John Deere 6610 + Amazone

John Deere 6610 + Amazone


N, 10 czerwca 2012, 16:28
4439
Avatar użytkownika
maksiu
Administrator
 
Posty: 495
Obrazki: 163
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:18
Lokalizacja: Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Opis obrazka

Zestaw sąsiadowy. W tym roku zastąpiony przez 6630.

Komentarz przez piootr » Pt, 6 lutego 2015, 07:18

Jak sobie radził 6610 w tym zestawie ?? co mówi o porównaniu 6610 vs 6630 ??
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez marcin04 » Pt, 6 lutego 2015, 08:59

6610 na pewno ma mniej mocy w porównaniu z 6630 ale z obserwacji u dobrego znajomego mogę stwierdzić, że jest to maszyna nie do zajechania :) z Kvernelandem Em 110 śmigał lepiej niż Agrotron 130 :) ogólnie co mu nie podczepisz to będzie szedł jak dzika kuna w agrest :D i do tego to mruczenie 6068 TLA :thumbup:
marcin04
 
Posty: 0
Obrazki: 1
Dołączył(a): Cz, 24 lipca 2014, 17:52
Lokalizacja: WSK

Komentarz przez bobek » Pt, 6 lutego 2015, 09:04

Wg. użytkowników 6330 i 6210 pracujących z tymi samymi maszynami, starszy idzie lepiej. ;)
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.
Avatar użytkownika
bobek
Kierownik PGR
 
Posty: 699
Obrazki: 244
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 18:25
Lokalizacja: Centrum Wszechświata

Komentarz przez piootr » Pt, 6 lutego 2015, 14:09

Mierzyłem Cisnienie dołądowania w 6610 to niskie jest na wolnych obrotach 0 a maks 0,15 bar aler w renówce duzo mniej :thumbdown:
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez wiesmak » Pt, 6 lutego 2015, 14:40

piootr napisał(a):Mierzyłem Cisnienie dołądowania w 6610 to niskie jest na wolnych obrotach 0 a maks 0,15 bar aler w renówce duzo mniej :thumbdown:
mierzyłeś na postoju czy pod obciążeniem?
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez brzozak2 » Pt, 6 lutego 2015, 16:43

Na bank mierzył bez dodatkowego obciążenia, więc silnik musiał pokonać tylko własne opory podczas zwiększania prędkości obrotowej. Nie znam nominału dla tego silnika, ale podejrzewam, że pod 1 bar się powinno zakręcić.
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez kris19911 » Pt, 6 lutego 2015, 20:11

Normalne ciśnienie, pronar bez oporu pokazuje 0,1 bar a jak dostanie w palnik to pokazuje nawet 1,1 bar ;)
kris19911
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 138
Obrazki: 284
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 23:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Małopolskie

Komentarz przez wiesmak » Pt, 6 lutego 2015, 22:41

Mało który, seryjny silnik wykaże się znacznym ciśnieniem doładowania bez obciążenia. ;)
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez brzozak2 » So, 7 lutego 2015, 08:35

No musiałby mieć system podtrzymania turbo, ale po co? :D :D
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez wiesmak » So, 7 lutego 2015, 14:18

Wystarczyła by chyba większa turbina i wastegate trzymałoby równe ciśnienie ;) ale też, pytanie po co? :D Silnik wtedy byłby nie ekonomiczny bo większość ropniaków ma zwiększaną dawkę paliwa zależnie od ciśnienia doładowania, także duże doładowanie bez obciążenia nie ma sensu.
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez piootr » So, 7 lutego 2015, 16:10

Mierzone bez obciązenie ale tak czy siak powinna miec renówka wieksze cisnienie jak 6610 , ciekawe czy zmieni sie coś po regeneracji turbiny ,

pod obcizeniem bede mierzyła jak zamontuje zegar w kabinie który juz mam
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Komentarz przez wiesmak » So, 7 lutego 2015, 17:27

@piootr jestem pewien, że renówka mimo wszystko pod obciążeniem miała by większe ciśnienie doładowania niż 6610 :) ale nawet gdyby nie, to podam przykład dwóch takich samych silników z taką samą mocą, momentem osiąganym przy tych samych obr. tylko inaczej ustawionych, jeden kompresja 16,5:1 ciśnienie doładowania 18 psi, drugi kompresja 17,3:1 doładowanie 10,5 psi. ;)
wiesmak
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 92
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 22:43
Lokalizacja: Kutno

Komentarz przez jac4240 » So, 7 lutego 2015, 18:04

jac4240
Zaczynający przygodę
 
Posty: 38
Obrazki: 4
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 21:12
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Komentarz przez brzozak2 » So, 7 lutego 2015, 18:28

@wiesmak większa turbina nic nie da, a nawet ciśnienie będzie niższe ponieważ będzie potrzeba więcej gazów wylotowych do napędzenia turbo, dlatego też w renówce jest mniejsze ciśnienie. Powtarzam jednak po raz kolejny, mierzenie ciśnienia bez obciążenia nie ma kompletnie sensu, więc nie ma więcej co roztrząsać tematu.

Podtrzymanie turbo stosuje się tylko w sporcie motorowym, po to by wyeliminować laga związanego ze wstaniem turbo po odjęciu gazu - objawia się to widowiskowymi strzałami z wydechu, bardzo ładnie też słychać podczas startu gdy auto jest wyposażone w podtrzymanie turbo.
https://www.youtube.com/watch?v=LwyWICdWDCM
tu podczas startu widać jakiego to daje kopa, taki sam jest po każdym wyjściu z zakrętu:
https://www.youtube.com/watch?v=j-xXHPo1aUA
Ostatnio edytowany przez brzozak2 w So, 7 lutego 2015, 18:29; edytowany 1 raz
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez piootr » So, 7 lutego 2015, 19:58

@wiesmak jaki silnik ?? po zamontowaniu turbiny wszystko sie wyjasni i pracach wiosennych bo 6610 tez dostanie zegar
piootr
Zaczynający przygodę
 
Posty: 69
Obrazki: 85
Dołączył(a): Cz, 15 sierpnia 2013, 12:10
Lokalizacja: lubelskie

Powrót do John Deere