JD 5080R

JD 5080R


Wt, 21 listopada 2017, 16:36
3516
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Opis obrazka

Mam problem z jaśkiem. Zapala się kontrolka stop lub info i rozłącza rewes. Czasem mygnie kontrolka ciśnienia oleju przekładni. Ciśnienia na przekładni ok olej i filtry ok. Miał ktoś może podobny przypadek? Serwis na razie myśli.

Komentarz przez manir45 » Wt, 21 listopada 2017, 16:49

Jak jest dojście to przejrzałbym w pierwszej kolejności wszystkie kostki, kable na skrzyni bo może coś nie łączy albo poprostu czujnik wariuje
manir45
Nowicjusz
 
Posty: 8
Obrazki: 31
Dołączył(a): Wt, 13 listopada 2012, 17:53
Lokalizacja: Kujawy

Komentarz przez Rychu » Wt, 21 listopada 2017, 16:58

Czujniki podmienialiśmy na nowe i nie pomogło. Kostki przy czujnikach były sprawdzane. Na wyższych obrotach nie rozłacza. Na niskich dopiero po rozgrzaniu przekładni.
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Komentarz przez Macursus » Wt, 21 listopada 2017, 16:59

Potencjometr od rewersu możliwe ;) przynajmniej miałem identycznie w t5
Macursus
 

Komentarz przez majran » Wt, 21 listopada 2017, 17:40

Serwis po bledach nie idzie? Jakie bledy wyrzuca?
Avatar użytkownika
majran
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 140
Obrazki: 34
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:17
Lokalizacja: Pałuki wielkopolska

Komentarz przez bobytempelton » Wt, 21 listopada 2017, 17:41

Tam zasilanie rewersu włączane jest przez kilka przekaźników gdzie jeden włącza drugi , włączają się nawzajem a masy biorą z czujników od ciśnienia pedału itp. Kup zmywacz i wymuj po jednym i wymyj kostki tak samo bezpieczniki plusy z bezpieczników ida.
bobytempelton
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 107
Obrazki: 63
Dołączył(a): Pt, 6 grudnia 2013, 17:52
Lokalizacja: Swiętokrzyskie Opatów

Komentarz przez Jerry28 » Wt, 21 listopada 2017, 17:44

Jeżeli niedawno zmieniałeś olej, i to się stało po wymianie, to załóż stary filtr oleju i zobacz co będzie się działo.
Jerry28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 85
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:02
Lokalizacja: LBI

Komentarz przez Rychu » Wt, 21 listopada 2017, 17:57

Olej wymieniany ok 700h temu. Filtr i tak byłby niedługo do wymiany więc zmieniłem.
Czyli raczej po stronie elektrycznej usterka? Serwis błędy sprawdzał. Z tego co mówił serwisant był błąd czujnika ciśnienia przekładni i błąd rewersu zapisany. Sam nie jestem w stanie sprawdzić kodów bo częściowo wyświetlacz jest padnięty. Miał iść po robotach do regeneracji. Dzięki za podpowiedzi.
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Komentarz przez Jerry28 » Wt, 21 listopada 2017, 18:45

Na starym filtrze również ten problem występował ?
U mnie po wymianie oleju zaczęły się dziać cuda. Serwis podpowiedział żeby założyć stary filtr i sprawdzić czy będzie tak samo czy lepiej. Umyłem filtr założyłem i się naprawiło ..
Jerry28
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 85
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:02
Lokalizacja: LBI

Komentarz przez Rychu » Wt, 21 listopada 2017, 19:13

No właśnie na starym filtrze się to zaczeło dziać. Wymieniłem na nowy i nie pomogło.
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Komentarz przez kris19911 » Wt, 21 listopada 2017, 20:31

Hm, filtr jest zazwyczaj na powrocie, a masz jakiś filtr przy kolanku gdzie jest zasysany olej przez pompę?
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez Zvrek » Wt, 21 listopada 2017, 20:48

W 5720 miałem podobny problem. U mnie winna była wyrobiona linka od rewersu, przez co rewers nie działał w pełnym zakresie i świeciła kontrolka ciśnienia w skrzyni nawet przy 1000-1200obr na silniku.
Zvrek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 20
Dołączył(a): So, 30 czerwca 2012, 08:53
Lokalizacja: SBE

Komentarz przez Rychu » Wt, 21 listopada 2017, 20:48

Jest taki długi siatkowy na ssaniu. Wyciągałem go było na nim kilka paprochów czyli nie był na tyle zanieczyszczony żeby mieć jakikolwiek wpływ na działanie ciągnika.
@Zvrek podobnie się u nas dzieje tyle, że mamy revers sterowany elektrycznie.
Ostatnio edytowany przez Rychu w Wt, 21 listopada 2017, 20:52; edytowany 1 raz
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Komentarz przez Zvrek » Wt, 21 listopada 2017, 21:00

