Fendt 414 Vario TMS

Fendt 414 Vario TMS


Wt, 7 maja 2013, 12:49
6425
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Opis obrazka

Czeka na pierwszy przegląd

Komentarz przez MarekDF410 » Wt, 7 maja 2013, 13:14

Jakoś szybko... Po ilu MTH jest przegląd? 50 czy 100?
Avatar użytkownika
MarekDF410
Nowicjusz
 
Posty: 2
Obrazki: 25
Dołączył(a): Śr, 4 lipca 2012, 08:59

Komentarz przez hipster » Wt, 7 maja 2013, 14:19

jaki koszt 10 tysięcy ? :shock:
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez krzysiek16m » Wt, 7 maja 2013, 14:22

Oszalałeś? :crazy:
Avatar użytkownika
krzysiek16m
FIRMA
 
Posty: 59
Obrazki: 47
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 12:51
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Komentarz przez Przemo85 » Wt, 7 maja 2013, 14:28

w 2tys pewnie się zmieści
mi się zbliża przegląd na 1000mth w valtrze... parę złotych z kieszeni pójdzie
Przemo85
Zaczynający przygodę
 
Posty: 66
Obrazki: 151
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 21:39
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Komentarz przez hipster » Wt, 7 maja 2013, 14:31

w 309 chyba 6 tys ale to chyba full ...
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez bartek27 » Wt, 7 maja 2013, 18:48

Jaki masz dolny zaczep ? kulowy czy piton fix ?
Wydzierżawię lub odsprzedam automat do mleka tel.509983145
bartek27
Zaczynający przygodę
 
Posty: 24
Obrazki: 116
Dołączył(a): Pt, 28 grudnia 2012, 14:48
Lokalizacja: Mazowieckie / Żuromin

Komentarz przez Listonosz » Wt, 7 maja 2013, 19:14

I jak wrażenia z pracy, robił już coś cięższego? :P
Avatar użytkownika
Listonosz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 152
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 10:07

Komentarz przez ziemek » Wt, 7 maja 2013, 21:45

Fotki z pracy prosimy. ;) Robert przesiadłeś się z JD na Fendta czy brat tym śmiga?
"Życie składa się z pokonywania trudności. Jeśli w miarę potrafimy to robić, to możemy je uznać za coś niepowtarzalnie pięknego."
Marian Bublewicz...
ziemek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 22
Obrazki: 531
Dołączył(a): Pt, 8 czerwca 2012, 21:23
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Komentarz przez robercik » Śr, 8 maja 2013, 07:35

Pierwszy przegląd po 50 h ale już 60 na budziku, na dzisiaj jestem umówiony.

Zaczep dolny z belką wahadłową (taki zwykły) póki co inny nie potrzebny.

Tak chodził 20 h w pługu.

Teraz Fendtem póki co jeżdżę tylko ja, brat dostał w spadku JD :D
Praktycznie wszystko już opanowałem oprócz zarządzania na uwrociach TI
Ostatnio edytowany przez robercik w Śr, 8 maja 2013, 11:08; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez timasz1 » Śr, 8 maja 2013, 17:37

I jak wypada zuzycie paliwa w porownaniu do jd?
Jakie masz odczucia po tych pierwszych godzinach?
timasz1
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz, 4 kwietnia 2013, 19:20

Komentarz przez robercik » Śr, 8 maja 2013, 19:36

Zużycie paliwa niestety wyższe niż w JD ale zobaczymy jak się silnik dotrze to może spadnie. Jak na razie to w pługu spala mi na ha o 2 litry więcej. W transporcie mniej łyka bo 43 jedzie na 1400 obr.

Obsługa trudna z początku ale komfort jazdy wysoki, aż nie chcę się wysiadać 8-)
Ostatnio edytowany przez robercik w Cz, 9 maja 2013, 19:44; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez pioter » Śr, 8 maja 2013, 20:27

przy pługu jakie obroty i prędkość???

traktor drogi, warty tych pieniędzy???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez crasher » Śr, 8 maja 2013, 21:12

Jak opanujesz Ti to opowiedz na jakiej zasadzie to działa :)
Tak jak w JD HMS?
Avatar użytkownika
crasher
Zaczynający przygodę
 
Posty: 23
Obrazki: 0
Dołączył(a): Wt, 1 stycznia 2013, 13:56
Lokalizacja: Wielkopolska

Komentarz przez robercik » Cz, 9 maja 2013, 19:48

@pioter 1400-1600 obr i 8,5 albo 9 na tempomacie.
Jak pojeżdżę trochę więcej to odpowiem.

@crsher tak ale w instrukcji jest to bez sensu opisane.

