52
Obrazki: 28
Dołączył(a): Pn, 11 czerwca 2012, 18:45
Lokalizacja: Warmia

Komentarz przez majran » Cz, 19 grudnia 2013, 22:21

Jak już rzecz o kołach się dzieje, co sądzicie o tych kołach http://krupazamosc.otomoto.pl/zetor-521 ... 46807.html ??
Spełnią się w 5340?
Obwody toczne będą spełniały wymagania?
Da się te fele rozstawić na 180cm?
Chciałbym założyć trochę węższe gumy, ale nie tracić ciągnika do uprawy.
Ostatnio edytowany przez majran w Cz, 19 grudnia 2013, 22:25; edytowany 2 razy
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Komentarz przez gonzo » Cz, 19 grudnia 2013, 22:31

Myślę że dużo by pomogła wymiana opon... przednich na balonowe lub coś podobnego mieliśmy przez jakiś czas importowany ciągnik zetor 6 cyl bez przedniego napędu i mimo wagi nie tonął, myślę że dużo pomagało to że z przodu miał szerokie koła, porównuję do c-385 którego mieliśmy na wąskich z przodu i zawsze siadał przód i wtedy tył nie dawał rady.
Subiektywna opinia ale jakąś tam praktyką poparta.
Majran dobrze obejrzyj na żywo, kupiliśmy wąskie do oprysków w super stanie :D okazało się że guma i zbrojenie było jakoś wewnętrznie spróchniałe i jedno koło przy samej feldze prawie dookoła wysadziło przy siewie buraków, więc bez dużego obciążenia.
Ostatnio edytowany przez gonzo w Cz, 19 grudnia 2013, 22:35; edytowany 1 raz
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez igorass » Cz, 19 grudnia 2013, 22:34

@majran - te koła będą zamiennikami kół 16,9 r30 moim zdaniem bardzo dobrze by to się sprawowało zarówno na uciąg jak i wygląd. Gwiazdę dajesz po zewnętrznej i ze 180 uzyskasz, jedyne co bym się obawiał to wybijanie otworów w gwiazdach przy ciężkich maszynach zawieszanych.
Ostatnio edytowany przez igorass w Cz, 19 grudnia 2013, 22:46; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez bobek » Cz, 19 grudnia 2013, 22:39

Zamiennik 16.9R30 Waldziu. ;)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez igorass » Cz, 19 grudnia 2013, 22:47

Poprawiłem.Już mi się myli z ciężką serią ;)
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez ziemek » Pt, 20 grudnia 2013, 08:56

igorass napisał(a):Ech, to jest niestety wada konstrukcyjna wszystkich ciągników pochodnych od Zetor 4011 - tylny most i zwolnice bardzo niekorzystnie wpływają na poślizg kół, gdyby 5211 miał to rozwiązane tak ja ciągniki ciężkie czy choćby Twój MTZ to te 12,4 r 36 by starczyły z powodzeniem. A w Twoim 5211 masz szybkie czy wolne zwolnice?



Zetorek sporo szybszy od wersji produkowanych na nasz kraj, ale co dziwne, tylko 5 bieg. 5211 zostawiał 7245 nawet przy zamianie kół gdzie 7245 miał r36.

Małemu to by się przedni napęd przydał... wtedy na 12.4 można by jeździć, ale jest jak jest to i trzeba się oponami ratować. ;)
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez majran » Pt, 20 grudnia 2013, 09:19

Czyli dobrze mi powiedzieli w Kaliszu - się wolę upewnić.
@igorass właśnie patrzę na tą gwiazdę i będzie strach ładować 2 BB do rozsiewacza, a znów przekładać koła za każdym razem, to wolę kupić 12.4 to już typowe międzyrzędowe.
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Komentarz przez ziemek » Pt, 20 grudnia 2013, 10:15

@majran
Ja na podobnych felgach i oponach 12.4r36 Zetorem 7245 uprawowo-siewny dźwigałem i nic się z nimi złego nie działo ale takie koła się od uprawy nie bardzo nadają bo koleiny będziesz miał po nich... pozostaje albo zamiana kół do uprawy, albo dokręcanie bliźniaków, mi się praca na bliźniakach podoba, z montażem nie ma dużo roboty a na polu równiutko...