Elektromagnes do sprawdzenia. Możliwe że padł od strony elektryki, ewentalnie jakaś usterka mechaniczna.
Zvrek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 20
Dołączył(a): So, 30 czerwca 2012, 08:53
Lokalizacja: SBE

Komentarz przez kokoman0 » Wt, 21 listopada 2017, 21:01

Ja bym celował w elektrozawór rewersu.
Avatar użytkownika
kokoman0
Zaczynający przygodę
 
Posty: 21
Obrazki: 115
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 07:43

Komentarz przez BLACK » Wt, 21 listopada 2017, 22:09

czas zmienić na t5
BLACK
Zaczynający przygodę
 
Posty: 17
Obrazki: 26
Dołączył(a): N, 27 listopada 2016, 00:22
Lokalizacja: kujawy

Komentarz przez Hubert8245 » Wt, 21 listopada 2017, 22:52

@BLACK i z deszczu pod rynnę ;)
Hubert8245
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): So, 9 czerwca 2012, 08:18

Komentarz przez mati3010 » Śr, 22 listopada 2017, 11:15

popatrz bezpieczniki czy sa wszystkie całe i pooglądaj instalacje u nas w 6930 sie kable poprzecierały w słupku i też krzaczyło kontrolki sie świeciły i nie szło jechać co chwile wyrzucał rewers na luz
Student IIst rolnictwa na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku rolnictwo
mati3010
Nowicjusz
 
Posty: 3
Obrazki: 69
Dołączył(a): Cz, 3 października 2013, 16:33
Lokalizacja: Gryfino

Komentarz przez cubiedoo » Śr, 22 listopada 2017, 15:52

mati3010 napisał(a):popatrz bezpieczniki czy sa wszystkie całe i pooglądaj instalacje u nas w 6930 sie kable poprzecierały w słupku i też krzaczyło kontrolki sie świeciły i nie szło jechać co chwile wyrzucał rewers na luz

to i tak dobrze ze tylko tyle się stało, bo pare ciągnikow JD się zjarało przez poprzecierane kable w słupkach..taka duża firma a nic z tym nie robi, żadnej akcji naprawczej itp., trzeba na własną rękę dłubać :thumbdown:

@rychu, miałem podobne objawy z rewersem, u mnie winny był regulator napięcia, między silnikiem a chłodnicami..
cubiedoo
Zaczynający przygodę
 
Posty: 17
Obrazki: 6
Dołączył(a): Śr, 7 sierpnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Polska

Komentarz przez kogame2 » Śr, 22 listopada 2017, 17:23

Kolego możesz powiedzieć w którym słupku Ci się przetarły kable? Pytam bo 95% serwisantów to głupków udaje jak się im powie że była jakaś awaria A masz chody i wiesz że np to często w tym silniku ale udają głupków że to niemożliwe
Ostatnio edytowany przez kogame2 w Śr, 22 listopada 2017, 17:59; edytowany 1 raz
kogame2
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt, 20 października 2015, 13:01
Lokalizacja: CWA

Komentarz przez kogame2 » Śr, 22 listopada 2017, 17:26

Wymiana filtrów nawet na chwilę nie pomogła?
Ostatnio edytowany przez kogame2 w Śr, 22 listopada 2017, 17:28; edytowany 1 raz
kogame2
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt, 20 października 2015, 13:01
Lokalizacja: CWA

Komentarz przez deer20 » Pn, 27 listopada 2017, 17:17

Prawy słupek za kierowcą...tam idzie wiązka kabli i jak się przeciera to takie cyrki się robią,że wywala błędy i ciągnik jest w pozycji neutralnej..piszę o serii 6020 nie wiem jak jest w innych. Jeszcze można przełożyć przekaźnik na pozycję awaryjną i sprawdzić czy też takie coś się dzieje tyle,że traktor porusza się z prędkością max 10km/h
Avatar użytkownika
deer20
Nowicjusz
 
Posty: 1
Obrazki: 148
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 21:58

Komentarz przez Rychu » Pn, 27 listopada 2017, 20:36

Jasiek pojechał na warsztat. Elektrycznie jest ok. Wyszło że jednak ma słabe ciśnienie na rewersie na jeździe do przodu. Co tam poszło się okaże jak rozbiorą.
Rychu
 
Posty: 0
Obrazki: 585
Dołączył(a): Pt, 15 czerwca 2012, 14:48

Powrót do John Deere