Dziwi mnie to że jak nieraz jade to przy maks prędkości TMS zrzuca obroty do 1380 a innym razem trzyma 1500 albo 1450 mimo równej drogi. Zaobserwował to ktoś?
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez hipster » Cz, 9 maja 2013, 19:53

oszczędności.
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez michugd1 » Pt, 10 maja 2013, 13:49

@robercik
Nie jeździj na tempomacie , więcej pali jak masz włączone to dziadostwo .
Ja jak jeżdżę to włączam tylko tms i jest wygodnie i ekonomicznie.
Kiedyś jeździłem bez tms (ręczny gaz i "biegi " w joy'u ) ale niezbyt wygodne to było a spalanie chyba takie samo jak z włączonym tms'em no może ciut ale niewiele większe .
Z tymi obrotami to tak jest że różne są mimo tej samej prędkości chociaż tak mi się coś kojarzy że jak delikatniej ruszam to wtedy on generalnie mniejsze obroty ma przy danej prędkości .
Co do Ti to ja to z instrukcji obczaiłem, także myślę że ty też dasz rade.
Jeśli mógłbym Cię prosić to sprawdź czy nie masz czasem takiego rytmicznego drżenia lub hałasu gdy jedziesz 26-30km/h. U mnie różnie to się trafia raz jak jade 27 raz jak 28 raz jak 30 , oczywiście musisz ciagnik "rozgrzać" . W serwisie mówią ten typ tak ma
Jak możesz to podaj cena filtru hydrauliki jazdy .
Sie rozpisałem
Avatar użytkownika
michugd1
Zaczynający przygodę
 
Posty: 60
Obrazki: 203
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 23:00
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Komentarz przez robercik » N, 12 maja 2013, 20:32

Tempomat włączam oczywiście po rozpędzeniu nie za chwilę od ruszenia. Joyem nie jeżdżę wolę gazem.

Filtr hydrauliki jazdy 516 brutto :shock: Co ile to wymieniacie poszczególne filtry i oleje, tak jak w instrukcji czy warto niektóre rzeczy skrócić.

Do John Deere 6320 wchodzi 16 litrów oleju a tu tylko 11 litrów i chyba silnik co 250 będę robił.
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez hipster » N, 12 maja 2013, 20:40

uroki marki fendt niezawodność= wyskokie koszty eksploatacji itp. mozna powiedziec ze na jadno wyjdzie zaplacisz mniej za jd czy nh ale musisz pozniej wiecej dolozyc zaplacisz wiecej za fendta niby nie bedzie sie jebal ale przeglady swoje nadrobią :heja:
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez pioter » N, 12 maja 2013, 20:45

@robert a w instrukcji co ile zalecają olej w silniku wymieniać??? co ile będziesz wymieniał filtry paliwowe i powietrza???

mi sie wydaje że jak ciągnik robi dużo godzin w roku, powyżej 500mth, to warto kupić najlepszy olej i wydłużyć przegląd.
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez robercik » N, 12 maja 2013, 20:48

No akurat mi za dużo taniej JD nie wyszedł co pisałem pod innym zdjęciem, za tą samą cenę i 10 koni mniej by miał. Do NH też części drogie, a zawsze można dobry zamiennik kupić.

Zalecają wymianę na 500 h silnik i paliwowe co 1000 h.
Ostatnio edytowany przez robercik w N, 12 maja 2013, 21:04; edytowany 1 raz
Avatar użytkownika
robercik
Zaczynający przygodę
 
Posty: 43
Obrazki: 153
Dołączył(a): Cz, 29 listopada 2012, 21:53

Komentarz przez brzozak2 » N, 12 maja 2013, 20:50

@pioter nic bardziej mylnego. w ciagniku olej sie praktycznie nie zuzywa w sensie nie zdarzy stracic swoich wlasciwosci. czeste wymiany nalezy przeprowadzac, poniewaz jest to jedeny sposob na usuniecie pylow, ktore dostaja sie do silnika. taki charakter pracy silnika. ja polsyntetyk leje tylko do niunka na zime, poniewaz pracuje nim czesto odsniezajac. zeby zniwelowac skutki ciezkich zimowych rozruchow, warto zastosowac olej, ktory chroni silnik od samego rozruchu w niskich temperaturach.
warto wiedziec, ze jeden niewlasciwy rozruch to tyle co godzina pracy w optymalnych warunkach ;) .

pracujac w duzym zapyleniu mozna czesciej wymieniac olej, filtr oleju i filtr powietrza. jesli ciagnik pracuje wiecej czasu w oborze, czy odsnieza ulice, to mozna spokojnie wymieniac olej rzadziej.
podane interwaly sa dla uniwersalnych warunkow, czyli prac mieszanych.
Ostatnio edytowany przez brzozak2 w N, 12 maja 2013, 20:53; edytowany 2 razy
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez marek » N, 12 maja 2013, 20:56

hipster, każda zachodnia marka jest lepsza niż wschodni wyrób "ciągnikopodobny" :?
marek
Zaczynający przygodę
 
Posty: 57
Obrazki: 42
Dołączył(a): So, 16 czerwca 2012, 12:53

Komentarz przez brzozak2 » N, 12 maja 2013, 21:04

e tam, dobry kirek nie jest zly ;) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez pioter » N, 12 maja 2013, 21:12