Igor co do tych zwolnic jeszcze to moim zdaniem na klasycznych zwolnicach ciągnik jednak lepiej ciągnie... 7211 idzie a 4512 skacze i stoi w miejscu, podobnie jest z 5211 i 3512... Ferdek wkręci si szybko na obroty i zaraz grzebie, a Zetor powoli i z opresji wyjdzie. ;)
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 13:32

To jest ciekawy temat do dyskusji, akurat podajesz za przykład Ferdki które tez są bardzo specyficzne, jeśli chodzi także o charakterystykę silników. Najlepszym eksperymentem byłoby połączyc tył 4512 z silnikiem 7211 i wtedy obserwowac :) Tutaj ciekawy filmik:
Ale co z takim ciągnikami jak Zetor 50 Super, czy cała seria ciężka? Myślę że ich uciąg to także zasługa braku zwolnic, szczególnie Supra który waży mniej więcej tyle co C-360 a na przeciąganiu to odpalił by ją w drugą stronę.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez deer » Pt, 20 grudnia 2013, 14:17

@igorass wytłumacz jaśniej co rozumiesz pod tym pojęciem ,,tylny most i zwolnice bardzo niekorzystnie wpływają na poślizg kół'' :) ?
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Kupię żuka PickUp-a
Avatar użytkownika
deer
Zasłużony dla forum
 
Posty: 115
Obrazki: 149
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 17:56

Komentarz przez Arek » Pt, 20 grudnia 2013, 14:57

Też mnie bardzo interesuje co ma wspólnego typ zwolnic z uciągiem ?
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 17:22

Nie jestem wystarczająco kompetentny aby w naukowy sposób to Wam wyjaśnić. Wiem natomiast że poślizg kół występuje dużo łatwiej aniżeli w konstrukcji bez zwolnic. Jest to troszeczkę per analogiam do prób zastosowania silnika dwucylindrowego, z wykorbieniami co 180 stopni do motocykli crossowych(nie rajdowych). Taki motocykl bardzo kiepsko sprawdza się podczas stromych śliskich podjazdów. To jest bardzo duże uproszczenie, myślę że ktoś po Mechanice i Budowie Maszyn mógłby tutaj wyłożyć to teoretycznie. Ja jestem tylko takim "wiejskim filozofem przyrody" ale poparte jest to wielokrotnymi obserwacjami.

PS. Zwróccie uwagę na na powyższym filmiku podczas drugiej próby - jak głęboko zagrzebany jest ferdek a jak Zetor i jak szybko 7211 się zapada. Może porównam to jeszcze bardziej obrazowo - do wiercenia wiertarką w betonie. Ciągnik bez zwolnic to wiercenie bez udaru, a ze zwolnicami to jakbyśmy włączyli udar.
Ostatnio edytowany przez igorass w Pt, 20 grudnia 2013, 17:29; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez brzozak2 » Pt, 20 grudnia 2013, 17:33

no coz ja niby jestem po mibm, ale ni cholery nie mam pojecia jak poprzec Twoja teze :lol: .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez Piotrek25 » Pt, 20 grudnia 2013, 17:42

Ja to nawet nie próbuję czytać. :D Ale mam porównanie z sąsiada 3512 na oponach 14.9 R28 ze zamiast wkopywać się w ziemie to on po wierzchu skrobie a mój 5211 na oponach 14.9 R28 to jak ciągnie to kopie się po skrzynie.To takie obserwacyjnie prostej osobo. :D
Ostatnio edytowany przez Piotrek25 w Pt, 20 grudnia 2013, 17:42; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
Piotrek25
Zaczynający przygodę
 
Posty: 49
Obrazki: 45
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 09:14
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 17:43

brzozak2 napisał(a):no coz ja niby jestem po mibm, ale ni cholery nie mam pojecia jak poprzec Twoja teze :lol: .


