Zetor Proxima - Docisk - Pomocy !

Zetor Proxima - Docisk - Pomocy !


Cz, 28 listopada 2013, 16:18
6793
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Opis obrazka

A więcej tak w moim zetorku 7441 , 2007rok , przebieg 4200h , ciężko wchodzą biegi... od nowości. Gdy go kupiliśmy to jakiś 150h biegi zaczeły ciężko wchodzić serwis wymienił niby tarcze sprzęgła i wyregulował docisk było dobrze przez ok. 3 dni , potem znowu zrobili to samo i była kilka dni spokoju , wymienialiśmy również pompkę sprzęgła dwa albo 3 razy i nic nie pomogło . Teraz doszło do takiego momentu żeby wbić wsteczny muszę mocno szarpnąć obiema rękoma i np. gałkę lekko pchę w kiernuku np. 3 biegu i lekko zaczyna już ciągnąć , słyszałem że niektóre zetorki miały tarcze ceramiczne? Ktoś miał może taki problem lub może o nim słyszał? Co może być nie tak z dociskiem?

Komentarz przez LowRider » Cz, 28 listopada 2013, 16:46

jak biegi ciężko wchodzą to raczej wina docisku a nie tarczy ;)
LowRider
Zaczynający przygodę
 
Posty: 77
Obrazki: 4
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 19:31

Komentarz przez przemek99 » Cz, 28 listopada 2013, 16:48

Też tak sądzę bo tarcza jak nowa po tylu godzinach pracy .
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez barabus » Cz, 28 listopada 2013, 16:50

nam tez kiedyś ciężko wchodziły biegi, ale była to wina niskiego stanu oleju w skrzyni, a co za tym idzie brak smarowania wodzików i tym podobnym, w rezultacie były problemy z załączeniem 1-R i 4-5 bo drążek zmiany nie chciał na boki się przesuwać
Avatar użytkownika
barabus
Zaczynający przygodę
 
Posty: 51
Obrazki: 342
Dołączył(a): Śr, 28 listopada 2012, 07:22
Lokalizacja: Centrum WLKP

Komentarz przez gonzo » Cz, 28 listopada 2013, 16:54

Fachowcem nie jestem ale niedawno przekładałem sprzęgło w NH TD80. Masz widzę 3 łapki od biegów i 3 od wom? Może skok łapek za mały albo jedne blokują pracę drugich? My zjechaliśmy sprzęgło do zera to przestały też działać łapki od WOM. Po założeniu kompletnego fabrycznie ustawionego wszystko się znalazło.
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez przemek99 » Cz, 28 listopada 2013, 16:57

No tak , ale jakby jedne utrudniły prace drugim to wom też by chyba ciężko się włączał? a u mnie palcem się go da włączyć...
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez Listonosz » Cz, 28 listopada 2013, 18:21

U nas w Zetorze 8441 też od nowości ciężko wchodzą biegi, serwis mówił, że to kwestia czasu, wszystko musi się dotrzeć, teraz jest prawie 2k mth i niby trochę lepiej, ale też czasami zdarzy się tak, że trzeba by zaprzeć się nogą, żeby włączyć bieg...
A propo... skoro już mowa o Zetorach, co może być przyczyną tego, że np. traktor pracuje z rozrzutnikiem i gdy ma ciężko, silnik pracuje na stałych obrotach, a WOM dosłownie się zatrzymuje to samo jest gdy Zetor pracuje z ładowaczem UNHZ 750, regulowaliśmy linkę od włączania WOM-u ale to nic nie dało...
Ostatnio edytowany przez Listonosz w Cz, 28 listopada 2013, 18:24; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
Listonosz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 152
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:07

Komentarz przez Arek » Cz, 28 listopada 2013, 18:34

Sprzęgło WOM się ślizga, albo zaolejona tarcza albo źle ustawione dźwigienki.
Arek
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 228
Obrazki: 224
Dołączył(a): Pt, 22 czerwca 2012, 21:45
Lokalizacja: Łowickie

Komentarz przez gonzo » Cz, 28 listopada 2013, 18:50

Jeżeli dobrze widzę to od jazdy są te masywniejsze łapki ze śrubą regulacyjną? Może są od nowości źle ustawione? Listonosz to jak wom staje to może po tarczy już?
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez przemek99 » Cz, 28 listopada 2013, 19:47

Tak te masywniejsze są od jazdy były już regulowane kilka razy i bez rezultatu , @listonosz jak jak poprzednicy piszą to raczej masz już po tarczy wom...
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez adikpl » Cz, 28 listopada 2013, 20:55

To sprzęgło jest niemieckie LUK?
Avatar użytkownika
adikpl
Zaczynający przygodę
 
Posty: 35
Obrazki: 14
Dołączył(a): Cz, 6 września 2012, 17:09
Lokalizacja: BLM

Komentarz przez przemek99 » Cz, 28 listopada 2013, 21:10

Tak .
Ostatnio edytowany przez przemek99 w Cz, 28 listopada 2013, 21:25; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez Mariusz6520 » Cz, 28 listopada 2013, 21:46