@brzozak na odpalanie w niskich temp jestem bardzo uczulony, nigdy nie odpalam bez potrzeby i nie gaszę, aż silnik nie pochodzi przez kilkanaście minut, chyba że jest to C360, to pierd@lić :D

wiedziałem że silnik się zużywa szybciej, teraz wiem z jaką prędkością ;)

co ile wymieniasz h wymieniasz olej w swoich i co dokładnie lejesz???
18 południk.
pioter
Mający coś do powiedzenia
 
Posty: 240
Obrazki: 540
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 17:21

Komentarz przez brzozak2 » N, 12 maja 2013, 21:17

wszedzie leje fuscha do silnikow tego 15W40, tylko do niunka na zime ambre 10W30.
do niunka wymieniam po prostu 2 razy w roku, na pore zimowa i letnia, bo tak mi pasuje. ciagnik robi 800 mth rocznie, a zalecaja wymiane co 600 mth :shock: :shock: . silnik w nim nie posiada tulei cylindrycznych, wiec nawet wole czesciej wymieniac, niz wyciagac silnik i wiezc do tulejowania blok.
w reszcie ciagnikow to co 250 mth, bo to starsze konstrukcje i nie przewidywane byly jeszcze tak dlugie interwaly.
Ostatnio edytowany przez brzozak2 w N, 12 maja 2013, 21:19; edytowany 1 raz
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez hipster » Pn, 13 maja 2013, 07:33

u nas ciagnik srednio rocznie robi 300mtg wiec w tym roku przeszedl full serwis i postanowilismy ze nie ma sensu i tak sie obija wiec co roku bedzie wymina filtrów a olej co 2 ,3 lata ...
Avatar użytkownika
hipster
Zaczynający przygodę
 
Posty: 34
Obrazki: 14
Dołączył(a): Pn, 2 lipca 2012, 17:39

Komentarz przez michal651 » Pn, 13 maja 2013, 09:48

to nie chciałbym byc tym co kupi od ciebie ten ciągnik kiedyś...
michal651
FIRMA
 
Posty: 14
Obrazki: 24
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 18:33
Lokalizacja: lubelskie/ mazowieckie

Komentarz przez gonzo » Pn, 13 maja 2013, 11:53

Wtrącę swoje 3 gorsze, 250 mtg to nie to samo co 250 jednostek pracy w nowych ciągnikach. Siejąc np. nawozy na małych obrotach popularną "60" by zrobić 250 mtg musimy jeździć koło 400 godzin zegarowych a w "nowoczesnym" sprzęcie 600 jednostek pracy potrafi nieraz trwać 500 godzin zegarowych ;)
To ja uczę się od was, proszę więc o patrzenie przez pryzmat nauki na moje wypowiedzi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem Polakiem i piszę po polsku.
Avatar użytkownika
gonzo
Administrator
 
Posty: 1089
Obrazki: 249
Dołączył(a): Pn, 4 czerwca 2012, 11:13
Lokalizacja: powiat Brodnica

Komentarz przez brzozak2 » Pn, 13 maja 2013, 12:59

w "nowoczesnym" sprzecie wsedzie juz chyba sa liczone godziny zegarowe, a zwyczajowo caly czas operuje sie mth ;) .
brzozak2
Zasłużony dla forum
 
Posty: 551
Obrazki: 24
Dołączył(a): Cz, 7 czerwca 2012, 20:55

Komentarz przez michugd1 » Pn, 13 maja 2013, 16:44

@ robercik
narazie miałem 3 przeglaądy za każdym razem filtr hydrauliki jazdy szedł do wymiany .
Silnik: olej wymieniany co 300 godzin w niemczech niby co 500 bo lepsze paliwo ;) wiadomo filtr oleju silnika razem z olejem wymieniany
Filtry paliwowe nie pamiętam ale też chyba za kazdym razem wymieniał czyli co 300 godzin . Zwolnice przednie olej na 50godzin wymieniany i na 900 ma byc chyba tez wymieniany ale bym musial instrukcje oblukac
Olej w skrzyni nowy był w lany jak go naprawiali to wtedy własnie nowy olej wleli także jego wymiana za rok .
Olej hydrauliki wymieniany nie był jeszcze ale w tym roku musze wymienić bo chyba co 2000 godzin lub co 2 lata (troche kasy pójdzie bo to chyba 50l).
Filtr powietrza teraz wymienię bo przepuszcza pył (ten wkład troszke brudny jest) .
Także trzymamy się instrukcji jeśli chodzi o wymianę olejów i filtrów .
U mnie wchodzi ok 16 l oleju do silnika.
Joy'em jeżdżę po polu a nożny gaz to jak po drodze jadę .
Nie jeździj wogóle na tempomacie więcej pali wtedy . Sprawdź to orząć 8-9km/h na tempomacie patrz na spalanie w kompie daj Joy w prawo(wyłączy się tempomat) i z 2,3,4 litry w mniej zaraz będzie. :)
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało co będe mógl to pomoge :D
Avatar użytkownika
michugd1
Zaczynający przygodę
 
Posty: 60
Obrazki: 203
Dołączył(a): N, 10 czerwca 2012, 23:00
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Powrót do Fendt

cron