Na pewno się zerwałeś z zajęć jak akurat o tym mówili :mrgreen:
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez LowRider » Pt, 20 grudnia 2013, 17:48

z filmiku wyżej, to i ferdek ma zwolnice i zetor, z tym, że jeden planetarne, a drugi walcowe, a typ zwolnic ma raczej nikłe znacznie czy się ciągnik zakopuje, ważne będą natomiast różnice w rozkładzie mas, rozstawu i rozmiaru kół, oraz kinematyka TUZ i położenie zaczepu
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 17:55

Słuszna uwaga, potocznie pisałem "bez zwolnic" niemniej zwolnice planetarne czyli innymi słowy przekładnie obiegowe, jakie ma ferdek to zupełnie inna konstrukcja niż te w zetorze.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez Arek » Pt, 20 grudnia 2013, 17:55

@igorass ciekawe historie opowiadasz :D

A pozatym myślisz, że ciągniki z "prostymi" mostami nie mają zwolnić? :D
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 17:59

@Arek - patrz post wyżej, poza tym ja nie opowiadam "historyj" jedynie poddaję pod dyskusję pewne spostrzeżenia.
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez zeno » Pt, 20 grudnia 2013, 18:01

Swego czasu posiadaliśmy IHC na oponach radialnych 16.9r34 który miał przewagę wagową, mocową (na papierze tylko ;) ) na zwolnicach planetarnych lecz ze słabym bieżnikiem to nawet nie miał co startować do 7211 na 13.6r36 ze zdrową gumą ;)
Avatar użytkownika
zeno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 55
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:52
Lokalizacja: Lubelskie

Komentarz przez SOKOL » Pt, 20 grudnia 2013, 18:06

Najnowsze teorie o wszechswiecie wlasnie dotycza tego ze nic nie jest takie jak nam sie wydaje nic nie ma sensu ani porzadku i to jest jedyny porzadek i wlasnie konkluzja z dyskusji pod ta fotka w to idealnie sie wpisuje :lol: .teoria wszystkiego na podstawie zwolnic w ciagniku rolniczym heh :brawo:
SOKOL
Zaczynający przygodę
 
Posty: 15
Obrazki: 35
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 18:55

Komentarz przez igorass » Pt, 20 grudnia 2013, 18:20

Konkluzja to jest taka, że wszyscy rzucają się do takiej dyskusji bo prawdę powiedzieć niewiele się dzieje a jak już trafi się taki szarlatan jak ja to już "bij kto w Boga wierzy" :lol:
@SOKOL - był już taki gość, który wróżył losy świata z używanych damskich majtek, dlaczegóż więc nie uznać za arche zwolnic w ciągniku rolniczym :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez igorass w Pt, 20 grudnia 2013, 18:38; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
igorass
Moderator
 
Posty: 9
Obrazki: 86
Dołączył(a): Śr, 20 listopada 2013, 10:18
Lokalizacja: Mazowsze

Komentarz przez El Mariachi » Pt, 20 grudnia 2013, 19:50

o kant d..py z ta masa i energia ;)
El Mariachi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 17
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:42

Komentarz przez ziemek » Pt, 20 grudnia 2013, 20:46

Igor trzeba by postawić na przeciwko siebie Forterrę 100KM i Proximę 100KM. Proximie naładować obciązników żeby ważyła tyle co Forta,na obu założyć te same opony i dobrać przełożenia tak, aby obie jechały na tych samych obrotach. :D
Pewnie Forta by wygrała, ale wierzyć mi się nie chce, że tym zwolnic ma aż takie znaczenie.

W pojedynku 5211 i 3512 Zetor paliwa wciągnie, dymka puści i wygra. :)
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez majran » Pt, 20 grudnia 2013, 21:58

LowRider napisał(a):z filmiku wyżej, to i ferdek ma zwolnice i zetor,

z filmiku wyżej to i ferdek ma opony i zetor, z tym że w 1:01 min, widać który jakie i ile zostało bieżnika ;)
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Powrót do Zetor, ZTS