Ja w swoim 7711 mam tak że jak za mocno dokręcę bezpiecznik od danych biegów to tez dzwignia ciezko chodzi i wystarczy że niewiele popuszcze bezpiecznik to juz jest ok,a kiedys to jak wcisnąłem sprzęgło to nie rozłączało go do konca i za każdą zmaiana biegu był zgrzyt w skrzyni i teraz nie pamietam dokładnie co było przyczyną ale podejrzewaliśmy że tarcz sprzęgła jest krzywa a okazało sie że jest cos zbyt mocno wytarte w tym mechanizmie i nie rozłancza do konca sprzęgła,tez wymienialiśmy pompki uszczelki i nic nie zmieniło,przypatrz się dokładnie moze cos jest krzywe lekko albo delikatnie podjechane i to jest przyczyną
Avatar użytkownika
Mariusz6520
Nowicjusz
 
Posty: 4
Obrazki: 90
Dołączył(a): N, 1 lipca 2012, 12:53

Komentarz przez Listonosz » Cz, 28 listopada 2013, 21:49

Ale przy 2 tyś mth poadła by już tarcz? Jak miał jakoś 1400 mtha rozpoławialiśmy go i mechanik niczego nie stwierdził, fakt, że do tego czasu WOM nie był praktycznie wgl używany, ale czy to ma znaczenie?
A jeżeli skończyła się tarcz to co teraz, co się stanie, rozpadnie się? Może stać się coś poważniejszego, jakieś inne skutki uboczne?
Na wiosnę chcemy kupić do niego balotnice, dosyć konkretną i chcielibyśmy, żeby wszystko z tym WOM-em było OK.
Avatar użytkownika
Listonosz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 152
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:07

Komentarz przez przemek99 » Cz, 28 listopada 2013, 22:05

Tarcza się nie rozpadnie tylko jej okładzina cierna :) Po prostu musisz wymienić tarczę na nową :roll:
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez cwikla274 » Pt, 29 listopada 2013, 12:35

przemek u mnie proxima 8441 taka sama sytuacja
narazie biegi jeszcze wchodzą ale ciężko. poziom oleju prawidłowy jak wcisnę sprzęgło i próbuję wrzucić bieg ciągnik rusza powoli bez puszczania sprzęgła
nie wiem co jest
JAK ZA DAWNYCH LAT
Avatar użytkownika
cwikla274
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 21
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:40

Komentarz przez marek » Pt, 29 listopada 2013, 13:41

Koło zamachowe, docisk, tarcza proste wszystko?
marek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 57
Obrazki: 42
Dołączył(a): So, 16 czerwca 2012, 12:53

Komentarz przez przemek99 » Pt, 29 listopada 2013, 16:09

cwikla a na zgaszonym silniku biegi wchodzą paluszkiem ? Ja dziś swojego złożyłem, łopatki do jazdy ustawione (jak pamiętam) na 64mm , a wom 61mm
Jak narazie jest miód , malina , ale zobaczymy jak długo... :crazy:
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez cwikla274 » Pt, 29 listopada 2013, 16:19

dokładnie tak na zgaszonym bardzo lekko

czyli możesz mi teraz powiedzieć co było przyczyna i jaki koszt naprawy?

a i jeszcze pytanko: żeby rozjechć proxe trzeba sciągać kabinę?
JAK ZA DAWNYCH LAT
Avatar użytkownika
cwikla274
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 21
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:40

Komentarz przez Michal » Pt, 29 listopada 2013, 16:19

cwikla274 napisał(a):przemek u mnie proxima 8441 taka sama sytuacja
narazie biegi jeszcze wchodzą ale ciężko. poziom oleju prawidłowy jak wcisnę sprzęgło i próbuję wrzucić bieg ciągnik rusza powoli bez puszczania sprzęgła
nie wiem co jest

W Plusie z 2012r. Tak samo mam. Do tego rewers ciężko chodzi jak sie olej rozgrzeje. Podobnie jest z biegami jak rozgrzeje to mi rusza przy wbijaniu biegu.
Michal
Zaczynający przygodę
 
Posty: 41
Obrazki: 4
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 09:22

Komentarz przez przemek99 » Pt, 29 listopada 2013, 16:28

Nie trzeba ściągać kabiny :) , w moim przypadku całe sprzęgło było ok , żadnych uszkodzeń . Ustawiłem tylko łopatki na docisku i narazie jest ok , ale zobaczymy jak długo tak będzie.
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez cwikla274 » Pt, 29 listopada 2013, 16:36

odezwę się za jakiś czas czy są jakieś zmiany
JAK ZA DAWNYCH LAT
Avatar użytkownika
cwikla274
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 21
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:40

Komentarz przez przemek99 » Pt, 29 listopada 2013, 16:43

Ok.
Avatar użytkownika
przemek99
Zaczynający przygodę
 
Posty: 18
Obrazki: 784
Dołączył(a): Śr, 16 października 2013, 13:12
Lokalizacja: ZKL

Komentarz przez adek32 » Pn, 28 grudnia 2015, 16:58

cwikla274 mam podobna sytuację w proxima 85 . Mógłbyś sie podzielic co było przyczyna ?
adek32
 
Posty: 0
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 14:07

Powrót do Inne nie dające się skategoryzować